جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 4079

صدای نهاوند:

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: پرونده دو دهیار روستاهای بخش فیروزان نهاوند به علت دفن نادرست پسماند به دادگاه ارجاع داده شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، محمد کرمعلی گیلانه افزود: محل دفن زباله بیشتر روستاها استاندارد لازم را ندارند بر این اساس به دهیاران روستاها برای ساماندهی محل دفن زباله تذکر و اخطارهای لازم داده شده است.
وی گفت: مطابق پایش های صورت گرفته از محل دفن زباله روستاهای شهرستان نهاوند، دو روستای شهرک و رزینی از توابع بخش فیروزان به دلیل دفن غیر اصولی زباله و رعایت نکردن دستورالعمل های دفن بهداشتی زباله، اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند.
وی بیان کرد: پس از پایان مهلت پیش بینی شده طبق بررسی های صورت گرفته مشخص شد دهیار این روستاها اقدام جدی برای رفع آلودگی انجام نداده اند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند اضافه کرد: روستاهای شهرک و رزینی به ترتیب با حدود دو هزار و ۵۰۰ و سه هزار ۵۰۰ نفر جمعیت از روستاهای پرجمعیت به شمار می روند که به نسبت جمعیت بیشترین حجم زباله را تولید می کنند.
گیلانه افزود: تمامی پسماندها بدون رعایت ملاحظه های زیست محیطی به حریم و داخل رودخانه تخلیه می شود و این اقدام علاوه بر ایجاد آلودگی زیست محیطی می تواند تهدیدی جدی برای بهداشت عموم مردم شود.
وی یادآوری کرد: از سال ۹۴ تاکنون ۳۰ مورد اخطاریه برای ساماندهی مکان های دفن زباله صادر شده است و امسال بطور جدی با دهیارانی که توجهی به اخطاریهای محیط زیست نکرده اند برخورد می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند تاکید کرد: دهیاران باید یا مکانی را برای دفن زباله پیش بینی کرده و آنرا برای ارزیابی و تائید به محیط زیست معرفی کنند یا گودالهایی به عمق حداکثر دو متر حفر کرده و زباله را در آن قرار دهند.
گیلانه اضافه کرد: گودالهای پیش بینی شده برای دفن زباله باید فنس کشی و به دور از مناطق مسکونی و رودخانه باشد همچنین پس از رسیدن ارتفاع زباله های دفن شده به ۶۰ سانتیمتر باید ۴۰ سانتیمتر خاک بر روی آن قرار گیرد.
شهرستان نهاوند دارای پنج مکان استاندارد برای دفن زباله است و طبق بررسی های صورت گرفته در مناطق شهر نشین هر فرد روزانه بین یک تا ۱٫۵ کیلوگرم و روستاییان بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ گرم زباله تولید می کنند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست همدان اواخر ماه گذشته در نخستین کارگروه مدیریت پسماند استان همدان از معرفی دو دهیار ملایر به همراه مسئولان هشت واحد صنعتی متخلف در سال ۹۴، بعلت دفع غیراصولی پسماند به مرجع قضایی خبر داده بود./ایرنا

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش