شوراها و دهیاران می‌توانند با فرهنگ‌سازی در تبیین برنامه‌های دولت نقش محوری داشته باشند

حرکت کارخانه سیمان نهاوند در جهت کسب موفقیت و افتخار است

برنامه فعالیت پزشکان متخصص در کلینیک تخصصی امام خمینی (ره) نهاوند اعلام شد

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه

ورود به منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند تا پایان خرداد ماه ممنوع است

شأن نماز جمعه مطالبه‌گری و بیان مطالبات مردم است

دو کشته و ۲ زخمی در تصادف ساعاتی قبل جاده نهاوند_ فیروزان

سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

  • کد خبر : 9524

صدای نهاوند:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند اعلام کرد: به منظور افزایش کمی و کیفی محصول غلات پائیزه، کار ردیابی، شناسایی و مبارزه به موقع با علفهای هرز و عوامل خسارتزای گیاهی در سطح 15 هزار هکتار از مزارع گندم و جو آبی و دیم شهرستان شروع شده است.

احمد باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: در سال زراعی ۱۷ هزار هکتار از اراضی آبی و ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان زیر کشت گندم و جو قرار دارد.

با قری آفات متداول در اراضی کشاورزی نهاوند را سن غلات، سوسک قهوه‌ای، شته، تریپس، مگس جوانه‌خوار و زنبور ساقه‌خوار و بیماری‌های گیاهی زنگ، سیاهک، فوزاریوم، پاخوره، سپتوریوز، لکه قهوه‌ای و لکه نواری و علف‌های هرز غالب بی‌تی‌راخ، گل گندم، بومادران، شقایق، پیچک، یولاف، چاودار، جومیشی و مرغ را نام برد و بر ضرورت سم‌پاشی به موقع مزارع تأکید کرد. 

وی افزود: با توجه به بازدیدهای مکرر کارشناسان جهادکشاورزی، در حال حاضر این مزارع از شرایط مناسب رشد برخوردار هستند.

وی تهیه مناسب زمین، استفاده از بذور اصلاح شده، کاشت به موقع، استفاده از انواع کودهای شیمیایی مورد نیاز گیاه، بارندگی و آبیاری به موقع و مبارزه با علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها را از عوامل موثر در افزایش محصول دانست.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند توصیه کرد: کشاورزان حتماً به نظرات کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند چرا که اگر در زمان مناسب مزارع علیه علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها سم‌پاشی نشوند، مزارع با بیش از ۵۰ درصد افت محصول مواجه خواهند شد که این موضوع می‌تواند علاوه بر کاهش درآمد کشاورزان، به کاهش امنیت غذایی جامعه منجر شود.

باقری در پایان گفت: امسال ۱۴ هزار تن انواع کودشیمیایی شامل کود اوره، سولفات آمونیوم، نیترات آمونیوم، فسفات آمونیوم، نیترات پتاسیم، سوپر فسفات تریپل، فسفات دی آمونیوم، کلرور پتاسیم و … در بین کشاورزان توزیع شده است.

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. شهروند ایالت نهاوند گفت:

    از جهاد کشاورزی نهاوند ناراضی هستیم.نهاوند محصول و برند مشخصی برای صادرات ندارد.ما در۲۰ محصول رتبه اول استان همدان را داریم ولی هیچی مشخص نشده است؟؟؟؟#نهاوند شهر برترین اولینها

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش