سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  • کد خبر : 9484

صدای نهاوند:
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی نهاوند گفت: در تعطیلات نوروزی امسال 155 هزار و 266 تن از جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کردند که این تعداد در مقایسه با نوروز سال گذشته از افزایش 22 درصدی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، محسن جانجان افزود: این بازدیدها از اماکن تاریخی ، تفریحی ، طبیعی و توریستی نهاوند صورت گرفته که بیشترین بازدیدها مربوط به سرابها و موزه های این شهرستان است.
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند از افزایش اسکان مسافران در نوروز امسال خبر داد و گفت: همچنین در این مدت ۱۰ هزار و ۶۸۰ تن از مسافران در مراکز اقامتی شامل مهمانپذیرها ،خانه معلم ، مدارس ، خوابگاههای دانشجویی و کمپ های موقت نیز از یک تا چند شب اسکان داده شدند که از نظر آماری نیز در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.
جانجان از بازدیدهای نظارتی نوروز خبر داد و گفت: در راستای طرح بازدید از برنامه های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی نهاوند ۵۵ مورد به صورت ویژه از سوی اداره میراث فرهنگی و ۲۵۵ مورد بازدید در قالب ستاد صیانت از حقوق شهروندی با مشارکت سایر اداره ها از رستورانها ، مراکز درمانی و بهداشتی ، مراکز اقامتی و دفاتر خدماتی صورت گرفته است.
وی اجرای برنامه های فرهنگی نوروزگاه را از ویژگیهای نوروز امسال در نهاوند ذکر کرد و گفت: به منظور ایجاد فضایی با نشاط برای گردشگران و معرفی فرهنگ و تاریخ نهاوند امسال برنامه های فرهنگی با عنوان نوروزگاه در سطح مراکز گردشگری و تفریحی شهرستان اجرا شد که با استقبال خوب مسافران و مردم شهرستان روبرو شد.
وی به برنامه های فرهنگی اجرا شده اشاره کرد و گفت : برنامه های فرهنگی نوروزگاه شامل برگزاری جشنواره بلوط در سراب گیان به همراه اجرای موسیقی محلی ، پخت نان ، نصب سیاه چادر، برگزاری بازیهای بومی و محلی و نمایشگاه مردم شناسی در این منطقه به مدت یک هفته بود.
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی نهاوند برگزاری جشنواره اسب دوانی را از دیگر برنامه های نوروز امسال ذکر کرد و افزود: در روز ۱۱ فروردین جشنواره اسب دوانی با شرکت تعداد زیادی ازسوارکاران برگزار شد که مورد استقبال کم نظیر مردم واقع شد.
وی برگزاری غرفه صنایع دستی در مراکز گردشگری و تاریخی را از دیگر برنامه های اجرا شده عنوان کرد و گفت: به منظور معرفی توانمندیهای شهرستان نمایشگاه صنایع دستی درامام زاده محمد ، حمام حاج آقا تراب و سراب گیان برگزار شد که مورد توجه و استقبال گردشگران قرار گرفت.
جانجان با اشاره به اینکه وضعیت جوی در میزان بازدیدها اثر گذار بود افزود: امسال در اوایل نوروز بارشهای فراوانی در سطح شهرستان وجود داشت که این امر باید میزان گردشگران را کاهش دهد اما با این وجود حضور گردشگران در این شهرستان افزایش داشت که اگر این بارشها وجود نداشت میزان گردشگران از افزایش قابل ملاحظه ای برخوردار بود.
شهرستان نهاوند با دارا بودن طبیعتی زیبا و دلنشین و همچنین تاریخ و فرهنگ عمیق از جمله مراکز گردشگری در سطح استان به حساب می آید که از جمله این مراکز می توان به حمام حاج آقا تراب ، سرابهای شهرستان ، مراکز زیارتی و امام زاده ها و همچنین موزه های مردم شناسی و تاریخی آن اشاره کرد ./ایرنا

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش