سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 9309

صدای نهاوند:
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با تأکید بر اینکه امسال سود سهام عدالت پرداخت نخواهد شد، گفت: سود سهام عدالت شهریور ۹۶ پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، سیدناصر محمودی، با تأکید بر اینکه آزادسازی سهام عدالت از شهریور ۹۶ آغاز خواهد شد، عنوان کرد: دولت تدبیر و امید در ۳ سال گذشته سود سرمایه‌گذاری شرکت‌هایی که وارد سهام عدالت شده‌اند را ۳ برابر کرده است.

وی افزود: براساس اعلام رئیس سازمان خصوصی‌سازی در ۱۰ سال گذشته بابت تسویه ارزش سهام عدالت در دولت‌های نهم و دهم یعنی از سال ۸۵ تا ۹۲ در مجموع ۶۱۲۰ میلیارد تومان از محل سود شرکت‌های مشمول سهام عدالت به خزانه واریز شده این درحالیست که در ۳ و نیم سال دولت یازدهم سود واریز شده ۳ برابر بوده است.

محمودی با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای اصل ۴۴، پروژه سهام عدالت از سال ۸۵ آغاز شده و طی ۱۰ سال گذشته باید عملیاتی می‌شد، گفت: شرکت‌هایی که در سهام عدالت آورده داشتند از سود سرمایه‌گذاری در سهام عدالت باید ارزش اسمی و ریالی آن به برگه‌های یک میلیون تومانی تبدیل می‌شد که در ۱۸ مرحله توزیع شد.

وی عنوان کرد: ارزش هر برگ سهام عدالت که در ۱۸ مرحله توزیع شده، ۵۳۰ هزار تومان بوده و با توجه به اینکه دولت قول داده براساس قانون حرکت کند بحث آزادسازی سهام عدالت را آغاز کرده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با اشاره به اجرای پروژه آزادسازی سهام عدالت، ادامه داد: مرحله اول این پروژه صدور صورتحساب سهام عدالت است.

وی اظهار کرد: برای ۲ دهک پایین جامعه(تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی) ارزش سهام عدالت یک میلیون تومان و ارزش واقعی آن ۲ میلیون تومان خواهد شد که در شهریور ۹۶ قابل عرضه در بورس خواهد بود.

محمودی با اشاره به رونمایی از سامانه سهام عدالت، تصریح کرد: در ۱۷ اسفند بحث صدور صورتحساب از سامانه سهام عدالت رونمایی شد.

وی بیان کرد: افراد به وسیله کد ملی خود وارد سامانه شده و صورتحساب خود را مشاهده کرده و در صورت تمایل مابه‌التفاوت مبلغ سهام را واریز کنند.

محمودی با تأکید بر اینکه واریز مابه‌التفاوت سهام عدالت کاملا اختیاری است، افزود: مبلغ مابه‌التفاوت از ۵۳۰ هزار تومان تا ۴۷۰ هزار تومان است که افراد در صورت تمایل واریز کرده تا مبلغ سهام آنها به یک میلیون تومان برسد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه سامانه سهام عدالت تا پایان شهریور برای افراد جامانده مجددا فعال می‌شود، تصریح کرد: افرادی که تا پایان ۹۵ وارد سامانه شده و مابه‌التفاوت را واریز کنند سود سهام آنها با ارزش یک میلیون تومان محاسبه خواهد شد و درصورتی‌که در سال ۹۶ واریز شود، براساس رقم پرینت اولیه سود سهام دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سود سهام عدالت باید توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری اعلام شود هنوز رقم سود واقعی سهام مشخص نیست و پایان شهریور ۹۶ اعلام خواهد شد اما براساس ابلاغ رئیس سازمان خصوصی سود واقعی سهام هر فرد به ازای هر یک میلیون تومان بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ شرکت سرمایه‌گذاری در سهام عدالت شرکت کرده‌اند، ادامه داد: تا کنون ۴۹ میلیون نفر در سهام عدالت ثبت‌نام قطعی شده‌اند که از این تعداد ۴۲ میلیون نفر تا پایان دولت نهم و دهم و ۷ میلیون در دولت یازدهم شناسایی شده‌اند.

محمودی با بیان اینکه ۲ میلیون نفر در سطح کشور شناسایی شده‌اند که فرآیند ثبت‌نام آنها قطعی نشده است، ادامه داد: برآورد می‌شود در استان همدان ۲۰۰ هزار نفر که ثبت‌نام خود را قطعی نکرده‌اند، شناسایی شود که برای ثبت‌نام جدید این افراد راهکار اعلام خواهد شد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه در ۱۸ مرحله یک میلیون و ۵۰۶ هزار و ۱۲۱نفر در استان همدان ثبت‌نام شده‌اند، افزود: ۳۶۲ هزار و ۶۲۴ نفر از مشمولان سهام عدالت ثبت‌نام قطعی شده‌اند.

وی یادآور شد: طی جلساتی که با بهزیستی و کمیته امداد گذاشته شده، مقرر شد این ادارات، دستگاه‌های متناظر شهرستانی خود را فعال کرده تا افراد تحت پوشش خود را شناسایی و راهنمایی کنند بنابراین افراد از مراجعه به سایر دستگاه‌ها خودداری کنند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش