سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  • کد خبر : 8893

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند :

معبد لائودیسه نهاوند اعتبار مصوب دارد

صدای نهاوند:
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با بیان اینکه کاوش معبد لائودیسه نهاوند بیش از 3میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار مصوب دارد، گفت: تاکنون از این مبلغ رقمی تخصیص نیافته است.

محسن جانجان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: بعد از برگزاری همایش باشکوه و کم نظیر همایش مردمی ادامه کاوش معبد لائودیسه در روز ۲۲تیرماه سال جاری با پیگیری نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و موافقت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور،  اختصاص مبلغ سه میلیارد تومان اعتبار به منظور کاوش معبد لائودیسه مصوب شد.

جانجان گفت: مقرر شد بخشی از این اعتبار در سال جاری و بخش دیگر در سال آینده به کاوش معبد لائودیسه اختصاص خواهد داده شود و استانداری همدان نیز در جهت آغاز فصل چهارم کاوش معبد لائودیسه همکاری خواهد کرد.

وی افزود: همچنین  با همکاری و توجه فرماندار نهاوند، اعتبارات سال جاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که به جهت اهمیت لائودیسه و هویت فرهنگی و تمدنی نهاوند برای کاوش این معبد ۹۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، که از این مبلغ هم تا کنون رقمی اختصاص داده نشده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با اشاره به اینکه اعتبارات  ادامه کاوش معبد لائودیسه مصوب شده است اما هنوز تخصیص داده نشده است گفت: با توجه به اینکه پایان سال مالی پایان تیرماه سال آینده است در تلاش هستیم تا قسمتی از اعتبارات مصوب شده،  برای کاوش معبد لائودیسه تخصیص داده شود.

محسن جانجان بیان داشت: نماینده ویژه‌ای از طرف دفتر نماینده مردم نهاوند در مجلس به همراه رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند در تهران پیگیر روال قانونی جذب این اعتبار خواهد بود.

جانجان با اشاره به اینکه  ۹۵۰ تومان اعتبار هم توسط فرماندار نهاوند از محل اعتبارات شهرستان برای معبد لائودیسه مصوب شده است، اما تاکنون رقمی تخصیص نیافته است گفت: این اعتبار ات برای آغاز فصل چهارم کاوش و خرید زمین و منازل مسکونی اطراف معبد لائودیسه در نظر گرفته‌شده است.

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش