جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 8803

صدای نهاوند:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان از راه‌اندازی شعبه بنیاد ایران‌شناسی در استان همدان خبر داد و گفت: اکنون در مرحله تجهیز ساختمان این شعبه هستیم و ساختمان آن به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، مهرداد نادری‌فر اظهار داشت: راه‌اندازی شعبه بنیاد ایران‌شناسی در استان همدان از اواخر سال ۹۳ و اوایل سال ۹۴ مطرح شد.

نادری فر بیان کرد: به سبب پیشینه تاریخی و فرهنگی همدان راه‌اندازی این بنیاد در همدان تشخیص داده شد و به دنبال آن پیگیری‌ها از بنیاد ایران‍شناسی کشور انجام گرفت و مجوز آن صادر شد.

وی عنوان کرد: چندی پیش محسن جانجان رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند به عنوان سرپرست بنیاد ایران شناسی استان همدان منصوب شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به فعالیت‌هایی که در این بنیاد انجام می‌گیرد، گفت: تعیین اولویت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، گویش و پوشش مردم استان، تعیین عناوین مهم پژوهشی مناسب رسانه‌های دانشگاهی، تمهیدات و تدارکات مقدمات، امکانات و تدوین برنامه‌های لازم پژوهشی و غیره از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این بنیاد است.

وی با بیان اینکه این بنیاد به شکل هیئت امنایی اداره می‌شود، گفت: رئیس هیئت امنای این مرکز در همدان استاندار است و نماینده ولی فقیه در همدان، تعدادی از اساتید و رؤسای دانشگاه‌های استان، اداره کل ارشاد، معاونت سیاسی استاندار و اداره کل میراث فرهنگی استان اعضای هیئت امنای این مرکز را تشکیل می‌دهند.

نادری‌فر اظهار داشت: ساختمان این مرکز در شهر همدان انتخاب شده و اکنون رد مرحله تجهیز است که به‌زودی و تا پایان سال ۹۵ و یا اوایل سال ۹۶ افتتاح می‌شود.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. mohammd گفت:

    اینم میشه مثل حاج آقا یونسی رئیس امور اقوام ایران و مشاور رئیس جمهور که در امور اقوام هیچ کاری برای لرها نکرد.ترک،کرد و ..همه ثبت رسمی شدندو حق آموزش زبان مادری در کتابهایشان هستند ولی لر چون رسمیت ندارد نمی تواندحتی شهرش رو فراموش کرد. فقط به فکر خودشان هستند.مطمئن باشیدجانجان هم فعالیتی برای تاریخ و گذشته نهاوند انجام نمی دهد.

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش