سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  • کد خبر : 8663

صدای نهاوند:
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني از مال، جان و آبروي خود براي نظام و انقلاب هزينه کرد و کسي نمي تواند نقش ايشان را در پيروزي شکوهمند ايران اسلامي انکار کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، کریم حمیدوند صبح شنبه در جلسه پرسش و پاسخ دانش آموزان دبیرستانی شهر فیروزان با موضوع بررسی شخصیت آیت الله هاشمی و تاثیر گذاری او بر جریان و روند پیروزی انقلاب در تالار شهید آواینی اظهار داشت:حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی آنقدر شخصیت ویژه ای بود که حضرت امام خمینی(ره) فرماندهی جنگ را در دوران دفاع مقدس به ایشان واگذار نمود.

حمیدوند گفت: فرماندهی جنگ از حساس ترین مسئولیت های یک کشور در زمان جنگ است و این مسئولیت برعهده رهبر و یا رئیس جمهور کشور است اما حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی آنقدر با درایت و مسئولیت پذیر و امین بود که حضرت امام خمینی(ره) این مسئولیت را بر عهده ایشان گذاشت.

وی افزود: او برای پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) خدمات فراوانی انجام داد و زندان‌ها و شکنجه‌ها و رنج‌ها را تحمل نمود و در مأموریت‌هایی که امام به او محول کرد صمیمانه کوشش داشت و پس از رحلت امام، از جانشین بر حق وی و ولی‌فقیه عادل صمیمانه حمایت کرد.

فرماندار نهاوند ادامه داد: خدمات وی در جبهه‌های دفاع مقدس و در مجلس خبرگان قانون اساسی و در حمایت از اصل ولایت‌فقیه عادل و در مسئولیت‌های خطیر ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، انشاالله ذخیره اخروی وی خواهد بود.

کریم حمیدوند در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تصویب برجام گفت: آمریکا برای نخستین بار بعد از توافق هسته ای ژنو به حق غنی سازی ایران اعتراف کرد.

حمیدوند افزود: برجام در زمانی تصویب شد که شش قطعنامه لازم الاجرای شورای امنیت تحت فصل هفتم تلاش می‌کرد ایران را از حق خودش برای بهره‌مندی از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای محروم کند.

وی بیان داشت: فراتر از این در حوزه موشکی حتی به کشورها اجازه می‌داد که برای جلوگیری از دستیابی ایران به فن‌آوری موشکی که هیچ ربطی به آن کشورها ندارد، حتی وارد اقدام نظامی شوند.

فرماندار نهاوند اظهار داشت: اگر برجام را از این دو زاویه نگاه کنیم دستاورد بسیار مهمی برای جمهوری اسلامی ایران است که عزت مردم را حفظ کرد، حقوق‌شان را به رسمیت شناخت، قطعنامه‌های شورای امنیت را کنار زد و مانع از تصویب تحریم‌های جدید علیه کشورمان شد. برجام هم‌چنین تحریم‌های پیشین مرتبط با برنامه هسته‌ای را کاملاً کنار زد و مانع از پیشروی تحریم‌های مرتبط با مقررات داخلی آمریکا نیز شد.

کریم حمیدوند با اشاره به اینکه عامل اصلی به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی وحدت بود، گفت:  بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری دهه فجر مقطع بیرون رفتن ملت ایران از زیر بار استبداد نظام شاهنشاهی است.

حمیدوند ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان سربلند و افتخارآفرین است و باید از آن حفاظت و صیانت کنیم و  هر فردی که دلش برای نظام اسلامی و کشور می‌سوزد، باید عناوین تفرقه انگیز را کنار بگذارد.

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش