دو کشته و ۲ زخمی در تصادف ساعاتی قبل جاده نهاوند_ فیروزان

سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

  • کد خبر : 8655

صدای نهاوند:
رئیس دانشگاه ملی نهاوند با بیان اینکه شایعات تنزل این دانشگاه صحت ندارد افزود: دانشگاه ملی نهاوند به دور ازهرگونه سیاسی بازی و سومدیریت درراه توسعه و پیشرفت قرار دارد.

عبدالله عطایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند گفت: مدیریت دانشگاه ملی نهاوند در شرایطی در اواخر سال ۱۳۸۹ به بنده محول شد که این مرکز آموزشی، دانشکده تربیت بدنی با یک رشته و وابسته به دانشگاه بوعلی همدان بود.

عطایی افزود: در سال ۱۳۸۲ مجوز دانشکده تربیت بدنی نهاوند با یک رشته صادر شد و این دانشکده به مدت ۸ سال در ساختمان متعلق به شهرداری به همین شکل و ساختار اداره و مدیریت شده است.

ارتقا دانشکده تربیت بدنی نهاوند به مجتمع آموزش عالی

وی ادامه داد: در اواخر سال ۱۳۸۹ سرپرستی این دانشکده به من محول شد که با تلاش، پیگیری و ارتباطاتی که در مرکز استان و تهران وجود داشت و با همکاری و حمایت مسئولان، موفق شدیم در تاریخ ۲۳/۱/۱۳۹۱ موافقت قطعی شورای گسترش آموزش عالی برای ارتقا دانشکده تربیت بدنی نهاوند به مجتمع آموزش عالی را اخذ کنیم.

رئیس دانشگاه ملی نهاوند ادامه داد: بعد از دریافت مجوز ارتقا دانشکده تربیت بدنی به مجتمع آموزش عالی تلاش و پیگیری ما و مسئولان ادامه پیدا کرد تا سرانجام در تاریخ ۲۶/۷/۱۳۹۱ موفق شدیم موافقت اصولی شورای گسترش آموزش عالی را جهت ارتقا مجتمع آموزش عالی نهاوند به دانشگاه نهاوند(ویژه دختران) اخذ کنیم.

عبدالله عطایی با بیان اینکه اخذ موافق اصولی به معنای موافقت قطعی نیست افزود: بعد از دریافت موافقت اصولی باید شرایط و امکاناتی فراهم و مهیا شود تا شورای  گسترش آموزش عالی موافقت اصولی را به موافقت قطعی تبدیل کند.

دریافت موافقت قطعی دانشگاه نهاوند نیازبه داشتن ۴۰ عضو هئیت علمی است

عطایی افزود: از شرایط تبدیل موافقت اصولی به موافقت قطعی اول داشتن هرم هیات علمی دوم داشتن ساختمان و فضاهای مختلف دانشگاهی و سوم  تاسیس و راه اندازی حداقل سه دانشکده است.

وی ادامه داد: زمانی که مدیریت دانشگاه ملی نهاوند به من واگذار شد این دانشگاه فقط ۲ تن هیات علمی داشت در شرایطی که برای دریافت موافقت قطعی دانشگاه نهاوند نیاز است هیات علمی دانشگاه به ۴۰ تن برسد که همه اعضا هیات علمی هم باید دارای مدرک دکترا باشند.

رئیس دانشگاه ملی نهاوند اظهار داشت: برای جذب و افزایش هیات علمی باید رشته های مورد نظر هم در دانشگاه وجود داشته باشد که این مهم انجام شد و در حال حاضر دانشگاه ملی نهاوند دارای ۱۹ تن هئیت علمی است که همگی دارای مدرک دکترا هستند.

طرح احداث فاز یک دانشگاه ملی  نهاوند تصویب شد

عبدالله عطایی گفت: یکی دیگر از شرایط تبدیل  موافقت اصولی دانشگاه به موافقت قطعی، داشتن زمین و فضاهای مختلف دانشگاهی است که متاسفانه تا سال ۱۳۹۱ این دانشگاه هیچ زمین و فضای دارای سند نداشته است اما با پیگیری و تلاش مستمر موفق به تصویب طرح احداث فاز یک دانشگاه ملی  نهاوند در اواخر سال ۱۳۹۳ شدیم که در همان سال هم برای احداث آن بودجه ای از محل اعتبارات ملی تخصیص داده شد.

عطایی افزود: با رایزنی، تلاش و مکاتبات گسترده و همراهی و همکاری مسئولان مربوطه سرانجام در خرداد سال ۱۳۹۴ در جلسه ای اداره راه و مسکن  شهر سازی استان همدان  طی صورت جلسه ای ۱۰ هکتار زمین در روستای کوهانی، برای احداث فاز یک دانشگاه ملی نهاوند واگذار کرد که جز مصوبات سفر رئیس جمهور به استان همدان قرار گرفت.

وی بیان داشت: در مرداد ماه ۱۳۹۴با حضور وزیر ورزش که نماینده ویژه رئیس جمهور بود عملیات اجرایی ساخت دانشگاه ملی نهاوند کلنگ زنی و مقرر شد ۱۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته به آن پرداخت شود.

رئیس دانشگاه ملی نهاوند گفت: در تاریخ ۱/۶/۱۳۹۴ با شرکت مشاور برای تهیه نقشه احداث دانشگاه قرار داد بسته شد و در تاریخ ۱۵/۱۰/۱۳۹۴ نقشه اجرایی طرح آماده شد که بعد از آن مناقصه انتخاب پیمانکار انجام و برابر روال قانونی و بعد از طی تشریفات در تاریخ ۲۴/۱۲/۱۳۹۴ پیمانکار ساخت دانشگاه ملی نهاوند انتخاب و معرفی شد.

عبدالله عطایی افزود: در تاریخ ۲۳/۱/۱۳۹۵ عملیات اجرایی فاز یک دانشگاه ملی نهاوند در زیر بنای ۴هزارو ۸۶۰ متر مربع و در دو طبقه آغاز شد که تا پایان نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

تکمیل فاز یک ساختمان دانشگاه ملی نهاوند ۲ میلیارد اعتبار نیاز دارد

عطایی تاکید کرد برای احداث دانشگاه ملی نهاوند در سال ۹۱ بعلت اینکه این دانشکده زیر مجموعه دانشگاه بوعلی همدان بوده است  یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب دانشگاه بوعلی واریز شده بود که در سال ۱۳۹۴ این اعتبار به دانشگاه ملی نهاوند برگشت داده شد  که ۱۰۰ میلیون تومان آن برای طراحی و نقشه کشی هزینه شد و مابقی آن صرف هزینه ساخت و ساز شد.

وی بیان داشت در سال ۹۴ مبلغ چهار میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای احداث دانشگاه ملی نهاوند تخصیص داده شد که مبلغ ۲ میلیارد تومان آن اختصاص یافت و در سال ۹۳ هم مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در سال جاری هم یک میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان در قالب اوراق برای احداث دانشگاه ملی نهاوند پرداخت شده است که تمام این اعتبارات هزینه شده است اما برای تکمیل این پروژه ۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

رئیس دانشگاه ملی نهاوند افزود: علاوه بر اعتبارات ملی با تصویب هئیت امنا دانشگاه نهاوند در سال گذشته ۸۰۰ میلیون تومان و در سال جاری ۶۰۰ میلیون تومان از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه برای ساخت دانشگاه ملی نهاوند هزینه شده است.

تشکیل سه دانشکده فنی و مهندسی، علوم انسانی و کشاورزی و منابع طبیعی

عبدالله عطایی یکی دیگر از شرایط مورد نظر برای تبدیل موافقت اصولی دانشگاه نهاوند را  به موافقت قطعی تاسیس و راه اندازی حداقل سه دانشکده در دانشگاه عنوان کرد و افزود: در سال ۱۳۹۳ سه دانشکده فنی و مهندسی، علوم انسانی و کشاورزی و منابع طبیعی راه اندازی شد.

عطایی ادامه داد: در اواخر سال ۹۲ وزارت علوم در بخشنامه ای اعلام کرد تمام دانشگاه های ملی کشور باید اکثر برنامه های کلان و بلند مدت دانشگاه را به امضا و تصویب هئیت امنا دانشگاه برسانند که برنامه راهبردی و بلند مدت دانشگاه نهاوند در کمیسیون تصویب شده اما برای تصویب نهایی باید در هئیت امنا مطرح شود.

وی در مورد ایجاد رشته های جدید در دانشگاه ملی نهاوند گفت: تا برنامه راهبری و بلند مدت دانشگاه به تصویب هئیت امنا نرسد، رشته جدیدی به دانشگاه داده نمی شود.

چارت تشکیلاتی دانشگاه ملی نهاوند مصوب شد

رئیس دانشگاه ملی نهاوند با اعلام این مطلب که از سال ۱۳۹۲ دانشگاه ملی نهاوند دارای ردیف بودجه مستقل است و رئیس آن با پیشنهاد وزیر علوم و تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب می شود گفت: چارت تشکیلاتی دانشگاه ملی نهاوند با ۱۳۷ پست سازمانی (۲۴ پست هیات علمی و ۱۰۳ پست غیر هیات علمی) در تاریخ ۳/۶/۱۳۹۳ به تصویب رسیده است.

عبدالله عطایی افزود: از دیگر اقدامات مهم انجام شده در دانشگاه ملی نهاوند، عضویت این دانشگاه در هیات امنا دانشگاه استان همدان است که در تاریخ ۱۲/.۱۲/۱۳۹۱ محقق شده است.

عطایی بابیان اینکه اقدامات و کارهای اساسی برای تبدیل موافقت اصولی به موافقت قطعی دانشگاه ملی نهاوند انجام شده است گفت: مسئولان ارشد شهرستان نهاوند باید کمک کنند تا این شرایط حفظ شود تا دانشگاه ملی نهاوند هر چه سریعتر معیارها و ملاک های لازم را برای اخذ موافقت قطعی فراهم کند زیرا سیاست وزارت علوم بر اساس تجمیع دانشگاه ها است.

وی گفت: دانشگاه ملی نهاوند در حال حاضر دارای سه دانشکده، ۶ رشته تربیت بدنی، مهندسی صنایع، مهندسی کشاورزی-ترویج و آموزش کشاورزی، رشته مهندسی تولیدات گیاهان دارویی و معطر، رشته شیمی کاربردی و ۷۰۰ دانشجوی دختر است.

یک ریال از اعتبارات دانشگاه نهاوند برگشت نخورده است

رئیس دانشگاه ملی نهاوند اظهار داشت: دانشگاه نهاوند جای کار و گسترش زیادی دارد تا هر چه اعتبار به آن اختصاص داده شود جذب کند که تا کنون نیز کل اعتبارات اختصاص داده شده به این دانشگاه جذب و یک ریال آن برگشت نخورده است.

عبدالله عطایی در مورد وضعیت خوابگاه دانشگاه ملی نهاوند بیان داشت: در برنامه ۵ ساله احداث خوابگاه دانشجویی توسط دانشگاه ها و بخش دولتی ممنوع شده است و به بخش خصوصی واگذار شده است که این شرایط ایجاب می کند مسئولان نهاوند بخش خصوصی و خیرین را برای احداث خوابگاه دانشجویی که درآمد اقتصادی مناسبی هم دارد تشویق کنند.

تنزل جایگاه دانشگاه نهاوند صحت ندارد

عطایی افزود: در حال حاضر ۴۵۰ دانشجو غیر بومی دانشگاه ملی نهاوند در دو خوابگاه مجهز که متعلق به شهرداری و آموزش و پرورش نهاوند است اسکان داده شده اند و هیچ دانشجوی متقاضی خوابگاه بدون خوابگاه نمانده است و تا کنون هم در این دو مرکز خوابگاه دانشجویی هیچ گونه مشکل امنیتی وجود نداشته و سرویس منظم ایاب و ذهاب هم برای  دانشجویان در مسیر دانشگاه، سالن غذا خوری و خوابگاه فراهم شده است.

رئیس دانشگاه ملی نهاوند گفت با بیان اینکه خبر تنزل جایگاه این دانشگاه صحت ندارد گفت: مجموعه اقدامات انجام شده نشان می دهد که دانشگاه ملی نهاوند به دور از هر گونه بازی ها و هیاهوهای سیاسی در مسیر توسعه و پیشرفت قراردارد و هر گز دچار سو مدیریت نشده است.

 

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. محمود گفت:

    باسلام استخدام وبکارگیری نیروی انسانی مورد نیاز برچه اساسی بوده؟آیا این نیروهای غیر علمی استخدام شده اند؟یا خیر؟چنانچه شده اند بر چه اساس بوده؟واگر قرار بر استخدام است,چه زمانی وازچه طریقی؟

  2. ارسلان محمدی گفت:

    با این روند تا ۲۰ سال دیگر دانشگاه سر و سامان نمی گیرد.شاید تا موقع نوادگان ما رشته و ساختمان و هیئت علمی جذب شود.

  3. علي گفت:

    خوابگاه دانشگاه مربوط به شهرداری و آموزش پرورش در بدترین نقاط شهر که دارای مشکلات امنیتی و چندین پرونده در دادگستری میباشد که آقای صادقی میتوانند تحقیق بکنند این خوابگاه ها عاریتی هستند حتی به شهرداری و آموزش و پرورش اجاره پرداخت نمیشود مخصوصا شهرداری که با کمبود بودجه مواجه است .نیروهای به کارگرفته شده در دانشگاه غیر بومی بدون آزمون و تعدادی هم غیر قانونی بدون رعایت قانون کار و ده ها مورد دیگر قانون شکنی و پس رفت دیده میشود .ادعای پیشرفت در دانشگاه نهاوند کذب است حتی محل فعلی دانشجویان به دور از شان آنها در داخل فنی حرفه ای که محیطی مردانه و ساختمانی که مخصوص فنی حرفه ای پسران است واقع گردیده بعد از این همه سال و مقایسه با شهرهای دیگر مثل تویسرکان و ملایر میتوان به عقب ماندگی دانشگاه نهاوند و ضعف مسولان آن پی برد.

  4. س گفت:

    سلام
    در نهاوند افرادی با تحصیلات دکترا مگر کم دارد که از همدان و شهرهای دیگه اسخدام شده آقای دکتر عطایی لطفا از پیشرفتی بگید که ملموس باشه متاسفانه مردم نهاوند حرکت لاکپشت گونه ای از آموزش عالی مخصوصا ویژه دختران دیده اند از سال ۸۹ تا الان به جز انتقال از ساختمانی به ساختمان دیگه چه پیشرفتی بوده بودجه های این چند سال اگه بازگشت نخورده پس صرف چی شده؟نیروهای دانشگاه رو چه زمانی استخدام کردید که جوانان تحصیل کرده نهاوند متوجه نشدن این سوال و ده ها سوال دیگه در مورد عملکرد شما و دانشگاه وجود داره

  5. محبی گفت:

    سلام . چرا واقعیتها را نمی بینند . قطار توسعه و پیشرفت دانشگاه نهاوند به همت اساتید ی مانند دکترعطایی با شتاب خوبی در حال حرکت است.

  6. سیاوشی گفت:

    چرا دروغ میگید … یه کم برای این دانشجویان کار کنید….. زحمت بکشید…..تا خدا رو خوش بیاد…..پولتون رو حلال ببرید سر سفرتون…..نه شرایط دانشکده ها خوبن نه شرایط ایاب و زهاب.

  7. نیان گفت:

    این آقا قبلا فوق دیپلم داشت و معلم بود. ضمن خدمت لیسانس گرفت؛ بعد از دانشگاه آزاد ارشد گرفت. دکتراش هم سهمیه ای در هند گرفته و همکاران این آقا مثل آقای سلیمانیان و علیمرادی مدیر دبیرستان ابن سینا همه بازنشسته شدند. این آقا هم بازنشسته شده ولی ….
    اساتید دانشگاه هم توسط این آقا جذب شدند. حالا بحث سوادشون بماند با دانشجویان همین دانشگاه. در ضمن رتبه دانشگاه نهاوند حدود ۶۰۰ تو کشوره و پایین تر از رتبه خیلی واحدهای دانشگاه آزاد هستش!

    • نیان گفت:

      تصحیح می کنم رتبه “۶۱۱” برای مثال پایین تر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد گمیشان “۶۰۳” و موسسه آموزش عالی شاندیز مشهد “۶۰۸ ” و موسسه غیرانتفاعی صنعتی مراغه “۶۱۰”…آقای عطایی اسم این آمار و ارقام سیاسی بازی نیست! برای شهر نهاوند تاسف داره. من جای شما شرمنده میشم این آمار رو می بینم. این ۱۹ تا بقول شما دکتر چیکار می کنند. این بودجه رو صرف چکاری کردین. من خودم شاهدم معلم فیزیک دبیرستان اونجا داره درس میده تا هیئت علمیش زیاد تو زحمت نیفته.

  8. نهاوندی گفت:

    آقا اگه همگی دکتری دارند، چرا مدیر گروه صنایع فوق لیسانس داره!؟ تا راست مونده دروغ چرا بزرگوار، شما که دم از شهدای جنگ تحمیلی می زنید بده به خدا، استغفرالله ربی و اتوب الیه

  9. احسان گفت:

    دانشگاه نهاوند به یک نفر مثل دکتر زمانیان نیاز داشت که به مدت ۴ سال ریاست دانشگاه ملایر این دانشگاه را از یک دانشکده کوچک به دانشگاه بزرگ ملایر تبدیل کرد و الان به عنوان یک دانشگاه مطرح در کشور در حال فعالیت است.و به عنوان برترین مدیر وزارت علوم در چندین دوره انتخاب شدند.ای کاش ایشان سکان ریاست دانشگاه نهاوند را بر عهده داشتند

    • نیان گفت:

      خودت اونجا درس خوندی دلیل نمیشه دانشگاه معتبری باشه. انگار داری در مورد دانشگاه امیرکبیر نظر میدی…دانشگاه ملایر رتبه قبولی ارشدش بالای سه چهار هزاره، اونوقت دانشگاه مطرحیه!؟ آقای عطایی با دانشگاه نهاوند چی کردی که حالا …

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش