دو کشته و ۲ زخمی در تصادف ساعاتی قبل جاده نهاوند_ فیروزان

سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

  • کد خبر : 7573

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی:

بزرگ‌ترین آسیب موجود در جامعه ناامیدی است

صدای نهاوند:
نماینده مردم ملایر و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی،با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم به فلاح و رستگاری و معنویت خدا دست‌یابیم باید به راه خداوند بازآییم، اظهار کرد: متأسفانه امروز بزرگ‌ترین آسیب موجود در جامعه ناامیدی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه ظهر پنجشنبه در اولین اجلاس شهرستانی نماز که در مسجد مصلا شهرستان نهاوند برگزار شد، گفت: عبادت به‌منزله رابطه زمین و آسمان است.

آزادی خواه ادامه داد: رابطه بین خلق و خالق، اگر این عبادت و رابطه در جامع باشد جامعه زمینی، آسمانی و افراد حاضر در جامعه از عرش به فرش خواهند رفت و بسیاری از مسائل پوچ دنیوی برای آن‌ها هیچ و بی‌اهمیت خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ملایر بابیان اینکه اگر این روابط مهم و حسنه در جامعه نباشد گرفتاری‌ها و بدبختی‌ها انسان را اسیر خود می‌کند، افزود: معنویت تنها برای اسلام و مسلمانان نیست و هرکس که فکر انسان دوستانه داشته باشد می‌تواند دارای معنویت نیز باشد خواه مسیحی یا یهودی باشد.

وی بابیان اینکه اعتقاد به معنویت و توحید دنیا را به عرش می‌رساند، افزود: آیا امروز حجم فرار مردم از دین اسلام بیشتر است یا گرویدن مردم به دین اسلام!؟

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه ادامه داد: راهپیمایی بزرگ و میلیونی اربعین گواه و مصادیق بارزی برای پاسخ به این سؤال است چراکه انسان دارای فطرت است و این فطرت خدا جوی انسان هیچ‌گاه تمایلی به‌قرار داشتن در کفر و باطل ندارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم به فلاح و رستگاری و معنویت خدا دست‌یابیم باید به راه خداوند بازآییم، اظهار کرد: متأسفانه امروز بزرگ‌ترین آسیب موجود در جامعه ناامیدی است.

۲۲۸۴۴۰۸

وی ادامه داد: این ناامیدی که بعضاً با حرف‌ها و قیاس‌های نابجا می انجامد ابتدا موجب قطع صله‌رحم و سپس موجب ناامیدی و خانواده‌ها می‌شود لذا باید با افزایش معنویت انجام فرایض واجب این رذیله هار از خود بزداییم.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه با تأکید بر اینکه مصداق بارز معنویت در جامعه نماز است، ادامه داد: یکی دیگر از آثار مهم نماز در جامعه تحکیم و اشاعه وحدت است.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی تنها جایی که افراد بدون توجه به احزاب وابسته خود در کنار یکدیگر صحبت  می‌کنند و باهم مراوده دارند نمازخانه مجلس است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توصیه بزرگان دین مبین اسلام در خصوص اقامه نماز، گفت: علت اصلی این اهمیت‌دهی ویژه به این فریضه مهم فراگیری آن در میان جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص نماز، گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند: مسجدهای ما باید به تراز اسلامی برسد.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه اظهار کرد: همچنان که همه ما خوانده و شنیده‌ایم اکثر امامان و معصومین ما برای فروبردن خشم خود علیه دشمنان خود به مسجد می‌رفتند و نماز می‌خواندند و پس‌ازآن برای هدایت دشمنان خود دعا می‌کردند.

وی در ادامه بابیان اینکه اخوت و برادری مسلمین و همچنین اجتماع آن‌ها سمی مهلک برای دشمنان اسلام و مسلمین است، تأکید کرد: امروز همه باید در راستای تعمیق و ترویج این امر مهم در جامعه خصوصاً نسل جوان جامعه که آینده‌سازان این نظام هستند هر آنچه در توان داریم به کار بگیریم چراکه نماز انسان را از بسیاری از گناهان بازمی‌دارد.

 سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه والدین نقش قابل‌توجهی در فراهم‌سازی فضای معنوی در منازل و خانواده دارند، اظهار کرد: جوانان ما عاشق نماز هستند اما در برخی موارد نیازمند انگیزه‌ای برای شروع هستند.

وی در پایان با اشاره به وضعیت بد اقتصادی دولت و کشور، گفت: در حال حاضر دولت برنامه خاصی برای ساخت مساجد ندارد و مجلس و کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و سود کم‌حاصل از نفت اسراری بر این مهم ندارد تا اینکه انشالله شرایط اقتصادی بهتر شود.

شایان‌ذکر است که در پایان این اجلاس به فعالین عرصه اقامه نماز در شهرستان نهاوند به‌رسم یادبود هدایایی اهدا شد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. سپهر گفت:

    با این همه سختی و مشکلات انتظار امیدوا بودن و شادزندگی کردن انتظار به جایی نیست.مردم در سختی زندگی می کنند حاج آقا.

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش