سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  • کد خبر : 7560

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان:

ایجاد کتابخانه استاندارد نیاز ضروری مردم نهاوند است

صدای نهاوند:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان ایجاد کتابخانه استاندارد در نهاوند را یک نیاز ضروری برای مردم این شهرستان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، عاطفه زارعی روز چهارشنبه در نشست مشترک کتابخانه های عمومی شهرستان نهاوند در محل فرمانداری افزود: البته مطالعه در فضای مجازی فرصت خوبی در راستای گسترش فرهنگ مطالعه است اما مطالعات در فضای مجازی عمقی نیست و برعکس مطالعات کتاب عمقی است که می تواند باعث تقویت حافظه شود.
زارعی از کتابخانه ها به عنوان دانشگاه دوم جامعه یاد کرد و افزود: کتابخانه ها به عنوان یک عنصر فرهنگی و نهاد مهم اجتماعی ، نقش مهمی در توسعه پایدار فرهنگی جامعه دارند به گونه ای که از آنها می توان به عنوان دانشگاه دوم جامعه یاد کرد .
وی افزود: وجود کتابخانه ها به عنوان یک بستر فرهنگی مناسب، زمینه ساز رشد و آگاهی افراد یک جامعه است که در صورت توسعه آنها می تواند در بخشهای مختلف جامعه اثر گزار باشد.
زارعی با عنوان این مطلب که مفهوم سواد در دنیای امروز فقط منحصر به خواندن و نوشتن نمی باشد افزود: در دنیای امروز از با سوادی تحت عناوین مختلف از جمله سواد شهروندی ، سواد اقتصادی و سواد اجتماعی نام برده می شود و توسعه یافتگی جامعه را با این شاخصها ارزیابی می کنند لذا از صرف خواندن و نوشتن نمی تواند به عنوان با سواد نام برد.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان به نقش کتاب و کتابخانه در کاهش آسیبهای اجتماعی اشاره کرد و گفت: به هر میزان که نقش کتاب و کتابخوانی در جامعه پر رنگ شود آسیبهای اجتماعی کاهش می یابد لذا در جوامعی که مطالعات فرهنگی شکل می گیرد شاهد کاهش میزان آسیبهای اجتماعی خواهیم بود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایجاد کتابخانه استاندارد در نهاوند را یک نیاز ضروری برای مردم این شهرستان عنوان کرد و گفت: در کتابخانه های استاندارد ارائه خدمات به طور همزمان به همه اقشار اعم از معلولان ، نابینایان ، کودکان ، خانمها و آقایان انجام می شود که می تواند فرهنگ مطالعه را بالاتر ببرد لذا شهرستان نهاوند به عنوان سومین شهر بزرگ استان که سرانه اعضا کتابخانه در آن بالا می باشد نیاز به کتابخانه استاندارد دارد و لازم است مقدمات آن فراهم شود.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. توسعه گران ایالت نهاوند گفت:

    نهاوند هرچه رتبه اوله کتابخوانی و مسابقات در استان همدان و کشور کسب می کنه.ولی یک کتابخانه بزرگ و استاندارد ندارد.خنده داره.

    • علی گفت:

      سلام . پیرو مطلب ونظر شما رو که خواندم فهمیدم شما هم از این موضوع نداشتن کتابخانه مناسب با من که همین اعتقاد رو دارم هم عقیده هستیم . سپاسگذار هستم اگر تمایل داشته باشید فضایی فراهم کنیم که راجب این موضوع بیشتر با هم گفتگو کنیم ونظراتمان را به گوش مسئولین برسانیم.

  2. علی گفت:

    خواهش میکنم مسئولین در ساخت کتابخانه بزرگ در شان نهاوند اقدام کنند. سپاسگزارم.

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش