سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  • کد خبر : 7528

صدای نهاوند:
زهرا معصومی مقدم کودک ۹ ساله نهاوندی که از 3 سالگی کتابخوانی را به صورت خواندن تصویری شروع کرده و تا کنون توانسته هزار عنوان کتاب را بخواند در سال جاری موفق شد، عنوان خردسال‌ترین کتابخوان کشور را به خود اختصاص دهد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، کتاب و کتابخوانی از عادت‌های خوبی است که متاسفانه مورد فراموشی و غفلت بسیاری از افراد در جامعه قرار گرفته و هر یک از افراد برای نخواندن کتاب بهانه‌هایی گاه منطقی و گاه بی منطق می‌آورند.

از کتاب همواره به عنوان دوستی ارزشمند یاد شده و می‌شود اما دیر زمانی است که این دوست ارزشمند و همراه در قفسه‌های کتابخانه‌های منازل و کتاب فروشی‌ها خاک می‌خورد.

در میان این همه بی‌مهری به کتاب هنوز خانواده‌هایی هستند که فرزندان را از سنین خردسالی تشویق به کتابخوانی می‌کنند؛ خانواده معصومی مقدم از همان خانواده‌های موفق هستند که توانستند تک فرزند ۹ ساله خود زهرا معصومی مقدم را به‌عنوان کتابخوان ترین خردسال کشور معرفی کنند. همین موفقیت سبب شد تا لحظاتی به گفت‌وگو با خانواده معصومی مقدم بنشینیم.

زهرامعصومی مقدم، کتابخوان ترین خردسال کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار صدای نهاوند می‌گوید: متولد آبان ۱۳۸۶ است و  از سه سالگی با کمک پدر و مادر کتابخوانی را به صورت تصویری شروع کردم و قبل از اینکه به مدرسه بروم مادرم برایم کتاب می‌خواند و بعد من با توجه به تصاویر کتاب، آن را مجددا می خواندم  اما حالا که به مدرسه می‌روم، خودم کتاب می‌خوانم.

dsc_0093

زهرا می افزاید: تاکنون بیش از هزار کتاب در موضوعات مختلف، داستانی و شعر را خوانده‌ام علاوه بر این در چندین برنامه کتابخوانی و داستان کوتاه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه شهید آیت الله حیدری و مدرسه حضور داشته‌ام.

زهرای ۹ ساله کتاب را دوست انسان می‌داند و ادامه می‌دهد: کتاب نباید هیچ وقت کنار گذاشته شود چرا‌که کتاب روشن‌کننده راه زندگی است و بهترین کار کتاب خواندن است.

کتابخوان خرد سال برتر کشور می گوید: در سن سه سالگی عضو کتابخانه شهید آیت الله حیدری نهاوند شده است و در روز بیش از  سه ساعت مطالعه غیر درسی دارد.

زهرا بیشتر به کتابهای داستان علاقه دارد و کتاب ۳۶۵ قصه برای شب های سال را بیشتر دوست دارد هر چند کتاب قصه های خوب، برای بچه های خوب را بارها خوانده است.

معصومی مقدم ادامه داد: در کنار مطالعه کتاب،حفظ قران را شروع کرده که تا کنون جز ۳۰ و چند سوره از جز ۲۹ را حفظ کرده است؛ هر چند از هنر نقاشی هم غافل نیست و به رشته ورزشی بدمینتون و بستکبال هم علاقه دارد.

زهرا دارای وبلاگی به نام خودش است و به هم سن و سالان خود توصیه می کند، بچه ها حتما کتاب بخوانند و با کتابخانه آشتی کنند چون کتاب غذای روح و فکر است و طرز فکر کردن را به انسان می آموزد.

photo_2016-11-22_11-39-27

مراد معصومی مقدم، پدر زهرا معتقد است که همه کودکان دارای استعداد هستند، اگر وقت کودکان کمتر هدر نرود و از وقتشان بهینه استفاده کنند همه کودکان کتابخوان می‌شوند.

وی با بیان اینکه زهرا از همان کودکی مطالبی که برایش توسط مادر خوانده می‌شد حفظ می‌کرد، گفت: همین استعداد سبب شد تا تعداد کتاب‌هایی که از کتابخانه به امانت گرفته شود، بیشتر شود.

پدر کتابخوان‌ترین خردسال کشور بهترین راه آموزش به کودکان را داستان‌گویی می‌داند و می‌افزاید: یکی از نکات تربیتی مناسب کودکان، بهره‌گیری از داستان‌های قرآنی برای کودکان است.

گفتنی است زهرا معصومی مقدم ۹ ساله در روز ۲۴ آبان ما سال جاری طی مراسم روز کتاب و کتابخوانی که در تالار وحدت تهران برگزار شد بعنوان خردسالترین کتابخوان کشور انتخاب و معرفی شد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. توسعه گران ایالت نهاوند گفت:

    کتاب خواندن در زمینه غیر درسی باعث افزایش ۳۰ درصدی راندمان آگاهی می شود.که در هر کشور و هر شهری هر چه تعداد کتابخوان و مطالعه بیشتر باشد.رشد پیشرفت آن کشور و شهر سریعتر است.تا می توانید کتاب بخوانید.نهاوند شهر اولین ها.

  2. معصومه گفت:

    آفرین به این کودک و مرحبا به چنین پدر و مادرانی که برای مطالعه و رشد فکری کودکان خود وقت می گذارند و در این دورانی که کتاب و کتابخوانی که پایه و اساس رشد فرهنگ یک کشور می باشد در مظلومیت و انزوا به سر برده در راه ترویج این مهم تلاش نموده اند .

  3. نهاوند مرکزایالت غرب کشور گفت:

    آفرین کوچولو.

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش