مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

  • کد خبر : 7482

صدای نهاوند:
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جاده نهاوند-آورزمان به قتلگاه عمومی تبدیل شده است گفت: کسانی که پیش از این و به تناسب موقعیت شغلی درعقب ماندگی راههای نهاوند نقش داشته اند ،در پیشگاه خداوند و مردم مسئولند و باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، در پی وقوع تصادفات و حوادث ناگوار و تلخ پی در پی ماه ها و خصوصا چهار روز گذشته در محور های مواصلاتی شهرستان نهاوند و انعکاس آن در پایگاه خبری صدای نهاوند، به منظور بررسی نهایی و اتخاذ تصمیمی مشترک و عملیاتی، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، فرماندار نهاوند و مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان روز پنج شنبه با حضور در جاده آورزمان- نهاوند ضمن بازدید از روند اجرای کار توسط پیمانکاران پروژه ها، در نشستی مشترک موارد لازم برای تسریع و تکمیل محورهای پر خطر ،به ویژه محور آورزمان را بررسی و مصوب کردند.

در این جلسه که بصورت کارگاهی و میدانی در محل کارگاه اجرای عملیات مسیر آورزمان برگزار شد، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نهاوند در بحث راه های مواصلاتی و توسعه آن محروم و فقیر مانده است ،گفت: دلایل متعددی در این عدم توسعه یافتگی دخیل است که این موضوع مربوط به امسال یا سالهای گذشته نیست و حجم این محرومیت در طول سالیان گذشته انباشته و امروز برای مردم و مسافرین عبوری از مسیرهای منتهی به نهاوند مشکل ساز شده است.

img_7793

حسن بهرام نیا افزود: تمام عوامل و مسئولینی که به تناسب موقعیت کاری  به نوعی در ایجاد این روند دخیل بوده اند ،در پیشگاه خدا و مردم مسئولند و باید پاسخگو باشند.

 بهرام نیا افزود: امروز سوای ثروت و سرمایه اقتصادی،بزرگترین سرمایه هر جامعه ای نیروی انسانی آن است، که متاسفانه با وجود زیر ساخت های نا مناسب ( که همین راههای مواصلاتی نامناسب هم جزیی از آن است)سرمایه های انسانی شهر ما بصورت خاموش یکی پس از دیگری از دست می رود.

وی ادامه داد: متاسفانه محور آورزمان-نهاوند  و نهاوند- کرمانشاه به خاطر عدم وجود استانداردهای لازم امروز به قتلگاه عمومی مردم و محلی برای نگرانی و تشویش ذهن خانواده ها  تبدیل شده است که گواه آن هم آمارهای اعلام شده در این زمینه است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طول ۷ ماه گذشته در تصادفات جاده های حوزه نهاوند نزدیک به ۳۵ کشته و ۱۲۴مصدوم و زخمی بر جای مانده است که آماری وحشتناک و نگران کننده است.مضاف بر این در ایام جاری  هم با حجم بیشتر تردد از این محورها به واسطه تشرف خیل عظیم زائرین عتبات عالیات بیم آن می رود که این حوادث تکرارشود.لذا همه مسوولان شهرستان و استان باید با تعامل و همگرایی راه سریع برون رفت از این وضعیت را  شناسایی و عملیاتی نمایند.

img_7799

حسن بهرام نیا افزود:وقتی میگویم  در این حوزه کوتاهی شده ، منظور مافقط راه جاده ای وزمینی نیست،متاسفانه در بحث توسعه ریلی و راه آهن مسیر نهاوند هم این اتفاق به شکل دیگری رخ داده است.به عنوان مثال ایستگاه قطاری که برای نهاوند (در فیروزان) طراحی وجانمایی شده است.کارایی لازم برای ارائه خدمات به بخش وسیعی از  شهروندان نهاوند را ندارد از این جهت که فاصله  تقریبی ریلی ملایر تا نهاوند ۷۲ کیلومتر و فاصله زمینی ایستگاه راه آهن در فیروزان تا نهاوند تقریبا ۴۰ کیلومتر است . این در حالی است که فاصله جاده ای ملایر تا نهاوند ۵۵ کیلومتر بوده و هیچ منطقی طی مسافت ۵۵ کیلومتری برای آمدن از ایستگاه راه آهن ملایر (و یا بالعکس) را بر  ۱۱۲ کیلومتر ترجیح نمی دهد.

بهرام نیا گفت: در دیداری که با معاون وزیر نیرو انجام شد.مقرر شد در بحث توسعه ریلی و خط آهنی که قرار است مسیر ملایر را  در اطراف روستای کهریز ناظم به بروجرد(شبکه ریلی جنوب کشور) متصل کند .به گونه ای طراحی شود که ایستگاه مسافری و بار انداز در نزدیکترین نقطه به نهاوند در نظر گرفته شود.تا مردم از نعمت واقعی قطار بتوانند بهره مند شوند.

وی در ادامه با اظهار نارضایتی از کار پیمانکاران و مجریان محورنهاوند-آورزمان ،از مدیر کل راه و شهرسازی خواست با نظارت بیشتر بر توسعه و تجهیز کارگاههای اجرای عملیات به تسریع اجرای مطلوب عملیات این محور اقدام نمایند.

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. میثم09 گفت:

    تو این سالها چقدر کلاه سر نهاوند رفته.

  2. توسعه گران ایالت12 گفت:

    به امید برگشتن نهاوند به توسعه و عزت گذشته ایالتی و مرکزیت غرب کشور با دلسوزان و تلاشگران و متخصصان نهاوند.

  3. توسعه گران ایالت13 گفت:

    دکتر بهرام نیا.پروژه بزرگ نیروگاه و پتروشیمی نهاوند را که باعث ایجاد اشتغال برای هزاران نهاوندی و در زمینه تخصصی جنابعالی است را شروع بفرمایید.

  4. علیرضا گفت:

    دمت گرم استاد بهرام نیا مگر شما بیایید این مسئولین را در محل حادثه بکشانید.واقعا شما نماینده مردمی و دلسوزی برای این شهر هستید.و به فکر خارج رفتن هم نیستید.

  5. محسن گفت:

    بهرام نیا مشکل گشا.این کوه ها رو صاف کنید و جاده ها رو باز کنید.نهاوند از لحاظ جاده خیلی عقبه.

  6. شهبازی محمد گفت:

    این جاده ها سال های سال است که جان همشهریان و هموطنان را می گیرد.لطفا یا پیمانکار را عوض کنید یا دستور تسریع در کار را صادر کنید .تعداد کشته و مصدوم خیلی زیاد است .

  7. شهبازی محمد گفت:

    نهاوند نباید اینقدر عقب می افتاد چه از لحاظ جاده و راه چه از لحاظ شهری.

  8. حسن گفت:

    شهر رو بکشونید به سمت باروداب.تا اون قسمت زیر سلطه شهردای نهاوندبشه.

  9. حسن گفت:

    آورزمان مگر در چند سال گذشته جزء نهاوند نبود.چرا الان جزء ملایره.؟آیا به خاطر فرماندارویژه کردن ملایربود و به جای آن چه چیز را قبول دریافت کرده اند؟مطالبه و سوال.

  10. شهروند نهاوندی گفت:

    با سلام وادب واحترام وتسلیت به مناسبت فرارسیدن اربیعن حسینی. وبا تشکر از جناب آقای صادقی مدیر محترم صدای نهاوند. عرض تسلیت دارم به دلیل فوت هموطنان در جاده های نهاوند. خدمت نماینده محترم وپرتلاش جناب آ قای بهرام نیا عرض نمایم . اگر جنابعالی هم در این مورد ورسیدگی به مشکلات نهاوند ورفع معضل جاده های نهاوند در این موارد کم کاری کنید و به دنبال رفع مشکل نشوید شما هم در برابر خداوند منان باید پاسخگو باشید. هر چند که تلاشهایتان در کنار خبرنگاران خوبمان قابل تقدیر است . دست مسول محترم صدای نهاوند درد نکند. همه باید مطالبات نهاوند را از مسولین کشوری خواستار باشیم

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش