سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  • کد خبر : 7352

صدای نهاوند:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند از افول گروه‌های نمایشی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، محمود مصباح در همایش گردهمایی هنرمندان شهرستان نهاوند، اظهار کرد: در گذشته شاهد رونق بسیار زیاد و وجود گروه‌های نمایشی قوی در عرصه نمایش شهرستان بودیم و اجراهای نمایش مورد استقبال چشمگیر عموم مردم قرار می‌گرفت اما متأسفانه به دلایل مختلف این موضوع رو به افول نهاد و امروز شاهد آن هستیم که نهاوند حتی در جشنواره‌های استانی نیز دارای نماینده نیست.

مصباح نیازهای اقتصادی و مشغله زیاد را از مهمترین عوامل موجود در حوزه هنرهای نمایشی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد مهاجرت هنرمندان باسابقه و خوب شهرستان به دلایل مشکلات اقتصادی به پایتخت هستیم که این موضوع دست نهاوند را در تمام عرصه‌ها از جمله تولیدات متنوع و تربیت و تشویق هنرمندان خالی کرده است.

مصباح عنوان کرد: هنر نمایش که یکی از هنرهای هفت‌گانه و شاید به علت ارتباط مستقیم و رو در رو با تماشاگر دلنشین‌ترین و تأثیرگذارترین هنرهاست، متشکل از مجموعه‌ای از افراد و جزءهایی پیوسته است که این پیوستگی از تولید یک متن خوب آغاز می‌شود و با نور، صدا، صحنه‌آرایی، کارگردانی بازی و … ادامه می‌یابد و در این میان با به‌کار کرفتن ۶ هنر دیگر تلفیقی از هنر و زیبایی را به تصویر می‌کشد.

وی خطاب به هنرمندان گفت: از فرصت به دست آمده استفاده کنید طوریکه مردم و مسئولان به این موضوع یقین پیدا کنند که خود و خانواده‌شان به اثر هنری شما و ساخته شما احتیاج دارند و برای دیدن تولیدات شما به سالن‌ها هجوم آورند.

مصباح افزود: البته این موضوع مگر با تداوم تلاش و همکاری و هم‌فکری همگانی و تخصصی نگاه کردن به هنر نمایش توسط فعالان این حوزه تحقق نمی‌یابد.

وی استفاده از دانش‌آموزان فعال و علاقمند به نمایش و تئاتر و جذب همه دوستداران و علاقمندان به نمایش را از راهکارهایی عنوان کرد که در رشد و توسعه این هنر در شهرستان موثر خواهد بود.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در ادامه با بیان اینکه با برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی از جمله نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و … با حضور اساتید برجسته استانی و کشوری و استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان برای ارتقاء این هنر اهتمام ورزید، خاطرنشان کرد: با حضور رئیس شورای اسلامی شهر به عنوان مجری طرح‌های نمایشی شهرستان شاهد رشد و ارتقاء بهتر و بیشتر تئاتر در نهاوند باشیم.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش