دو کشته و ۲ زخمی در تصادف ساعاتی قبل جاده نهاوند_ فیروزان

سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

  • کد خبر : 7325

صدای نهاوند:
روستای تاریکدره از توابع بخش خزل نهاوند با قدمتی بیش از ۱۰۰۰سال روز جمعه میزبان نماینده مردم نهاوند، فرماندار شهرستان نهاوند و جمع زیادی از مسئولان و مردم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، کوچه‌ها و خانه های سنگی و قدیمی و کم عرض، باغ‌های گردو و  درختان سر به فلک کشیده روستای تاریکدره از توابع بخش خزل نهاوند روز جمعه میزبان جمع زیادی از مسئولان و مردم شهرستان نهاوند بود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی بعد از بازدید و پیاده روی در کوچه پس کوچه های زیبای این روستای تاریخی اظهار داشت:  تاریکدره تاریخ، طبیعت و زیبایی را در خود جای داده است و این روستا در صورت ساماندهی و معرفی می تواند خیل عظیم گردشگران و توریست های خارجی و داخلی را به سوی خود روانه کند.

img_7647

حسن بهرام نیا گفت: متاسفانه هنوز خیلی از مردم شهرستان نهاوند نیز نمی دانند روستای تاریکدره در کجای نهاوند قرار دارد و خداوند چقدر زیبایی و شگفتی در این منطقه خلق کرده است که امیدواریم با ورود رسانه ها و اداره میراث فرهنگی به بحث معرفی و احیا این روستا شاهد ورود گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه باشیم.

بهرام نیا افزود: این روستا دارای بهترین منابع آبی، بهترین باغات گردو است و روستای تاریکدره نهاوند که یکی از زیباترین روستای کشور و استان همدان با اندکی توجه و همت مسئولان می تواند پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی  باشد که فضای سبز و بانشاط آن همراه با بناهای سنگی روزهایی به‌یادماندنی را برای میهمانان رقم بزند.

img_7650

فرماندار شهرستان نهاوند نیز در بازدید از روستای دیدنی تاریکدره اظهار داشت: در سالهای گذشته به این روستای تاریخی با بنای سنگی منحصر به فرد هیچ توجهی نشده است اما در حال حاضر اجرای کانال سنگی این روستا به منظور هدایت آب های سطحی و فاضلاب با اعتبار ۸۰ میلیون تومان در حال اجرا است.و عملیات اجرای فاز اول طرح هادی این روستا هم در دستور کار قرار دارد.

کریم حمیدوند اظهار داشت: ساماندهی فضای روستایی ازجمله برنامه‌های بخشداری و بنیاد مسکن است و برای احیا و معرفی این روستای قدیمی و دلنواز باید اداره میراث فرهنگی شهرستان ورود پیدا کند.

حمیدوند ادامه داد: این روستا بافت تاریخی خود را حفظ کرده است و  بهتر است اجازه ساخت‌وساز غیرمجاز در این روستا بدون رعایت بافت تاریخی داده نشود.

img_7652

وی  با بیان اینکه وضعیت مالی و زندگی مردم روستای تاریخی و زیبای تاریکدره به واسطه کشاورزی، باغداری و دامداری خوب است و در این مورد مشکلی وجود ندارد گفت: نهاوند و روستاهای گردشگری آن با ظرفیت‌های بسیار و قدمتی همپای تاریخ، می‌تواند سهم به سزایی در توسعه گردشگری استان داشته باشد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. محسن88 گفت:

    ببینم مسئولین نهاوند را پایلوت توریستی و گردشگری غرب کشور می کنید.

  2. معتمدیان گفت:

    هرنقطه نهاوند طلای ناب است.ولی ارزش طلا را هیچ کس نمیداند.

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش