سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  • کد خبر : 7322

صدای نهاوند:
فرمانده پلیس‌راه نهاوند از وقوع ۱۰۳ فقره تصادف جرحی و فوتی به همراه ۳۱ نفر فوت‌ و ۱۰۹ نفر مجروح در هفت ماه گذشته نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، سرگرد حمزه طائفی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۳ فقره تصادف جرحی و فوتی رخ‌داده است، گفت: از این تعداد ۲۶ فقره تصادف منجر به فوت و ۷۷ فقره تصادف جرحی ثبت‌شده است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد مجروحین این تعداد تصادف گفت: طی این مدت ۱۰۹ نفر مجروح و ۳۱ نفر فوت‌شده‌اند.

فرمانده پلیس‌راه نهاوند بابیان اینکه در بحث افزایش تصادفات فوتی و تعداد فوت‌شده‌ها به ترتیب در شهرستان ۸ و ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش مشاهده می‌شود، گفت: در بحث تعداد تصادفات جرحی و تعداد مجروحین این تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۸ و ۲۰ درصد افزایش ثبت‌شده است.

وی اظهار کرد: متأسفانه سه محور نهاوند-فیروزان، نهاوند-آورزمان و محور برزول-فارسبان حادثه‌آفرین‌ترین نقاط شهرستان نهاوند هستند.

سرگرد طائفی بابیان اینکه محور نهاوند-فیروزان محور شریانی برای ارتباط استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان با استان‌های مرکزی، قم و شرق کشور است، تصریح کرد: متأسفانه این محور به‌صورت یک لاین رفت‌وبرگشت بوده و طرح چهار خطه کردن این محور به دلیل کم‌کاری پیمان‌کار و نبود اعتبار مدت‌هاست متوقف‌شده است.

وی با تأکید بر لزوم ساماندهی و چهار خطه کردن این محور به‌صورت عاجل گفت: همچنان که شاهد هستید در ایام عادی محور نهاوند فیروزان با توجه به پتانسیل ارتباطی محور پرتردد است و گاها حوادثی ناگوار می‌آفریند حال در ایام خاصی چون اربعین حسینی این ترافیک به حداکثر و پیک می‌رسد و مشاهده می‌کنیم هرساله شور و اشتیاق شیعیان به این مسئله بسیار مهم بیشتر می‌شود.

سرگرد طائفی افزود: امیدواریم با ساماندهی این محور برای اربعین سال آینده بتوانیم سفری امن و بدون مخاطره را برای زوار اربعین به ارمغان آوریم.

وی در پایان توصیه‌های به زائران و مسافرین اربعین و همچنین رانندگان وسایل نقلیه عمومی کرد و گفت: رانندگان و مسافرین کربلا در این ایام با توجه به پیمودن راه‌های طولانی دچار خستگی می‌شوند لذا تقاضا داریم رانندگان ضمن رعایت سرعت مطمئنه، رعایت فاصله با خودروی جلویی و توجه به علائم هشداری در صورت خستگی به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند چراکه بیشترین آمار تصادفات مربوط به واژگونی و عمده علل واژگونی نیز خستگی و عدم توانایی در کنترل خودرو است.

فرمانده پلیس‌راه نهاوند به وسایط نقلیه عمومی درون‌شهری توصیه کرد: با توجه به دستورالعمل‌ها تردد و انتقال زائران از مبدأ به سمت مقاصد مرزهای خروجی کشور توسط وسایط نقلیه عمومی درون‌شهری و وسایل نقلیه که سیستم «سپه تن» ندارند ممنوع بوده و در صورت مشاهده خودرو توقیف خواهد شد لذا جهت جلوگیری از متحمل شدن مسائل و مشکلات احتمالی نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: وسایل نقلیه عمومی و غیره عمومی که در محورهای منتهی به مرز مهران و سایر مرزها تردد دارند از نقل‌وانتقال اتباع خارجی امتناع کنند چراکه در صورت مشاهده سواری ۲ نفر، مینی‌بوس ۳ نفر و اتوبوس ۵ نفر به بالا وسیله نقلیه به نفع دولت جمهوری اسلامی ایران مصادره می‌شود.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. محسن88 گفت:

    دست جاده ها و راه های نهاوند درد نکند.خوب معلومه که همه فرار میکنند و از این جاده ها نمیرن.

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش