سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  • کد خبر : 7277

صدای نهاوند:
رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند گفت: طی سالهای گذشته با درخواست شورای شهر گیان، این تپه باستانی محصور شد اما امروزه برخی اقدامات همچون دفن زباله و ورود احشام به این منطقه تاریخی صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، محسن جانجان اظهار داشت: طی سال‌های گذشته با همکاری مسئولین وقت شهرستان نهاوند اعتباری برای ساماندهی تپه «گیان» نهاوند تخصیص داده شد.

جانجان ادامه داد: طی سالهای گذشته با درخواست شورای شهر نهاوند، این تپه باستانی محصور شد اما امروزه برخی اقدامات همچون دفن زباله و ورود احشام به این منطقه تاریخی صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه طبق توافق انجام‌شده با شورای شهر و شهرداری گیان طی هفته‌های آتی نسبت به برداشتن دیوارهای بتنی اطراف این تپه باستانی اقدام خواهد شد، گفت: بناها و تپه‌هایی چون تپه باستانی گیان که قدمتی بیش از ۷ هزار سال دارد از گذشته تاکنون در اندیشکده های ایران‌شناسی و میراث فرهنگی مورداتکا برای باستان‌شناسان بوده‌اند چراکه به دوره های بسیار دور همچون دوره پیش از اسلام بازمی‌گردد.

وی در ادامه با اشاره به قدمت دیرینه شهرستان نهاوند گفت: در حال حاضر شهرستان نهاوند دارای ۲۰۰ اثر ثبت‌شده نظیر تپه‌ها، بناها و غیره است که طبق برنامه‌ای که امسال اجرا خواهد شد این آثار تاریخی بازنگری و بررسی می شوند.

جانجان افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به بازنگری و بررسی آثار موجود و آثار جدید معرفی‌شده در شهرستان نهاوند تعداد آثار و ابنیه‌ تاریخی نهاوند به بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ اثر برسد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش