جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 7020

صدای نهاوند:
پیدا شدن چند قطعه جسم خارجی در شبکه توزیع آب شرب روستای زرامین سفلی از توابع بخش زرین دشت نهاوند بازتاب های متفاوتی در بین مردم منطقه داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، روزجمعه هفتم آبان ماه بعد از حفاری لوله های توزیع آب شرب روستای زرامین سفلی چندین جسم خارجی که مانع انتقال آب شرب به تعدادی از خانوار های این روستا شده بود از میان لوله های شبکه توزیع آب خارج می شود.

به همین جهت رئیس شورای اسلامی روستای زرامین سفلی صبح شنبه با حضور در دفتر پایگاه خبری صدای نهاوند توضیحاتی در مورد این اتفاق بیان کرد.

photo_2016-10-29_19-55-20

عباس ترکاشوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: روستای زرامین سفلی دارای ۴۶۷ خانوار و جمعیتی در حدود هزار و ۹۰۰ نفر است که برای تامین آب شرب این روستا مخزنی در سال ۱۳۶۰ احداث شده که با توجه به اینکه شیر تخلیه به منظور لای روبی ندارد، چندین بار توسط اهالی آب آن خالی و لای روبی شده است.

ترکاشوند گفت: ۴ ماه پیش بیش از ۸۰ خانوار این روستا با مشکل افت فشار آب و کم آبی روبرو شدند که در نهایت این افت فشار آب به قطع آب در برخی مناطق روستا ختم شد، که بعد از بررسی و تحقیق مشخص شد قسمتی از شبکه توزیع آب شرب دچار مشکل شده است به همین جهت روز جمعه ماموران اداره آبفا روستای شروع به حفاری محل مشخص شده کردند تا مشکل افت فشارآب شرب برخی مناطق این روستا را حل کنند.

وی ادامه داد: بعد از حفاری و خارج کردن لوله های شکسته شده شبکه توزیع آب شرب چندین جسم خارجی از جمله چند تکه چوب و بطری نوشابه و …در داخل این لوله های پیدا شد که مانع انتقال آب شرب به مردم روستا شده بودند.

photo_2016-10-29_19-55-29

رئیس شورای اسلامی روستای زرامین سفلی گفت: ماموران اداره آبفا روستایی این قسمت از شبکه توزیع آب شرب را مرمت و نوسازی و مشکل افت فشار و قطعی آب را حل کردند.

عباس ترکاشوند رعایت نکردن اصول بهداشتی مخزن نگهداری آب و بحث امنیت و مراقبت مخزن را علت وقوع این حادثه بیان کرد.

برای روشن شدن موضوع با رئیس اداره آبفا روستایی گفتگوی تلفنی انجام دادیم، آیت شیراوند در مورد این اتفاق گفت: در چند ماه گذشته دریچه شبکه توزیع آب این روستا سرقت شده بود که یک کار خرابکارانه بوده است و ممکن است این اجسام در همان زمان در داخل شبکه توزیع قرار گرفته باشد که با توجه به اینکه سایز لوله های انتقال آب در طول مسیر مختلف است در قسمتی که لوله ها باریک تر شده اند این اجسام گیر کرده و مانع انتقال آب شده باشند.

photo_2016-10-29_19-56-01

شیرواند اظهار داشت: ممکن است بعلت حفاری های گذشته در طول مسیر انتقال شبکه، قسمتی از لوله های انتقال توزیع آب دچار شکستگی شده و این اجسام وارد شبکه انتقال شده باشند.

وی بیان داشت: تانکرهای آب رسانی اداره آبفا روستایی از سراب گاماسیاب آب شرب بارگیری می کنند و در حال حاضر بیش از ۲۰ روستا از آب گاماسیاب استفاده می کنند و تا کنون شاهد چندین اتفاقی نبوده اند.

رئیس اداره آبفا روستایی شهرستان نهاوند ادامه داد: تمام مخزن های آب شرب روستایی دارای دریچه هستند و ممکن نیست جسم خارجی از داخل مخزن به لوله های شبکه توزیع ورود پیدا کند و آب شرب تمام روستاهای شهرستان نهاوند کلر زنی می شود و مرکز بهداشت نهاوند هم از کلر زنی آب تست گیری می کند به همین جهت آب شرب هیچ کدام از روستاهای نهاوند آلودگی ندارد.

در ادامه با رئیس مرکز بهداشت نهاوند هم گفتگوی تلفنی برقرار کردیم، خانم طیبه سیاوشی با بیان اینکه هنوز بهورز روستای زرامین گزارشی در مورد پیدا شدن جسم خارجی در شبکه توزیع انتقال آب شرب به وی ارائه نداده است گفت: در کل نباید هیچ جسم خارجی در داخل شبکه توزیع آب شرب قرار داشته باشد اما وجود هر جسم خارجی در داخل آب شرب هم باعث آلودگی نمی شود.

photo_2016-10-29_19-55-51

سیاوشی گفت: در مورد اتفاق روستای زرامین باید گزارشی مکتوب و مستند ارائه شود بعد اظهار نظر کرد، اما تمام آب شرب روستاهای نهاوند توسط اداره آبفاروستایی کلر زنی می شود و میزان استاندارد کلر زنی توسط کارشناسان مرکز بهداشت تست می شود.

آخرین مسئولی که در این مورد با وی گفتگوی تلفنی کردیم بهورز روستای زرامین سفلی بود.

فرهاد احمدوند گفت: در چندماه گذشته در برخی مناطق روستا مشکل کم آبی و قطعی آب وجود داشت که روز جمعه بعد از حفاری محل مشخص شد، در داخل شبکه توزیع چندین جسم خارجی مانع انتقال آب شده اند که این مشکل توسط ماموران آبفا روستایی ترمیم و نوسازی شد و در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.

photo_2016-10-29_19-55-35

احمدوند با بیان اینکه جسم خارجی نباید در داخل شبکه توزیع و انتقال آب شرب قرار داشته باشد از علت وقوع این حادثه ابراز بی اطلاعی کرد.

در پایان این مطلب بیان این موضوع ضروری است که در سفر استاندار همدان در دو سال گذشته به روستای زرامین سفلی مصوب شد مخزن جدید آب شرب این روستا احداث شودکه تا کنون نیز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما در چند هفته گذشته پیمانکار مربوطه عملیات اجرایی این پروژه را متوقف کرده است، امیدواریم با رفع مشکل این پروژه و تعویض شبکه فرسوده توزیع و انتقال آب شرب این روستا، مشکل چندین ساله آب شرب روستای زرامین سفلی برای همیشه حل شود.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. محمد گفت:

    سلام
    تشکر از پیگیری خبرنگار محترم
    ولی بهتر است مسوولین بهداشت سهرستان بدانند که علاوه بر موارد ذکر شده توسط برادر عزیز اقای ترکاشوند لاشه حیوانات موذی نیز در لوله ها بوده و فرماندار محتر م بدانند توقف پروژه مخزن اب توسط پیمانکار به علت پرداخت نشدن هزینه است

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش