سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  • کد خبر : 6969

صدای نهاوند:
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: عسل نهاوند به دلیل تنوع آب و هوایی و پوشش گیاهی متنوع یکی از مرغوبترین عسل‌های استان است که با توجه به آمار تولید نیاز به کارخانه فرآوری و بسته‌بندی عسل احساس می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، احمد باقریاظهار داشت: عسل نهاوند به دلیل تنوع آب و هوایی و پوشش گیاهی متنوع نظیر آفتابگردان، کلزا، یونجه و شهد گل‌های متنوع یکی از مرغوبترین عسل‌های استان است که با توجه به آمار تولید و نیز با توجه به مرغوبیت عسل نهاوند در این شهرستان نیاز به کارخانه فرآوری و بسته‌بندی عسل احساس می‌شود.

وی افزود: در صورتی که این صنعت در نهاوند راه‌اندازی شود تولید عسل به یکی از صنعت‌های اشتغالزا در شهرستان تبدیل می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند تصریح کرد: ۷۵۰ بهره‌بردار عسل در نهاوند وجود دارد که از این تعداد ۶۰۰ زنبوردار فعال و ۱۵۰ زنبوردار نیمه فعال هستند و این تعداد بهره‌بردار سالانه ۱۳۲ تن عسل  تولید می‌کنند که نهاوند توانسته با این میزان تولید رتبه دوم استان را به خود اختصاص دهد.

باقری افزود: ۳۲ هزار و ۵۷۵ کلونی عسل در شهرستان نهاوند وجود دارد که معادل ۲۷ درصد عسل استان در نهاوند تولید می شود.

وی تأکید کرد: این میزان تولید عسل یکی از امتیازات برای این شهرستان است که چنانچه بتوانیم یک برند و بسته‌بندی برای عسل نهاوند داشته باشیم، عسل نهاوند این قابلیت را دارد که در سطح کشور و حتی کشورهای منطقه مطرح شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: در حال حاضر مقادیر زیادی از این عسل به کردستان عراق صادر می‌شود.

باقری عنوان کرد: هر ساله حدود ۴۰ هزار زنبور مهاجر از شهرهای نجف‌آباد، ایلام، قصرشیرین، کرمانشاه، صحنه و کنگاور وارد شهرستان نهاوند می‌شوند.

وی تنوع کشت و وجود گونه‌های گیاهی را دلیل مهاجرت زنبورداران عنوان کرد و افزود: تنوع کشت و وجود گونه‌های گیاهی نظیر گشنیز، کلزا، باغات و مراتع سبب شده است هر ساله به ویژه در اواخر اردیبهشت ماه که فصل گل‌دهی گشنیز است در یک ماه تعداد زیادی از زنبورداران مهاجر از شهرهای اطراف وارد شهرستان نهاوند شوند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند بیان کرد: نداشتن امکانات بسته‌بندی عسل و فرآوری از مشکلات زنبورداران شهرستان نهاوند است و در صورتی که امکانات لازم برای زنبورداران شهرستان نهاوند تأمین شود گرده گل و ژله رویال در شهرستان نهاوند فرآوری می‌شود.

وی اظهار داشت: به دلیل کمبود اعتبارات، جهاد کشاورزی نهاوند نمی‌تواند امکاناتی نظیر شکر و سایر ملزومات تولید عسل را برای زنبورداران شهرستان تأمین کند.

باقری پرورش ملکه را یکی دیگر از مشکلات زنبورداران شهرستان نهاوند عنوان کرد و افزود: در صورتی که دولت اعتبارات و تسهیلات لازم را در اختیار زنبورداران قرار دهد شهرستان نهاوند به قطب پرورش ملکه تبدیل می‌شود

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. شهروندنهاوند گفت:

    اگه با من باشه نهاوند تو همه چیز نیازمند برند سازی و بسته بندیه .نه فقط عسل.

  2. میثم دکامی گفت:

    با سلام…
    اینکه فقط بگیم نهاوند این همه قدرت بالفعل رو داره و نیازمندیم که نشد مرهم واسه دل این مردم رنج دیده!! بنظرم اینکه نمیشه فلان رئیس فلان سازمان بیاد بگه ما همه چیو بصورت بالفعل داریم ولی…..
    ولی که نمیشه حرف،ما باید بتونیم این قدرت هارو تبدیل به قدرت بالقوه کنیم و مسئولین باید جوابگو این ملت باشند.
    با تشکر
    یا علی

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش