جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 6966

صدای نهاوند:
به مناسبت فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل تمرین نمایشی مقابله با بحران زلزله روز چهارشنبه در مدارس شهرستان نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، در این تمرین ها که به صورت نمادین در دو آموزشگاه دهخدا و شهیده ابوالقاضی با هدف بالا بردن آگاهی و آمادگی دانش آموزان اجرا شد دانش آموزان با چگونگی مقابله با آثار و بلایای ناشی از وقوع زلزله آشنا شدند.
در این تمرین که به دنبال وقوع زلزله فرضی پنج ریشتری انجام گرفت دانش آموزان ابتدا شیوه پناه گیری در جاهای امن کلاس ، راهروها و حیاط مدرسه را تمرین کردند و در مرحله بعد عملیات تخلیه دانش آموزان از کلاس و ایجاد حلقه امنیتی در محوطه مدرسه اجرا شد.
رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند در این آیین گفت: وقوع حوادث طبیعی و به ویژه زلزله یکی از مواردی است که ممکن است هر لحظه ایجاد شود و چنانچه ما آماده مقابله با آثار آن نباشیم میزان خسارتهای مالی و جانی ما به چند برابر خواهد رسید.
به گزارش ایرنا محمد تقی شهبازی افزود: در هر منطقه که ۲۵ نفر جمعیت وجود داشته باشد انجام عملیات اولیه امدادی باید توسط آنها صورت گیرد و مدرسه نیز از مکانهایی است که تعداد افراد انسانی در آنجا زیاد است لذا دانش آموزان باید با کمک های اولیه و فعالیت های لازم در این زمینه آشنا شوند.
وی گفت: در این راستا و به منظور آشنایی دانش آموزان با کمک های اولیه و بحث امدادگری طرح دادرس در سطح مدارس برگزار می شود که در این طرح نیروهای آموزش دیده در طول سال تحصیلی برای دانش آموزان کلاسهای امدادگری را در سطح مدرسه برگزار می کنند.
هفته پدافند غیر عامل از چهارم تا ۱۰ آبان ماه برگزار می شود که در این هفته برنامه هایی برای مقابله با حوادث احتمالی طبیعی و غیر طبیعی اجرا می شود. 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش