سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  • کد خبر : 6938

صدای نهاوند:
همزمان با سراسر کشور بیش از 23 هزار از دانش آموزان نهاوند برای انتخاب نمایندگان خود برای عضویت در شوراهای دانش آموزی مدارس به پای صندوقهای رای رفتند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، در مراسم نمادینی که در دبیرستان نمونه دولتی فاطمیه (س) این شهرستان با حضور مسئولان برگزار شد مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: تربیت نیروهای متخصص و در ابعاد گوناگون فرهنگی ، اجتماعی و دینی مطابق با سند تحول بنیادین یکی از اهداف وزارت آموزش و پرورش است که برگزاری انتخابات شوراها بخشی از این هدف را محقق می سازد .
هادی سلگی افزود: دانش آموزان از طریق عضویت در شوراهای دانش آموزی در برنامه های آموزشی ، فرهنگی و گروهی مدارس خود با مسئولین آموزشگاه مشارکت می کنند و نظرات دانش آموزان را به آنان منعکس می کنند.
وی گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی با توجه به اینکه سالهای متمادی است در آموزش و پرورش برگزار می شود آثار و موفقیتهای خوبی را در زمینه پرورش اعتماد به نفس و تقویت روحیه مشارکت جویی در دانش آموزان ایجاد نموده است.
سلگی افزود: پس از تعیین اعضای شورای دانش آموزی هر آموزشگاه ، انتخاب مجمع شوراهای دانش آموزی با حضور نمایندگان هر آموزشگاه برگزار می شود و این شورا به عنوان مشاور مدیر آموزش و پرورش در طول سالتحصیلی جلساتی را با موضوعات گوناگون برگزار می نماید .
سلگی افزود: در انتخابات امروز شوراهای دانش آموزی مدارس نهاوند از مجموع بیش از ۲۴ هزار نفر سه هزار و ۲۰۰ نفر داوطلب عضویت شدند که پس از رای گیری یک هزار و ۲۵۰ نفر به عضویت شوراهای مدارس هر سه دوره تحصیلی در می آیند .
وی از دانش آموزان خواست با حضور فعال خود نقطه نظرات سایر دانش آموزان را بر اساس شرح وظایف شوراها به مدیر و دیگر مسئولان آموزشگاه منتقل دهند و در امور مدرسه همکاریهای لازم را با آنان داشته باشند .
قابل ذکر است که شوراهای دانش آموزی از سال ۷۸ در سطح مدارس برگزار شد که هدف عمده آن نهادینه سازی فرهنگ مشارکت در سرنوشت جامعه و همچنین تمرین اصول دمکراسی می باشد .
تعداد اعضای انتخابی در آموزشگاههای بالای ۲۵۰ نفر دانش آموز هفت نفر و در مدارس بالای ۱۵۰ نفر پنج نفر و در مدارس بالای ۶۰ نفر چهار نفر می باشد .

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش