سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  • کد خبر : 6734

صدای نهاوند:
رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند با بیان اینکه سالن ورزشی روستای «میان آبه» به مرغداری تبدیل‌شده بود که خوشبختانه با ورود مسئول این وضعیت در حال حاضر ساماندهی شده است، گفت: تاکنون در زمینه ساماندهی مکانهای ورزشی هدف در آمد زایی بوده در حالیکه هدف اصلی ما بحث در آمد نیست بلکه هدف نگهداری و حفظ سالن است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، محرم روزبه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان نهاوند افزود: از این پس سالن های ورزشی را به افراد غیر ورزشی نخواهیم سپرد بلکه به کسانی مانند قهرمانان ورزشی واگذار خواهیم کرد و درآمدها هم به صورت متمرکز به حساب هیات های مربوطه واریز خواهد شد.
وی اظهار کرد: تاکنون در زمینه ساماندهی مکانهای ورزشی هدف در آمد زایی بوده در حالیکه هدف اصلی ما بحث در آمد نیست بلکه هدف نگهداری و حفظ سالن است.
وی ادامه داد: به منظور تغییرات اساسی در ورزش شهرستان و رساندن آن به جایگاه واقعی خود کیفی سازی و ارتقا هیاتهای ورزشی و همچنین ساماندهی اماکن ورزشی از اولویت های کاری این اداره است.
وی افزود: هیاتهای ورزشی پایه و اساس ورزش شهرستان هستند که کیفی ساختن فعالیتهای آنان و فعال کردن هیاتهای غیر فعال می تواند جایگاه ورزش را ارتقا داده و استعدادهای ورزشی را شکوفا سازد.
وی با اعلام این مطلب که در ۶ ماهه اول سال جاری دو هزار و ۹۰۰ ورزشکار سازمان یافته در نهاوند وجود داشته افزود: این تعداد ورزشکار در قالب ۲۴ هیات ورزشی فعال ، فعالیت دارند که سعی ما بر این است که در ۶ ماه دوم این تعداد افزایش یابد که البته هدف اصلی ما بیشتر افزایش کیفیت در کنار کمیت است.
وی در خصوص ساماندهی فضاهای ورزشی نیز گفت: تا کنون ساماندهی خوبی در زمینه در آمد سالنهای ورزشی نداشته ایم در صورتی که اگر در این زمینه بتوانیم خوب عمل کنیم در بسیاری از موارد به حمایت سایر اداره ها نیاز نخواهیم داشت و می توانیم هیاتهای ورزشی را تقویت کنیم.
وی فعال کردن هیاتهای ورزشی را از اولویتهای این اداره کل عنوان کرد و گفت: ما به هیاتهای ورزشی غیر فعال تذکر داده ایم و در نظر داریم با سپردن کار به دست افراد با برنامه و هدفمند ورزش شهرستان را به دوران اوج خود برسانیم .
وی افزود: در این زمینه تاکنون مسئولان چند هیات ورزشی از جمله هیات کشتی و تنیس روی میز تغییر یافته اند و در نظر داریم که هیاتهای غیر فعال را نیز بدست افراد با برنامه بدهیم که در این زمینه مصمم به اجرای برنامه های خود با حفظ مصلحت شهرستان هستیم.
روزبه در ادامه به برنامه های هفته تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: هفته تربیت بدنی با به صدا در آمدن زنگ ورزش در یکی از مدارس شهرستان آغاز می شود و در این هفته بیش از ۱۵ برنامه فرهنگی ورزشی از جمله دیدار با امام جمعه شهرستان ، غبار روبی مرقد شهدای ورزشکار ، برگزاری جلسه با روسای هیاتهای ورزشی ، مسابقه های فوتسال روستایی و همایش ورزش صبحگاهی کارکنان اداره ها از مهمترین این برنامه ها است.
وی گفت: علاوه بر اینها به منظور تشویق عمومی مردم به ورزش در هفته تربیت بدنی سالن های زیر پوشش این اداره به صورت ۵۰درصد تخفیف در اختیار متقاضیان قرار داده می شود .
وی به طرحهای نیمه تمام حوزه ورزش شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۹ طرح ورزشی نیمه تمام در این شهرستان وجود دارد که بین ۵۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای تکمیل آنها ۱۱۲ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در سال جاری اعتبارات خوبی از طریق کمیته برنامه ریزی به آنها اختصاص داده شده است .
وی از وجود چهار طرح نیمه تمام ملی در نهاوند خبر داد و گفت: علاوه بر ۹ طرح فوق چهار طرح ملی که از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری اجرا شده در شهرستان وجود دارد که شامل مجموعه ورزشی بانوان با ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی ، طرح چمن زمین فوتبال شهر برزول با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی ، سالن ورزش باستانی روستای دهفول و خوابگاه ورزشی واقع در مجموعه علیمرادیان است.
وی اضافه کرد: امسال برای تکمیل این طرح ها اعتباری منظور نشده اما با پیگیریهایی که به عمل آمده از محل اعتبارات یکی از خیرین خوابگاه ورزشی تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس تربیت بدنی نهاوند فعال سازی سالنهای ورزشی روستاها را از دیگر برنامه ها ذکر کرد و گفت: در روستای میان آبه این شهرستان سالنی که در سالهای گذشته به بهره برداری رسیده بود غیر فعال و به لانه پرندگان تبدیل شده بود که با پیگیری هایی که صورت گرفت مشکل آن رفع شد و هم اکنون این سالن پذیرای ورشکاران روستا است.
وی گفت: در سطح شهر برزول نیز ما یک سالن را به بخشداری واگذار کرده ایم که تجهیز نشده است لذا در صورتی که تا پایان سال مقدمات فعال سازی آن فراهم نشود باید به اداره ورزش شهرستان برگردانده شود تا در مورد آن تصمیم گیری شود.
در حال حاضر ۲۴ هیات ورزشی فعال با دو هزار و ۹۰۰ ورزشکار سازمان یافته در نهاوند فعالیت دارند. 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش