شوراها و دهیاران می‌توانند با فرهنگ‌سازی در تبیین برنامه‌های دولت نقش محوری داشته باشند

حرکت کارخانه سیمان نهاوند در جهت کسب موفقیت و افتخار است

برنامه فعالیت پزشکان متخصص در کلینیک تخصصی امام خمینی (ره) نهاوند اعلام شد

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه

ورود به منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند تا پایان خرداد ماه ممنوع است

شأن نماز جمعه مطالبه‌گری و بیان مطالبات مردم است

دو کشته و ۲ زخمی در تصادف ساعاتی قبل جاده نهاوند_ فیروزان

سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

  • کد خبر : 6688

صدای نهاوند:
فرماندار شهرستان نهاوند از وضعیت ذخیره سیب در دو سردخانه ثمر نگه دار و زاگروس برودت بازدید و مسائل و مشکلات پیش روی سردخانه داران را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، کریم حمیدوند در حاشیه بازدید از سردخانه ثمرنگه دار اظهار داشت: یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید ایجاد بستر های مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است که ماهم با تمام توان از بخش خصوصی و کارآفرینان حمایت می کنیم و موانع موجود در سر راه آنان را برطرف می کنیم.

کریم حمیدوند گفت: باغداران نهاوند سالانه بیش از ۴۰ هزار تن سیب تولید می کنند اما دو سردخانه نهاوند در مجموع ظرفیت نگهداری چهار هزار و ۵۰۰ تن سیب را دارند.

حمیدوند گفت: متاسفانه بعلت کمبود سردخانه در سطح شهرستان نهاوند سیب کشاورزان روی زمین می ماند و یا توسط دلالان با پایین ترین قیمت خریداری می شود که این امر موجب ضرر و زیان باغداران می شود.

وی با اشاره به ارائه طرح افزایش سردخانه ثمر نگه دار گفت: سردخانه ثمر نگهدار توان افزایش ظرفیت ذخیره سیب تا پنج هزار تن را دارد که امیدواریم بانک عامل با درخواست افزایش این سردخانه موافقت کند و تسهیلات لازم را در اختیار مدیران این سردخانه قرار دهد.

فرماندار شهرستان نهاوند یکی دیگر از مشکلات سردخانه ها را بهره مند نبودن از مزایای بند دال و جیم تبصره ۱۱ عنوان نمود و افزود: برابر این قانون اگر در طول فصل کاشت و برداشت خسارتی به کشاورزان و باغداران وارد شود تسهیلات واگذاری به آنها استهمال می شود اما این قانون شامل سردخانه ها نمی شود.

کریم حمیدوند بیان داشت: ضعف ظرفیت سردخانه ای موجب شده که محصولات تولیدی بخش کشاورزی نهاوند به ویژه سیب با نام برخی شهرستان های دیگر صادر شود اما ایجاد سردخانه های جدید با ظرفیت های بالا در نهاوند سبب می شود تا دسترنج کشاورزان به هدر نرود.
حمیدوند ادامه داد: دلالان و واسطه های فروش از بیم کشاورزان در خصوص فاسد شدن محصولات کشاورزی و نبود سردخانه های مورد نیاز در فصل برداشت سوء استفاده کرده و با قیمت های پائین محصولات را خرید می کنند و با انبار کردن در مناطق دیگر کشور، به امر صادرات می پردازند.
وی ادامه داد: ایجاد سردخانه های جدید در نهاوند دست دلالان و سودجویان را کوتاه می کند و این شهرستان را به عنوان قطبی مهم در عرصه صادرات محصولات کشاورزی مطرح خواهد کرد.

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش