دو کشته و ۲ زخمی در تصادف ساعاتی قبل جاده نهاوند_ فیروزان

سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

  • کد خبر : 6382

صدای نهاوند:
آیین نکوداشت «محمدرضا عبدالملکیان» شاعر برجسته نهاوندی عصر پنج شنبه با حضور فرماندار، نماینده مردم نهاوند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد و اسلامی همدان و جمعی از مدیران، هنرمندان و مردم هنر دوست شهرستان نهاوند در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی نهاوند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: فرهنگ نهاوند بسیار غنی است و باید در تمامی جهات از ظرفیت آن‌ استفاده کرد.

حسن بهرام نیا بابیان این‌که همه فرهیختگان نهاوند مستحق نکوداشت هستند، گفت: متأسفانه از گذشته تاکنون از شأن مفاخر این دیار تکریم و تقدیر نشده است.

img_6960

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشحالیم که امروز عده‌ای جوان فرهنگ دوست در نهاوند در پاسداشت این مفاخر چنین اقدامی را انجام داده‌اند.

وی بابیان اینکه پرچم این دیار و افتخارات فرهیختگان نهاوند باید به دست جوانان در همه جای گیتی برافراشته نگاه داشته شود، گفت: در آموزه‌های دینی ما و احادیث، جایگاه شعرا توسط معصومین پاس داشته شده و به آن اشاره داشته‌اند.

بهرام نیا تأکید کرد: نقش شعرا در به لرزه درآوردن استبداد حکومت‌های مستبد درگذشته بسیار تأثیرگذار بوده بنابراین باید این عصر تأثیر گزار را درزمینه های مختلف همچون اشعار آیینی و حماسی بیش‌ازپیش ارج نهیم.

وی در پایان از پابه‌رکابی خود در اجرای فعالیت‌های فرهنگی در نهاوند  خبر داد و گفت: برای قوام بیشتر اقدامات فرهنگی در نهاوند آماده پیگیری و دریافت درخواست‌های فعالان فرهنگی برای مطالبه از مسئولین کشوری هستم.

img_6947

فرماندار شهرستان نهاوند نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه بهره‌گیری از مرام و مسلک مفاخر موجب وسیع شدن دید و فکر انسان‌ها می‌شود، گفت: ماندگاری ارزش‌های فرهنگی کشور درگرو پاسداشت مفاخر است.

کریم حمیدوند اظهار داشت: بهره‌گیری از معرفت و مسلک مفاخر و قدم برداشتن درراه آن‌ها کمترین کاری است که می‌توان در قبال آن‌ها انجام داد.

وی ادامه داد: امروز نکوداشت این شاعر برجسته کشوری که اهل دیار بزرگان و شهر نهاوند است نقطه شروعی برای ارج نهادن به فرهیختگان نهاوندی است.

img_6949

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند دارای مفاخر ارزشمند و نام آشنایی چون محمدرضا عبدالملکیان است، عنوان کرد: ارج نهادن به مقام مفاخر ارج نهادن به ارزش‌ها است.

وی بقاء و ماندگاری ارزش‌های فرهنگی کشور را درگرو پاسداشت مفاخر دانست و گفت: احترام به مفاخر و پیشکسوتان، احترام به هویت فرهنگی، تاریخی و ملی ما است و همه ما در متجلی شدن فرهنگ ایرانی اسلامی همچون یک پازل نقش تکمیل‌کننده این مهم راداریم و باید در این راه از مفاخر الگو بگیریم.

وی ادامه داد: امروز ایرانی بودن، مسلمان بودن و نهاوندی بودن را باید برای جوانان خود به‌ یک ارزش متعالی مبدل کنیم.

img_6964

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، نیز در این آیین گفت: ارتقا جایگاه فرهنگی به دست سمن‌ها شدنی است.

فاضل عبادی عصر پنجشنبه در آیین نکوداشت محمدرضا عبدالملکیان شاعر نام‌آشنای نهاوندی، گفت: خوشحالیم امروز برنامه‌ریزی‌های حوزه فرهنگ و شعر و ادب در نهاوند به سمتی رفته که از فرهیختگان به نام خود تجلیل کنند.

وی با اشاره به اینکه افرادی چون محمدرضا عبدالملکیان باید به‌عنوان الگو و اسوه معرفی شوند، گفت: قطعاً ایشان نقش راهبردی در فرهنگ، ادبیات و شعر کشور و نهاوند داشته و می‌تواند در آینده به همراه پسرش گروس عبدالملکیان داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بابیان اینکه تأثیر شعر بر هدایت افکار بسیار زیاد است، گفت: گاهی یک شعر می‌تواند تحولی در فرد و افرادی ایجاد نماید لذا باید این مهم را ارج نهیم.

img_6948

وی با اشاره به جایگاه شعرای ایران اسلامی از دیرباز تاکنون در جهان، گفت: ایران اسلامی با توجه به موقعیت‌های گونان ادبیات اشعار مختلفی دارد که برای هر خواننده‌ای جذاب است و در این راستا سلایق مختلف نیز دیده‌شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پایان افزود: خرسندیم که نهاوند امروز به دنبال نکوداشت برجستگان ملی و فراملی خود است چراکه قدم نهادن در این راه موجب تعالی بیش‌ازپیش فرهنگی نهاوند با توجه به پیشینه ارزشمند تاریخی خود می‌شود.

استاد محمدرضا عبدالملکیان شاعر نهاوندی نیز گفت: امروز آیین نکوداشت محمدرضا عبدالملکیان نیست بلکه آیین نکوداشت مردم فرهیخته نهاوند است که با حمایت‌های خود سهم ویژه‌ای در موفقیت‌های بنده داشته‌اند.

img_6950

وی گفت: امروز مردم نهاوند باید از مسئولین فرهنگی و اجرایی شهرستان بخواهند بیش‌ازپیش به فرهنگ بپردازند و نماینده  نهاوند در مجلس نیز از توان خود برای ارتقاء جایگاه فرهنگی نهاوند استفاده کند چراکه نهاوند جای معرفی بیشتر دارد.

این شاعر نام‌آشنای نهاوندی گفت: باید قصور گذشته خود را نسبت به نهاوند جبران کنم چراکه فرزندان نهاوند توانمند هستند و مسئولان باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق از هدر رفت این سرمایه‌های ارزشمند جلوگیری کنند.

وی بابیان اینکه بن‌مایه‌های فرهنگی در نهاوند، مردم و مسئولین وجود دارد، افزود: در این میان و از گذشته نهاوند تاکنون به طول انجامیده حلقه‌های مفقوده‌ای موجب کند شدن سرعت توسعه فرهنگی نهاوند شده است.

عبدالملکیان گفت: این آیین نکوداشت آغازگر تحول و توسعه همه‌جانبه فرهنگی در نهاوند است.

img_6961

در پایان این مراسم سردیس محمدرضا عبدالملکیان با حضور فرماندار، نماینده نهاوند در مجلس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و تنی چند از شاعران کشوری رونمایی شد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش