سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  • کد خبر : 5964

صدای نهاوند:
هشتاد و یکمین نشست ستاد تسهیلات و رفع موانع واحدهای تولیدی استان همدان به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی نهاوند با حضور استاندار، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و مدیران عامل بانکهای استان روز پنجشنبه در کارخانه احسان سپیده این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، استاندار همدان در این نشست گفت: یکی از مهمترین رویکردهای دولت تدبیر و امید توجه به رونق تولید است که برگزاری ستاد تسهیلات و رفع موانع مشکلات واحدهای تولیدی با هدف رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی است .
محمد ناصر نیکبخت افزود: در این راستا تا کنون در سطح استان ۸۰ جلسه برگزار شد که حاصل آن ۶۴۱ مصوبه بوده که از این تعداد ۱۷۴ مصوبه آن اجرایی ، ۵۲ مصوبه در حال اجرا ، ۳۵۴ مصوبه در حال پیگیری،۱۸ مصوبه عدم امکان اجرا و ۴۳ مصوبه نیز عدم پیگیری و انصراف داشته اند .
وی با بیان اینکه جلسات هر هفته برگزار و مصوبات آن پیگیری می شود گفت: امسال ۴۳ جلسه برگزار شده که ۴۱۹ مصوبه داشته که تا کنون ۵۷ مصوبه آن اجرایی ، ۳۶ مصوبه در حال انجام ، ۳۰۰ مصوبه در حال پیگیری ، چهار مصوبه عدم اجرا و ۴۲ مصوبه نیز انصرافی بوده است .
وی با تاکید براینکه بانکهای عامل لازم است هر چه سریعتر مصوبات را اجرایی کنند افزود: تا پایان شهریور ماه هیچ بانکی طرح بلاتکلیف نباید داشته باشد و چنانچه قابلیت اجرایی داشته باشند باید به اجرا در آیند .
استاندار همدان با تاکید بر لزوم هماهنگی آمارهای موجود گفت: با توجه به اینکه تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی در سامانه ثبت می شود لذا میزان آمارهای اعلام شده ۵۰ درصد میزان پرداختی است و باید آمار دقیق بین بانکها و دستگاههای اداری هماهنگ باشد .
نیکبخت با بیان اینکه بانکها در پرداختهای خود با دید مثبت برخورد کنند و موانع را از میان بردارند گفت: هیچ طرح راکدی احتیاج به داشتن صورت مالی و همچنین حسابرسی ندارد.
وی فعال کردن بخش خصوصی را عامل نجات اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: درشرایطی که اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبرد اصلی اقتصاد کشور است باید بخش خصوصی را با تسهیلات لازم به میدان آورد تا اتصاد مقاومتی رونق گیرد.
به گزارش ایرنا وی افزود: اگر قرار است که ما به رشد هشت درصد اقتصادی برسیم سالانه به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیازمندیم و این فقط با ورود بخش خصوصی امکان پذیر است.

photo_2016-09-08_21-46-06
نیکبخت شهرستان نهاوند را دارای پتانسیلهای مطلوب برای سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: این شهرستان استعداد خوبی در بخشهای مختلف انسانی و طبیعی دارد که متاسفانه تاکنون به خوبی به آن توجه نشده است.
وی افزود: در شرایط کنونی برای شهرستان نهاوند برنامه های اساسی در نظر گرفته شده که از جمله آن احیا سد گرین است که در سفر رئیس جمهور به استان نگذاشتیم که اعتبارش حذف شود و با پیگیری هایی که با کمک نماینده شهرستان به عمل آمد در سال ۹۶ این سد اجرایی می شود.
وی گردشگری را یکی از مهمترین بسترهای توسعه شهرستان ذکر کرد و افزود: یکی از عمده ترین شرایط توسعه نهاوند با توجه به وجود سرابهای موجود شهرستان بحث گردشگری است که لازم است برای آنها به دنبال سرمایه گذار باشیم.
رئیس ستاد تسهیلات و رفع موانع واحدهای تولیدی استان همدان گفت: با توجه به معادن غنی دولومیت در نهاوند قرار بود که شستا و تامین اجتماعی در این زمینه سرمایه گذاری کند که تاکنون اجرایی نشده است.
در این نشست تعدادی از سرمایه گذاران واحدهای اقتصادی اعم از واحدهای صنعتی و کشاورزی که در حال حاضر با مشکلات مالی و اعتباری روبرو هستند مشکلات خود را بیان کرده و با دستور استاندار تصمیم های لازم از سوی بانکها برای آنها اتخاذ و مصوب شد که نهایت همکاری با سرمایه گذاران در زمینه پرداخت تسهیلات ، سرمایه در گردش ، تقسیط وام و دیگر حمایتهای بانکی ازآنها به عمل آید.
استاندار قبل از تشکیل جلسه از تعدادی از واحدهای فعال موجود در شهرک صنعتی نهاوند بازدید و در جریان وضعیت واحدهای تولیدی قرار گرفتند.
در حال حاضر ۲۷ واحد تولیدی در شهرک صنعتی نهاوند وجود دارد که ۱۵ واحد آن در وضعیت فعالیت بوده و ۱۲ واحد نیز تعطیل است که در این جلسه مشکل واحدهای تعطیل شده که برخی از آنها متقاضیان تمایلی به ادامه فعالیت ندارند مورد بررسی قرار گرفت .

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. ترکمن گفت:

    امیدوارم من اشتباه دیده باشم ولی به نظر میرسه آقای حمیدوند هم تو جلسه باشن . اگه درسته چطور تیتر میزنید دیدار استاندار با نماینده مردم در حالیکه اسمی از فرماندار شهرمون برده نمیشه . امیدوارم عمدی در کار نباشه .

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش