جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 5944

صدای نهاوند:
بخشدار مرکزی نهاوند گفت: یکی از مشکلات فعلی نهاوند در زمینه بهداشت مواد عذایی بحث آبیاری سبزیجات با فاضلابهای خانگی است که امنیت غذایی مردم را به خطر انداخته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، آیت صالحی روز چهارشنبه در کارگروه بهداشت و امنیت غذایی نهاوند در محل فرمانداری افزود: با کسانی که بخواهند سلامت غذایی مردم را دچار مخاطره کرده و مشکلاتی را برای آنان ایجاد کنند برخورد قانونی و قاطع صورت می گیرد .
وی افزود: البته در سالهای گذشته تعداد سبزیکاریهایی که از فاضلاب شهری برای آبیاری استفاده می کردند ۳۲ مورد بود که با پیگیریهای صورت گرفته در حال حاضر این تعداد به هفت مورد با سطح زیر کشت ۳۲ هکتار رسیده است.
وی افزود: وجود این تعداد واحد سبزیکاری نیز در سطح شهر نهاوند پذیرفتنی نمی باشد زیرا سلامت مردم به خطر افتاده و ممکن است آلودگی های میکربی در سطح شهرستان شیوع پیدا نماید .
صالحی به بیماریهای ناشی از استفاده از این نوع آب اشاره کرد و گفت: آبیاری سبزی با آب فاضلاب نیز منجر به همه گیر شدن بیماری هایی همچون وبا و سایر بیماری های سیستم گوارش می شود.
وی یاد آور شد: سبزیجاتی که با فاضلاب تغذیه می شوند جایی در رژیم سلامت ندارند چراکه آلاینده های غیرمیکروبی که به این واسطه وارد سبزیجات می شوند حتی در اثر حرارت پخت غذا هم از بین نمی روند.
وی گفت: با توجه به اینکه تمامی مراحل و تذکرهای لازم به این افراد داده شده لذا لازم است برای جلوگیری از ادامه فعالیت آنان مطابق قانون با آنان برخورد قضایی لازم صورت گیرد.
صالحی اظهار کرد: سلامت مردم ملاک عمل تمام دستگاه های متولی کشاورزی و بهداشت است لذا انتظار داریم که دستگاههای متولی در این زمینه تمامی تلاش خود را به کار بندند.
وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات فعلی شهر نهاوند بحث فاضلاب آن است که باعث آلودگی زیست محیطی می شود و انتظار می رود که با اجرای سیستم فاضلاب شهری این مشکل نیز برطرف شود .
وی گفت: با توجه به اینکه لازم است شهرداری در زمینه اجرای سیستم فاضلاب شهری همکاریهای لازم را داشته باشد افزود: برای اجرای شبکه فاضلاب شهری حفاریهایی در سطح خیابانها صورت می گیرد لذا شهرداری نهاوند باید در این زمینه همکاریهای لازم را به عمل آورد.
قابل ذکر است که در حال حاضر طرح شبکه فاضلاب شهری نهاوند در دست اقدام می باشد و فاز اول آن بهره برداری رسیده است .
در شهر نهاوند به واسطه جریان یافتن فاضلابهای شهری برخی از سبزیکاران اطراف شهر محصول خود را با این نوع آب آبیاری نموده که خطرات جدی را برای شهروندان ایجاد می نماید.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش