سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  • کد خبر : 5936

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نهاوند خبر داد:

۹۱ تعاونی فعال در نهاوند وجود دارد/ایجاد ۶ هزار و ۴۴۰ فرصت شغلی توسط تعاونی ها

صدای نهاوند:
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نهاوند با اشاره به اینکه در شهرستان نهاوند ۹۱ تعاونی فعال وجود داردگفت: تعاونی‌های فعال شهرستان برای ۶ هزار و ۴۴۰ فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

جلال غیاثوند در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری صدای نهاوند با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده این اداره در هفته تعاون، گفت: همه‌ساله از ۱۲ تا ۱۹ شهریور به‌عنوان هفته تعاون شناخته می‌شود که در طول این هفته برنامه‌های مختلفی در حوزه تعاون در شهرستان برگزار می‌شود.

وی دیدار کارکنان و تعاون گران شهرستان نهاوند با امام‌جمعه و فرماندار، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران شهرستان، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون و حضور تعاون گران و پرسنل اداره در نماز جمعه را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته تعاون در شهرستان نهاوند عنوان کرد.

وی گفت: برگزاری مسابقه هفته تعاون، بازدید از تعاونی‌های موفق به همراه مسئولین شهرستانی و شرکت در مراسم پایانی جشنواره تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان در شهر همدان از دیگر برنامه‌های هفته تعاون در شهرستان نهاوند است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان نهاوند ۹۱ تعاونی فعال وجود دارد و ۳۰ تعاونی در دست راه اندازی است، تأکید کرد: این تعاونی‌ها در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات فعالیت می‌کنند و با توجه به پتانسیل‌های شهرستان نهاوند عمده‌ترین فعالیت این تعاونی‌ها در بخش کشاورزی است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نهاوند افزود: در  حال حاضر شهرستان نهاوند دارای ۴۰۷ تعاونی است که از این تعداد ۱۷۰ تعاونی غیرفعال، ۹۰ تعاونی راکد و ۲۶ تعاونی منحل شده است.

وی بابیان اینکه تعاونی‌های فعال شهرستان برای ۶ هزار و ۴۴۰ فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند، گفت: عمده‌ترین اشتغال‌زایی این تعاونی‌ها برای جوانان و افراد جویای کار در شهرستان در بخش خدماتی بوده است.

وی در ادامه به طرح‌های مشارکتی و غیر مشارکتی تولیدی مدنظر دولت در روستاها اشاره کرد و گفت: جوانان و افراد جویای کار که در روستاها زندگی می‌کنند می‌توانند برای  دریافت تسهیلاتی که دولت در نظر گرفته با تشکیل تعاونی‌های حداقل ۲۰۰ نفری از این فرصت مناسب برای ایجاد اشتغال استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه سود این تسهیلات ۴ درصد است، گفت: کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها، بهبود معیشت روستاییان، اشتغال‌زایی، کارآفرینی جمعی و افزایش توان اقتصادی روستاییان از اهداف و مزایای این تسهیلات و تشکیل تعاونی‌هاست.

غیاثوند بابیان اینکه فعالیت تعاونی‌های متقاضی تسهیلات باید در قالب صنایع‌دستی، کشاورزی و صنایع تبدیلی باشد، گفت: رونق گرفتن تعاونی‌ها موجب کاهش آمار بیکاری جوانان و به‌تبع آن توسعه شهرستان نهاوند می‌شود.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش