دو کشته و ۲ زخمی در تصادف ساعاتی قبل جاده نهاوند_ فیروزان

سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

  • کد خبر : 5902

صدای نهاوند:
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: خانواده داغدار جوان ناکام مرحوم ایمان دارابی ساکن روستای رزینی نهاوند با اهدای اعضای بدن جوان 21 ساله خود به 8 نفر زندگی دوباره ای بخشیدند تا طپش های قلب فرزند خود را در سینه دیگران احساس کنند.

دکتر مومنعلی دارابی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت:  متاسفانه ایمان دارابی جوان ۲۱ ساله ساکن روستای رزینی از توابع بخش خزل شهرستان نهاوند راکب موتور سوار روز شنبه ۱۳ شهریورماه سال جاری در جاده روستای ده موسی نهاوند از مسیر جاده منحرف  و دچار سانحه می شود.

دارابی گفت: بعد از انتقال وی به بیمارستان آیت الله علیمرادیان نهاوند و سپس اعزام به همدان عصر شنبه مرگ مغزی وی توسط پزشکان معالج به خانواده این جوان ناکام اعلام می شود.

وی ادامه داد: با اعلام مرگ مغزی این جوان پزشکان با پدر و مادر داغدار این جوان ناکام صحبت و در این شرایط از خانواده بیمار درخواست انجام کاری بزرگ و باقیات‌صالحاتی برای بیمار شد که خانواده آن عزیز موافقت کردند تا با اهدای عضو عزیزشان یادگاری از ایشان در این دنیا داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند با بیان اینکه هر بیمار مرگ مغزی یک تا ۸ نفر را از مرگ حتمی نجات می دهد گفت: خانواده مرحوم ایمان دارابی با اهدای اعضای بدن جوان ۲۱ ساله خود به ۸ نفر زندگی دوباره ای بخشیدند تا طپش های قلب فرزند خود را در سینه دیگران احساس کنند.

مومنعلی دارابی با بیان اینکه کبد، پانکراس(لوزالمعده)، دو ریه و قلب اهدایی مرحوم ایمان دارابی برای  فرایند پیوند به بیماران نیازمند  به تهران منتقل شده است و دو کلیه وی نیز در بیمارستان همدان به دو بیمار نیازمند پیوند زده شد افزود: اهدای دو ریه، دو کلیه، کبد، قلب و پانکراس (لوزالمعده) اعضایی هستند که اهدای آنها فرد نیازمند را از مرگ حتمی نجات خواهد داد و در بحث اهدای نسوج (اهدای بافت) ۴۳ قسمت از بدن انسان از جمله قرنیه، دریچه قلب، مغز استخوان و پوست اهدا می شود.

دارابی بیان داشت: اهدای عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده های ایرانی برای نجات بیماران است و افزایش آمار اهدای عضو توسط مردم فداکار ایران نسبت به سال های گذشته نشان از این ویژگی مردم نوع دوست کشور دارد. 

وی با اشاره به مراحل اهدای عضو خاطرنشان کرد: پس از تشخیص مرگ مغزی توسط متخصصان معتمد وزارت بهداشت و تایید پزشک قانونی به عنوان نماینده قوه قضاییه و رضایت نامه کتبی خانواده بیمار، مقدمات کار اهدای عضو آغاز می شود. 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. **** گفت:

    ای کاش عکسی از آن مرحوم می زدید و در پایان خبر با قرائت فاتحه طلب مغفرت می نمودید.
    روحش شاد خداوند به خانواده اش صبر جمیل و احر جزیل عطا فرماید

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش