جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 5396

صدای نهاوند:
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند با اشاره به موقع ۳۰ مورد حریق در ۴۰ هکتار از مراتع گفت: آتش‌سوزی هفته گذشته در ۲۱ هکتار از مراتع و جنگل‌های گیان، ۶۰ میلیون تومان خسارت بر ‌جای گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند علی ده‌پهلوان اظهار داشت: متأسفانه در تابستان امسال بر اثر غفلت مردم، مسافران، گردشگران و عده‌ای از کشاورزان و اهالی روستاهای مجاور جنگل‌ها و مراتع بیش از ۳۰ مورد آتش‌سوزی در شهرستان نهاوند رخ داد که تاکنون بر اثر آن نزدیک به ۴۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های نهاوند دچار حریق شدند.

وی افزود: در بیشتر این آتش‌سوزی‌ها و به ویژه در جریان آتش‌سوزی مراتع و جنگل گیان نهاوند اگر حضور به ‌موقع ۲۰۰ نفر از مسئولان و اهالی محل نبود اکنون جنگل گیان به ‌کلی نابود شده بود در این راستا اطلاع‌رسانی به‌ موقع مردم و حضور نگهبانان جنگل سبب شد تا از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند بیان کرد: شهر گیان دارای ۱۵۰۰ هکتار جنگل طبیعی و دست کاشت و مراتع است که از این میزان حدود ۴۵۰ هکتار دست کاشت است و مابقی آن شامل جنگل طبیعی و مرتع است که حدود ۲۱ هکتار از آن در آتش‌سوزی هفته گذشته سوخت و ۶۰۰ میلیون ریال خسارت وارد کرد.

وی گفت: در بیشتر مناطق آتش‌سوزی به دلیل جریان تندباد درختان به ‌طور سطحی طعمه حریق شدند و بر همین اساس به خاطر احیا بافت از بین رفته با تراکتور و دستگاه‌های آب‌پاش و آتش‌نشانی اقدام به آب‌رسانی و آبیاری درختان کردیم.

ده‌پهلوان با اشاره به تجارب گذشته خود در مورد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های نهاوند اظهار داشت: اگر مسئولان تمام امکانات را برای چند نوبت آبیاری بسیج کنند می‌توانیم قسمت‌های سوخته را تا قبل از پاییز احیا کنیم.

وی افزود: مردم می‌دانند حفاظت و حراست از جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی است و بر همین اساس به‌ محض مشاهده آتش‌سوزی به ‌عنوان بازوی توانا به این اداره برای اطفای حریق کمک می‌کنند چرا که نیرو و امکانات ما نمی‌تواند جوابگوی تمام مشکلات در این زمینه شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند عنوان کرد: در بسیاری از حریق‌هایی که در امسال و سال گذشته رخ ‌داده است با کمک و تلاش نیروهای یگان حفاظت، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، بسیج و نیروهای مردمی در کمترین زمان ممکن اطفا حریق انجام شد.

وی تصریح کرد: میزان مراتع موجود شهرستان بیش از ۹۳ هزار هکتار است که ۶ هزار و ۳۶۷ هکتار آن از نوع درجه‌یک،۴۶ هزار و ۹۹ هکتار آن از نوع درجه ‌دو و ۴۱ هزار و ۱۱۵ هکتار آن از نوع درجه سه است.

ده‌پهلوان گفت: متأسفانه در بروز ۹۵ درصد از آتش‌سوزی‌های مراتع و جنگل‌ها مردم نقش اصلی را دارند و نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند بنابراین از شهروندان نهاوندی و روستاهای همسایه جنگل و مراتع تقاضا داریم در صورت بروز آتش‌سوزی در کوتاه‌ترین زمان ممکن موضوع را به اطلاع فوریت‌های امداد جنگل و مرتع برسانند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش