سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 5250

مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی نهاوند:

روستاییان نهاوند ۳ برابر میانگین کشوری آب مصرف می‌کنند

صدای نهاوند:
مدیر آب و فاضلاب روستایی نهاوند بابیان اینکه دریافت آب‌بهای کم از مصرف‌کنندگان موجب افزایش مصرف‌شده است، گفت: روستاییان نهاوند ۳ برابر میانگین کشوری آب مصرف می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، آیت شیراوند اظهار داشت: ارائه خدمات مطلوب و مناسب بهداشتی در حوزه آب‌رسانی از مأموریتهای اصلی آبفار نهاوند است که در این زمینه به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

آیت شیراوند با اشاره به کاهش آب سفرههای زیرزمینی در دشت نهاوند افزود: متأسفانه مصرف بیش‌از اندازه، استفاده غیرمجاز از آب شرب در بخش‌های دیگر ازجمله آبیاری باغچه‌ها و باغات کوچک، شست‌وشوی وسایل نقلیه و دیگر امور موجب شده روزبه‌روز دچار مشکل کم‌آبی شویم.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نهاوند با تأکید بر لزوم همکاری آحاد مردم در مصرف بهینه انرژی، گفت: اگر همکاری و مصرف بهینه را موردتوجه قرار ندهیم در آینده با مشکلات عدیده‌ای در خصوص کمبود آب  مواجه خواهیم شد.

وی عنوان کرد: مصرف‌کنندگان مبالغ ناچیزی را در مقابل مصرف آب پرداخت می‌کنند و همین امر موجب شده روزبه‌روز بر میزان اسراف آب شرب بهداشتی و سالم افزوده شود.

وی بابیان اینکه متأسفانه سفرههای آب زیرزمینی سال‌به‌سال فقیر شده است، ادامه داد: این در حالی است که میزان مصرف آب شرب بهداشتی و سالم سال به سال افزایش می‌یابد.

شیراوند با اشاره به لزوم وجود تعادل بین تغذیه و مصرف، گفت: در صورت عدم توجه به این مهم در آینده‌ای نه‌چندان دور دچار مشکلات کم‌آبی و بی‌آبی خواهیم شد.

وی از زیرپوشش خدمات آب شرب قرار گرفتن ۱۱۳ روستای نهاوند خبر داد و گفت: در نهاوند ۱۶۱ روستای دارای سکنه و بالای ۲۰خانوار وجود دارد که تاکنون بیش از ۱۱۳ روستای آن زیرپوشش خدمات آبفار قرارگرفته‌اند.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه امسال مشکل کم‌آبی در روستاها به حداقل رسیده است، افزود: در صورت بروز هرگونه مشکل در خصوص آب‌رسانی روستایی به‌محض دریافت گزارش در سریع‌ترین زمان ممکن، آب‌رسانی با تانکر انجام می‌شود.

وی یکی از مشکلات عمده شرکت را هدر رفت آب به علت فرسوده بودن شبکه‌های انتقال دانست و ادامه داد: سال‌های بسیاری از عمر شبکههای انتقال آب می‌گذرد، درحالی‌که باید هرچند سال یک‌بار اقدام به تعمیر و تعویض شبکه‌ها شود.

شیراوند به آغاز عملیات تعویض و تعمیر شبکه انتقال آب در روستای جهانآباد اشاره کرد و گفت: ازآنجایی‌که شبکه انتقال آب در این روستا فرسوده شده بود و عمر بالایی داشت امسال با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار اولیه شبکه آب‌رسانی و انتقال آب در این روستا تعمیر و تعویض می‌شود.

وی به مصرف بالای آب شرب در روستاهای نهاوند اشاره کرد و گفت: میانگین مصرف آب شرب برای هر روستا ۱۵۰ لیتر است درحالی‌که در نهاوند ۲۵۰ لیتر آب مصرف می‌شود./ مهر

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش