سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  • کد خبر : 5132

رئیس بیمه تامین اجتماعی نهاوند اعلام کرد :

نهاوند ۱۶ هزار نفر بیمه شده اصلی دارد

صدای نهاوند:
رئیس بیمه تامین اجتماعی نهاوند گفت: در شهرستان نهاوند ۱۶ هزار نفر بیمه شده اصلی تأمین اجتماعی هستند که با احتساب افراد تبعی و مستمری بگیران مجموعا ۴۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

سعید اصلاحی روز پنج شنبه ۲۴ تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران نهاوند اظهار داشت: ۴۳ هزار نفر از جمعیت شهرستان نهاوند زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

اصلاحی گفت: در شهرستان نهاوند ۱۶ هزار نفر بیمه شده اصلی تأمین اجتماعی هستند که با احتساب افراد تبعی و مستمری بگیران مجموعا ۴۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

اصلاحی تصریح کرد: سال گذشته در شهرستان نهاوند مجموعا ۲ هزار و ۷۴۲ نفر بازنشسته، از کار افتاده و بازماندگان زیرپوشش سازمان بیمه تأمین اجتماعی بودند که در پایان خرداد امسال این تعداد به ۲ هزار و ۸۴۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۲۸۰ میلیارد ریال مستمری به بازنشستگان زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی شهرستان نهاوند پرداخت شده است که به طور میانگین در سال گذشته ماهیانه  ۲۳ میلیارد ریال مستمری به بازنشستگان پرداخت شد و این رقم در سه ماهه نخست امسال به ۸۳ میلیارد ریال افزایش داشته است و به طور میانگین امسال ماهیانه ۲۷ میلیارد ریال مستمری به بازنشتگان تأمین اجتماعی شهرستان پرداخت شد که ۱۹ درصد افزایش داشته است.

رئیس بیمه تامین اجتماعی نهاوند افزود: سال گذشته ۶۵ مورد کمک هزینه ازدواج بلاعوض به مبلغ ۵۸۵ میلیارد ریال به بیمه شدگان مجردی که متأهل شده‌اند پرداخت شده است و در سه ماهه نخست امسال نیز ۱۴ مورد کمک هزینه ازدواج بلاعوض به مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال توسط این سازمان پرداخت شد.

وی تاکید کرد: کمک هزینه ازدواج بلاعوض به بیمه شدگانی تعلق می‌گیرد که بیمه شده اصلی این سازمان باشند و در تاریخ عقد دو سال سابقه بیمه داشته باشند و کمک هزینه ازدواج به مبلغ  میانگین دستمزد دوسال آخر تا سقف حداقل دستمزد است.

اصلاحی در ادامه از بخشودگی جرایم بیمه کارفرمایان خبر داد و گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بهبود فضای کسب و کار سازمان بیمه تأمین اجتماعی اقداماتی انجام داده است که از جمله این اقدامات بخشودگی جرایم بیمه کارفرمایان خوش حساب است.

وی افزود: طبق ماده ۱۳ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی کشور و رفع موانع تولید برای کارگاه‌های کمتر از ۱۰۰ نفر بیمه شده به تصویب هیئت وزیران رسیده و مقرر شده کارفرمایان کارگاه های تولیدی، صنعتی و فنی در صورت فعال و خوش حساب بودن تا تاریخ لغایت ۲۷ شهریور ماه امسال به سازمان بیمه تأمین اجتماعی مراجعه کنند و درخواست استفاده از بخشودگی جرایم را بدهند که متناسب با مدت زمان باز پرداخت بدهی شان به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد از بخشودگی جرایم برخوردار می‌شوند.

اصلاحی گفت: بر اساس این مصوبه کارگاه هایی که بر اساس حوادث غیر مترقبه، فشارهای ناشی از تحریم و نوسانات نرخ ارز برای پرداخت حق بیمه شان دچار مشکل شده اند مشمول این قوانین قرار می‌گیرند.

اصلاحی اظهار داشت: سازمان بیمه تأمین اجتماعی شهرستان نهاوند ۲۳۰ میلیارد ریال مطالبات معوق از کارفرمایان و کارگاه ها طلب دارد که از این میزان ۲۵ میلیارد ریال جرایم بیمه است که باید وصول شوند.

وی در ادامه به بیمه کارگران ساختمانی شهرستان نهاوند اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته به سبب سهمیه محدود بیمه کارگران ساختمانی، کارگران برای بیمه شدن باید در نوبت قرار می‌گرفتند اما خوشبختانه امسال با رایزنی‌هایی که با استان انجام شد این مشکل حل شده است و کارگران ساختمانی که دارای کارت صنفی معتبر و کارت مهارت  هستند و در این رشته شاغل هستند می‌توانند برای بیمه کردن خود اقدام کنند.

اصلاحی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان نهاوند هفت هزار و ۸۷ نفر به عنوان بیمه اجباری کارگری تحت پوشش این سازمان هستند، هزار و ۹۰۰ نفر کارگر ساختمانی بیمه شده تأمین اجتماعی وجود دارد و ۱۹۴ نفر نیز بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش