جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 5046

صدای نهاوند:
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: استاندار همدان با ارسال نامه ای به معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با مطرح کردن مطالبات مردم نهاوند خواستار تعیین تکلیف معبد لائودیسه نهاوند شد.

کریم حمیدوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند گفت: مسئولان ارشد شهرستان و استان به احترام خواست و مطالبه بر حق مردم شهرستان نهاوند، به دنبال تعیین تکلیف معبد لائودیسه نهاوند هستند.

حمیدوند گفت: با توجه به راه اندازی کمپین چهار هزار نفری مردم نهاوند، برای حمایت از ادامه کاوش در محوطه معبد لائودیسه در منطقه دو خواهران، استاندار همدان با ارسال نامه ای به معاون رئیس جمهور خواستار تعین تکلیف این معبد شد.

 متن کامل و تصویر  نامه استاندار به معاون رئیس جمهور به شرح ذیل است:

برادر بزرگوار جناب آقای سلطانی فر:

معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور

موضوع: معبد لائودیسه

با سلام و احترام:

 همانطور که مستحضرید محوطه تاریخی لائودیسه واقع در بافت مرکزی شهر نهاوند به شماره ۳۷۴ مورخ ۱۳۲۷/۲/۱۲در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.با توجه به ارزشمند و منحصر به فرد بودن محوطه، تشکیل پایگاه میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۳ در دستور کار آن سازمان محترم قرار گرفت، و تا کنون از محل اعتبارات استانی به خرید املام و چهار فصل کاوش در محوطه مذکور به سرپرستی آقای رهبر با هدف خوانا سازی و تعیین عرصه و حریم معبد مذکور انجام گرفته است.

به دلیل گستردگی پهنه مورد مطالعه و قرار گیری طرح کاووش و گمانه زنی در بافت زنده مسکونی شهری و پیچیدگی و ابهامات موجود در خصوص شناسایی مکان استقراری معبد لائودیسه و از سوی دیگر مطالبات مردمی در خصوص اخذ مجوز تعمیرات و ساخت و سازهای مسکونی در بافت موجود، موجب تشدید اعتراض ها و سردرگمی ساکنین محلی شده است و ادامه کاووش منوط به خریداری املاک و تامین اعتبار مورد نیاز با توجه به گزارش سرپرست هئیت کاوش می باشد.

لذا مستدعی است دستور فرماید در راستای اتخاذ تدبیر و راهبردهای اجرایی در رفع این معضلات و تعیین تکلیف حدود عرصه و حریم محوطه مورد نظر و نیل به اهداف کوتاه مدت و دراز مدت دولت تدبیر و امید و همچنین تقویت و توسعه گردشگری شهرستان در تامین اعتبار مورد نیاز مساعدت لازم را معمول فرماید.

محمد ناصر نیکبخت

استاندار همدان

photo_2016-07-06_00-53-55

 

 

 

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش