جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 5019

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار کرد:

۳۰۰ هکتار از جنگلهای بلوط نهاوند دچار خشکی بیولوژیکی شده اند

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار کرد: 300 هکتار از جنگلهای نهاوند مختص به بلوط است که گرمای زیاد آنها را دچار خشکی بیولوژیکی کرده یعنی گستردگی شاخ و برگ این گونه موجب جذب بیشتر گرما شده و کاهش رطوبت، موجب زردی، رنگ پریدگی، ظاهر شدن آثار پیری و فرطوطی در درخت بلوط شده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، محمدرضا همتی اظهار داشت: در صورت ظهور پیری زودرس، آفات و امراض نیز به درخت حمله کرده و موجب شیوع مرگ بلوط در منطقه زاگرس شده بگونه ای که هم اینک ۱۸۰ هزار هکتار از جنگلهای بلوط منطقه زاگرس از بین رفته است و یک میلیون هکتار نیز تحت تاثیر قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: استان همدان سهم کمی از جنگلهای بلوط منطقه زاگرس را در خود جای داده با این وجود در صورت تداوم افزایش دما احتمال بروز خطرات جدی برای جنگل بلوط نهاوند وجود دارد. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: بارش باران باعث فرسایش خاک، سیلاب ایجاد کرده و سیلاب خاک را شسته و رسوب ایجاد می کند بگونه ای که جای آب زلال، سیلاب و آب دارای رسوب و گل آلود وارد سدها می شود.
همتی اضافه کرد: ورود آنی و حجیم آب گل آلود به سدها و ته نشین شدن رسوبات موجود در آب، موجب پر شدن سدها از رسوبات و ایجاد فرسایش می شود.
وی بیان کرد: وضعیت فرسایش خاک در کشور بین هشت تا ۳۰ تن در هکتار است و بستگی به نوع زمین ، شیب دار بودن، جنس خاک و میزان بارش متفاوت است با این وجود آمار استان همدان در زمینه فرسایش خاک ، سالانه ۱۲ تن در هکتار است.
استان همدان دارای ۹۰۵ هزار هکتار اراضی ملی است که ۴۲ هزار و ۵۶۶ هکتار از آن شامل جنگلهای دست کاشت و طبیعی است.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش