جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 4987

صدای نهاوند:
میثم امینیان جوان26 ساله نهاوندی مولف کتاب "از عرفان های کاذب تا عرفان حقیقی"و یکی از فعلان عرصه فرهنگی کشور است که بعلت همین فعالیت های فرهنگی و مذهبی از طرف مقام معظم رهبری مورد تجلیل قرار گرفته است مهمان دفتر پایگاه خبری صدای نهاوند بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند،  میثمامینیان سال۱۳۶۹ درشهر نهاوند متولد و  در حال حاضر فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران است.

امینیان از کودکی درکنار پدرش حمزه امینیان در آموزشگاه آموزش رانندگی مشغول به فعالیت بوده ودر سال ۸۷ وارد دانشکده شهرداری تهران شد و در رشته عمران امور حمل و نقل و ترافیک شهری مشغول به ادامه تحصیل شد.ولی بعد ازمدت کوتاهی وبا وجود علاقه فراوانی که به رشته تحصیلی خود داشت، فقط با یک تماس تلفنی پدر با توجه به اینکه اینکه فرزند کوچک خانواده بوده وهمیشه همیار و همراه پدر بوده، از دانشکده شهرداری تهران انصراف داد تا مجددا در شهر ملایر و در رشته تکنولوژی عمران با توجه به نزدیکی به شهر نهاوند مشغول ادامه تحصیل شود تا اینگونه بتواند بازهم پدر را در اداره آموزشگاه یاری کند.

 امینیان از همان زمان شروع به کاردانشجویی، به صورت پاره وقت در دفتر فرهنگ دانشگاه فعالیت های فرهنگی خود را در زمینه اسلام و ادیان با توجه به فعالیتها وحضوراساتید مجرب دانشگاه و شناختی که اززمان حال داشته،آغاز می کند.

photo_2016-07-02_01-47-18

وی در سال ۱۳۹۰ با حمایت رئیس دفترفرهنگ دانشگاه ملایر کانونی به نام “کانون فرق،ادیان و جریان شناسی” را تشکیل داده و با کمک اساتید و ظرفیت های موجود اساسنامه کانون را تنظیم می کنند.

 وی ضرورت تشکیل این کانون را گرایش جوانان به فرقه و عرفان های نوظهور عنوان کرد و بیان داشت: جوانان امروز به دلیل عدم آگاهی کامل نسبت به دین مبین اسلام وارد شبهه شده و متمایل به فرقه های جدید بوجود آمده،می شوند که هدف ما جریان شناسی و آگاهی جوانان نسبت به دین اسلام و فرقه های بی اساس درعصر حاضر است.

میثم امینیان فعالیت های کانون”فرق،ادیان و جریان شناسی” را گسترده ترکرده تا جایی که گستره این فعالیتها به دانشگاه پیام نورو شورا می رسد. وی همچنین کانون امامت و رهبری را در استان مرکزی و لرستان و کانون حجاب و عفاف در ملایر را تشکیل داده و به عنوان دبیر پایگاه امامت و رهبری در شهر خمین طبق نظر رئیس دفتر انتخاب می شود.

امینیان با شرکت در جشنواره نشریات دانشگاهی شهر تویسرکان در سال ۱۳۹۱مقاله ای بسیار پرمحتوا ارائه داده وعنوان علمی ترین مقاله جشنواره را کسب میکند وعمده فعالیت خود دراین جشنواره را به معرفی وارائه شهر نهاوند اختصاص میدهد.

photo_2016-07-02_01-46-34

وی بیان می کند: در حوزه ترویج فرهنگ اسلام محوریت و فعالیت هایی با حلقه صالحین در نهاوند داشته و در حال پیگیری تاسیس دفتر فرهنگ در شهرستان نهاوند نیز می باشد.

از دیگر فعالیت های میثم امینیان گذراندن دوره یاران فرهنگ به عنوان نخبه فرهنگی، در تیر ماه سال ۱۳۹۱ بوده.که در اختتامیه این دوره دفتر فرهنگ ملایر به عنوان میزبان از طرف مقام معظم رهبری تجلیل شده که فارغ التحصیلان این دوره آموزشی به عنوان مبلغان جنگ نرم شناخته می شوند.

امینیان در سال ۱۳۹۲ از دانشگاه فارغ التحصیل و برای گذراندن دوره سربازی به مرکز آموزشی عقیدتی سیاسی کل ارتش تهران رفته و بعداز چند ماه با حکم ماموریتی به کرمانشاه منتقل تا به عنوان استادیاراحکام حوزه عقیدتی سیاسی ارتش استان کرمانشاه خدمت کند اما بامعطوف شدن نظر افسران  نسبت به شوق و وفعالیت های مستمرش در همان جا به ادامه خدمت سربازی مشغول و در سال ۱۳۹۳ به عنوان وظیفه شناس برتر معرفی شد.

وی  ازخدمت سربازی به عنوان  دانشگاهی با تجربه یاد میکند و اظهار داشت: دوران خدمت سربازی هیچ مانعی برای ادامه فعالیتهای فرهنگی من نشد. محیط کاری و اداری عقیدتی سیاسی کرمانشاه از اساتید باسوادی برخوردار بود که بستر خوبی برای بهبود وتوسعه فعالیت هایم فراهم  کرد تا با حمایت آموزش دایره سیاسی و ریاست هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش غرب کشور دردایره سیاسی مشغول به کار وتحریر کتاب “از عرفان های کاذب تا عرفان حقیقی ” را آغازکند.

photo_2016-07-02_01-46-53

میثم امینیان در کتاب خود به معرفی و توضیح فرقه های مختلف بوجود آمده در جوامع امروزی که مردم و جوانان به  آنهاگرایش پیدا کرده اند، پرداخته و شناخت و توضیحات خود را تا جایی ادامه می دهد که خواننده به عارف واقعی عصر امام خمینی (ره) می رسد.

امینیان با پایان دوره سربازی در زمستان ۱۳۹۳ تالیف کتاب خود را به پایان می رساند وبا ۲۵ سال سن علاوه بر فعالیت های خود در حوزه فرهنگ مدیریت آموزشگاه آموزش رانندگی پیمان را به درخواست پدر به دست می گیرد.همچنین به عنوان مدیر سایت مجتمع بزرگ کاج در شهر همدان انتخاب می شود.این مجتمع آموزش و آزمایش گواهی نامه پایه یک، دو، سه  و موتورسیکلت و علاوه بر آن مدرسه خلبانی و آموزش های اسب سواری را انجام می هد.

میثم امینیان در کنار عمده فعالیت های خود ورزش را فراموش نکرد وضمن فعالیت در رشته ورزش باستانی  و زور خانه ازبانیان برگزار کننده مسابقات شهدای باستانی کارکانون بسیج ورزشکاران بوده و مقاماتی را هم در این راستا کسب کرده است.

کارنامه فعالیتها ی امینیان در حوزه های مختلف فرهنگی با ۲۶ سال سن بسیار درخشان است و این جوان فهیم نهاوندی مایه بالندگی همشهریان نهاوند است.

photo_2016-07-02_02-35-35

وی در اظهارات خود خطاب به جوانان گفت:مجاهدت درزمان حال اجتماع امروزی با جبهه قبل و دفاع مقدس یکی است. مشکل هر انسانی در پیشبرد اهدافش،خود اوست و درهرمقطعی از زندگی حمایت ها و همکاری ها از طرف جامعه همواره بوده و خود فرد باید هدفی مشخص داشته و درادامه راهش ساعی باشد.

میثم امینیان در پایان از صدای نهاوند به عنوان رسانه ی تاثیرگذار یاد کرد و مسئول دفتر پایگاه خبری صدای نهاوند رانمونه بارز یک خبرنگار عنوان کرده و بیان داشت: حسین صادقی به ورود خبر بسنده نمی کند و در راه اطلاع رسانی دقیق و شفاف،بسیار وقت گذاشته و بر حسب وظیفه سنگینی که دارد سعی میکند صدای همه را بشنود و به گوش مسئولین برساند. واینگونه صدای نهاوند دین خود رابه خبررسانی ادا میکند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. همشهری ن گفت:

    باعث افتخار است که نهاوند چنین جوان فهمیده و بالغی دارد….

  2. مجید واحدی گفت:

    سلام خداروشکر آقای امینیان با انتشار این کتاب ،پای در راهی گذاشته اند که ضرورت اصلی جوانان ماست.متاسفانه قشرعظیمی از جوانان این مرز و بوم ناخواسته در وادی عرفانهای کاذب وفرق خودساخته گرفتار آمده اندولذا ایشان با این اقدام دغدقه های ذهنی خودرا بیان داشته ونیازمند حمایت مسئولین کشوری است .واحدی از کرمانشاه

  3. امين گفت:

    با سلام
    ایشان یکی از بهترین و مودبترین و با اخلاق ترین نفرات هستی که شناخت دارم غیر از تالیف این کتاب ایشان را باید نمونه اخلاق و رفتار شهرستان شناخت .

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش