دو کشته و ۲ زخمی در تصادف ساعاتی قبل جاده نهاوند_ فیروزان

سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

  • کد خبر : 4929

صدای نهاوند:
همزمان با 21 رمضان سالروز شهادت امام علی (ع) و هفتم تیر سالگرد شهدای حزب جمهوری اسلامی مراسم گرامیداشت شهید آیت الله حیدری از شهدای هفتم تیر و شهید بهشتی شامگاه دوشنبه در حسینیه آیت الله حیدری نهاوند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند امام جمعه نهاوند در این مراسم گفت: شهدای هفتم تیر و از جمله شهید آیت الله بهشتی از بهترین بندگان خدا بودند که با شهادت خود مسیر انقلاب را در رسیدن به اهدافش هموار ساختند و چهره دشمنان را برملا کردند.
حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا افزود: حادثه هفتم تیر ماه از وقایع فراموش نشدنی انقلاب است که در آن ملتی شهدایی را به عدد شهدای کربلا تقدیم نمودند و همانگونه که کربلا توانست در تاریخ اسلام بسیار تاثیر گذار باشد این واقعه نیز توانست درخت انقلاب را ریشه دار و تنومند سازد.

IMG_6050
وی با تشریح توطئه های دشمن پس از پیروزی انقلاب اظهار کرد: دشمنان که با پیروزی انقلاب آسیب جدی خورده بودند از همان روزهای آغازین شروع به توطئه چینی کردند و بسیاری از مسئولان کشور را ترور کردند اما روحیه شهادت طلبی مردم باعث شد که انقلاب زنده بماند و به مسیر خود ادامه دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره شهادت حضرت علی (ع) بدست خوارج گفت: در تاریخ اسلام همواره کسانی بوده اند که با فهم نادرست از دین دست به خشونت زده اند که شهادت حضرت علی (ع) نیز ناشی از بدفهمی عده ای متعصب و جاهل نسبت به دین بود .
وی گفت: امروز نیز برداشت های نادرست از دین باعث شده که بسیاری از جنایات به نام دین رقم زده شود و ظلم عده ای نیز به معنی جبر الهی عنوان می گردد.
وی افزود: سابقه جبر در سرنوشت به بنی امیه برمی گردد که آنها به خاطر توجیه جنایات خود می گفتند هر اتفاقی که می افتد خواست خداست و لذا ما نباید در برابر آن عکس العملی را نشان دهیم .
امام جمعه نهاوند گفت: امروز داعش و حکام آل سعود هم ادامه دهنده همان تفکر هستند که معتقدند حاکمان با هر مرام و مسلکی بر مردم ولایت دارند و لذا اگر کسی علیه آنها تعرضی نماید از دین خارج شده اند در حالی که ما معتقدیم ولایت فقط از آن خداست که آن را به معصومین (ع) واگذارنموده و در زمان غیبت نیز این ولایت به فقیه جامع الشرایط داده می شود که جامعه اسلامی را رهبری نمایند .

IMG_6055
وی افزود: آنچه که امروز باعث شده ایران اسلامی از تمام توطئه های دشمنان ناکام بماند وجود ولایت فقیه است که لازم است همه از آن اطاعت نمایند.
روز هفتم تیر ۱۳۶۰ بر اثر انفجار بمب در سالن اجتماع حزب جمهوری اسلامی، آیت‌الله سیدمحمد حسین بهشتی رئیس دیوان عالی کشور همراه با دهها تن از شخصیتهای سیاسی و مذهبی کشور به شهادت رسیدند.
شهید آیت الله محمد علی حیدری اولین امام جمعه نهاوند بعد از انقلاب و از شاگردان امام (ره) بود که به عنوان تنها شهید حادثه هفتم تیر از استان همدان در انفجار حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.
پیکر این شهید والا مقام در محل حسینیه شهید حیدری در شهر نهاوند مدفون می باشد .

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش