نهاوند شهر جهاد و اجتهاد است/به دنبال پیشرفت شهرستان و حل مشکلات هستیم

آغاز به‌کار کلیه دستگاه‌های اجرایی استان همدان از ساعت ۷/۳۰ صبح

زلزله چهار ریشتری گیان نهاوند را لرزاند

یکدستگاه سختی گیر جهت تاسیسات بیمارستان آیت الله علیمرادیان نهاوند خریداری شد

متلاشی شدن باند سارقان حرفه ای منازل در نهاوند

وضعیت اشتغال در نهاوند بد است

پنج نقطه در نهاوند برای ساخت مسکن جانمایی شده است

دعوت شهردار نهاوند از سرمایه گذاران نهاوندی جهت مشارکت در پروژه های سرمایه گذاری

جمعه متفاوت نهاوند/ همه می آییم تا در تاریخ نهاوند ثبت کنیم ما مردمان خوش استقبال و بد بدرقه نیستیم

تصادف جاده نهاوند فیروزان دو کشته بر جاگذاشت

  • کد خبر : 4889

صدای نهاوند:
همزمان با فرا رسیدن شبهای لیالی قدر و سالروز شهادت حضرت علی(ع) شنبه شب همایش عفاف و حجاب با رویکرد امنیت اخلاقی، سلامت اجتماعی، باحضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی و تعداد دیگری از مدیران، بانوان و اقشار مختلف مردم به میزبانی اتحادیه آرایشگران بانوان نهاوند در تالار باران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، امام جمعه نهاوند در این مراسم اظهار داشت: ورود به بحث عفاف و حجاب یکی از رسالت‌های بانوان به ویژه مدیران سالن های آرایشگران خواهران  است که در این زمینه و در راستای اشاعه فرهنگ حجاب می‌توانند نقش اساسی و مؤثری را در بین بانوان ایفا کنند.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی گفت: دشمنان استکباری به ویژه آمریکا و اسرائیل در صدد ضربه زدن به زنان و سست کردن جایگاه آنها در خانواده‌های ایرانی هستند و با توجه به اینکه زنان ایرانی در خانواده‌ها نقش محوری دارند، به عقیده آنان بزرگترین روش برای شکست جمهوری اسلامی ایران سستی کانون‌های خانواده به شمار می‌رود.

IMG_6033

مغیثی افزود: حضرت فاطمه (س)  به عنوان برترین الگوی شایسته برای زنان و دختران معرفی شده است و دختران و زنان ایرانی این حضرت را باید الگوی شاخص و سرمشق خود در همه زمینه ها قرار دهند.

وی ادامه داد: پوشیده بودن زن در جامعه نه تنها موجب تقویت بنیان خانواده بوده بلکه سبب حفظ ارزش زن و جلوگیری از ابتذال او نیز می شود.

امام جمعه نهاوند با تقدیر و تشکر از زحمات و اقدامات خانم تقدیری رئیس اتحادیه آرایشگران بانوان نهاوند در جهت برگزاری برنامه های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: نهادینه سازی، گسترش و حفظ فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی، نیازمند حرکتی گروهی، پویا، هدف مند است، که برگزاری چنین همایش های و استفاده از ظرفیتی که آرایشگران بانوان در جذب مشتری دارند همراه با تعامل، تفاهم و هم دلی موجب گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه می شود.

IMG_6024

فرماندار شهرستان نهاوند نیز در این مراسم اظهار داشت: برگزاری چنین جلساتی را در راستای یادآوری و آگاهی دادن به خانواده ها مهم ارزیابی نمود و در ادامه تاکید کرد: عفاف و حجاب دو مقوله مهم است که در دین مبین اسلام و توسط بزرگان به انجام و اجرای آنها تأکید و اصرار شده و در بستر عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر است که سلامت اجتماعی و فرهنگی جامعه تأمین می شود.

کریم حمیدوند بیان داشت: ترویج، توسعه و تعمیق حجاب و عفاف وظیفه تمامی دستگاه ها فرهنگی است وحجاب و عفاف مانند گوهری است که ارزشش به واسطه قرارداشتن در درون صدف حفط می شود و باید این پاکدامنی در رفتار، نگه و کلام افزاد نیز دیده شود.

حمیدوند با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه، افزود: نخست باید فضا را آماده کنیم و بعد این باور را در بطن مردم ایجاد کنیم تا معنویت موضوع حجاب را درک کنند تا بتواینم حجاب را در جامعه نهادینه کنیم.

وی بیان اشت: بانوان ما ارزشمند هستند خیلی‌ها در جامعه ما قابلیت‌های آنها دیده نمی‌شود، چادر شخصیت، هویت و ارزش به بانوان می‌دهد.

IMG_6027

رئیس اتحادیه آرایشگران بانوان نهاوند هم در همایش عفاف و حجاب به نقش و جایگاه حساس صنف آرایشگران زنانه در تبلیغ فرهنگ حجاب در جامعه اشاره کرد وگفت :همراهی ومشارکت این صنف با توجه به تعداد فراوان اعضا می تواند در ترویج فرهنگ حجاب در جامعه موثر واقع شود.

فاطمه تقدیری گفت: هدف ازبرگزاری این همایش یاد آوری نکات ضروری برای فعالان این صنف است تا با مرور و اجرای این نکات بتوانیم به وظایف اجتماعی خود بهتر عمل کنیم و از بروز برخی ناهنجاریها در سطح جامعه جلوگیری نماییم.

تقدیری افزود: در شهرستان نهاوند ۲۷۰ سالن آرایشگاه زنانه وجود دارد که از این تعداد ۷۰ سالن بنا بر دلایلی تعطیل هستند.

وی ادامه داد: استقلال عمل و فعالیت اقتصادی در یک محیط کاملا زنانه ،درآمد نسبتا مکفی و ایده آل برای یک خانم ، و انجام یک کار هنری مناسب با شرایط روحی و جسمی بانوان از جمله ویژگی های این حرفه هنری است.

رئیس اتحادیه آرایشگران بانوان نهاوند اظهار داشت: صنف آرایشگران بانوان ،خدمت ارزنده ای به جامعه می کند که شاید در نگاه اول کم ارزش باشد ،اما در واکاوی موضوع ،ارزش و اهمیت آن مشخص می شود. صنف آرایشگران به نوبه خود در پاکیزگی و آراستگی مردم جامعه نقش ارزنده ای دارند و این مهم در بعد کلان ، آرامش ،سلامت و انضباط را در جامعه جاری می کند.

IMG_6025

در پایان این مراسم از ۱۲مدیر سالن آرایش بانوان که در طول یک سال گذشته در سالروز شهادت ائمه اطهار سالن های آرایشی خود را تعطیل و در کارهای خیر و عام المنفعه مانند کمک به مجمع خیرین ازدواج وکمک به مدد جویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد مشارکت داشته اند با اهدا لوح تقدیر تجلیل و قدردانی شد.

 

 

 

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش