دو کشته و ۲ زخمی در تصادف ساعاتی قبل جاده نهاوند_ فیروزان

سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

  • کد خبر : 4889

صدای نهاوند:
همزمان با فرا رسیدن شبهای لیالی قدر و سالروز شهادت حضرت علی(ع) شنبه شب همایش عفاف و حجاب با رویکرد امنیت اخلاقی، سلامت اجتماعی، باحضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی و تعداد دیگری از مدیران، بانوان و اقشار مختلف مردم به میزبانی اتحادیه آرایشگران بانوان نهاوند در تالار باران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، امام جمعه نهاوند در این مراسم اظهار داشت: ورود به بحث عفاف و حجاب یکی از رسالت‌های بانوان به ویژه مدیران سالن های آرایشگران خواهران  است که در این زمینه و در راستای اشاعه فرهنگ حجاب می‌توانند نقش اساسی و مؤثری را در بین بانوان ایفا کنند.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی گفت: دشمنان استکباری به ویژه آمریکا و اسرائیل در صدد ضربه زدن به زنان و سست کردن جایگاه آنها در خانواده‌های ایرانی هستند و با توجه به اینکه زنان ایرانی در خانواده‌ها نقش محوری دارند، به عقیده آنان بزرگترین روش برای شکست جمهوری اسلامی ایران سستی کانون‌های خانواده به شمار می‌رود.

IMG_6033

مغیثی افزود: حضرت فاطمه (س)  به عنوان برترین الگوی شایسته برای زنان و دختران معرفی شده است و دختران و زنان ایرانی این حضرت را باید الگوی شاخص و سرمشق خود در همه زمینه ها قرار دهند.

وی ادامه داد: پوشیده بودن زن در جامعه نه تنها موجب تقویت بنیان خانواده بوده بلکه سبب حفظ ارزش زن و جلوگیری از ابتذال او نیز می شود.

امام جمعه نهاوند با تقدیر و تشکر از زحمات و اقدامات خانم تقدیری رئیس اتحادیه آرایشگران بانوان نهاوند در جهت برگزاری برنامه های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: نهادینه سازی، گسترش و حفظ فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی، نیازمند حرکتی گروهی، پویا، هدف مند است، که برگزاری چنین همایش های و استفاده از ظرفیتی که آرایشگران بانوان در جذب مشتری دارند همراه با تعامل، تفاهم و هم دلی موجب گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه می شود.

IMG_6024

فرماندار شهرستان نهاوند نیز در این مراسم اظهار داشت: برگزاری چنین جلساتی را در راستای یادآوری و آگاهی دادن به خانواده ها مهم ارزیابی نمود و در ادامه تاکید کرد: عفاف و حجاب دو مقوله مهم است که در دین مبین اسلام و توسط بزرگان به انجام و اجرای آنها تأکید و اصرار شده و در بستر عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر است که سلامت اجتماعی و فرهنگی جامعه تأمین می شود.

کریم حمیدوند بیان داشت: ترویج، توسعه و تعمیق حجاب و عفاف وظیفه تمامی دستگاه ها فرهنگی است وحجاب و عفاف مانند گوهری است که ارزشش به واسطه قرارداشتن در درون صدف حفط می شود و باید این پاکدامنی در رفتار، نگه و کلام افزاد نیز دیده شود.

حمیدوند با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه، افزود: نخست باید فضا را آماده کنیم و بعد این باور را در بطن مردم ایجاد کنیم تا معنویت موضوع حجاب را درک کنند تا بتواینم حجاب را در جامعه نهادینه کنیم.

وی بیان اشت: بانوان ما ارزشمند هستند خیلی‌ها در جامعه ما قابلیت‌های آنها دیده نمی‌شود، چادر شخصیت، هویت و ارزش به بانوان می‌دهد.

IMG_6027

رئیس اتحادیه آرایشگران بانوان نهاوند هم در همایش عفاف و حجاب به نقش و جایگاه حساس صنف آرایشگران زنانه در تبلیغ فرهنگ حجاب در جامعه اشاره کرد وگفت :همراهی ومشارکت این صنف با توجه به تعداد فراوان اعضا می تواند در ترویج فرهنگ حجاب در جامعه موثر واقع شود.

فاطمه تقدیری گفت: هدف ازبرگزاری این همایش یاد آوری نکات ضروری برای فعالان این صنف است تا با مرور و اجرای این نکات بتوانیم به وظایف اجتماعی خود بهتر عمل کنیم و از بروز برخی ناهنجاریها در سطح جامعه جلوگیری نماییم.

تقدیری افزود: در شهرستان نهاوند ۲۷۰ سالن آرایشگاه زنانه وجود دارد که از این تعداد ۷۰ سالن بنا بر دلایلی تعطیل هستند.

وی ادامه داد: استقلال عمل و فعالیت اقتصادی در یک محیط کاملا زنانه ،درآمد نسبتا مکفی و ایده آل برای یک خانم ، و انجام یک کار هنری مناسب با شرایط روحی و جسمی بانوان از جمله ویژگی های این حرفه هنری است.

رئیس اتحادیه آرایشگران بانوان نهاوند اظهار داشت: صنف آرایشگران بانوان ،خدمت ارزنده ای به جامعه می کند که شاید در نگاه اول کم ارزش باشد ،اما در واکاوی موضوع ،ارزش و اهمیت آن مشخص می شود. صنف آرایشگران به نوبه خود در پاکیزگی و آراستگی مردم جامعه نقش ارزنده ای دارند و این مهم در بعد کلان ، آرامش ،سلامت و انضباط را در جامعه جاری می کند.

IMG_6025

در پایان این مراسم از ۱۲مدیر سالن آرایش بانوان که در طول یک سال گذشته در سالروز شهادت ائمه اطهار سالن های آرایشی خود را تعطیل و در کارهای خیر و عام المنفعه مانند کمک به مجمع خیرین ازدواج وکمک به مدد جویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد مشارکت داشته اند با اهدا لوح تقدیر تجلیل و قدردانی شد.

 

 

 

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش