سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  • کد خبر : 4849

صدای نهاوند:
مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان نهاوند از برگزاری مراسم تعزیه خوانی به مناسبت لیالی قدر و ایام شهادت امیر مومنان حضرت علی (ع) در شهر نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، امیر بحیرایی افزود: همزمان با فرا رسیدن لیالی قدر و ایام حزن و اندوه شهادت پیشوای شیعیان جهان حضرت علی (ع) ، کانون بسیج هنرمندان شهرستان نهاوند با همکاری گروه نمایش ققنوس و هیئت تعزیه خوانی حضرت شاهزاده علی اصغر نهاوند اقدام به برگزاری مراسم تعزیه خوانی نموده است .

بحیرایی هدف از برگزاری این نمایش آیینی را ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروزی و زنده نگه داشتن آیین و سنت تعزیه در ایامی غیر از ماه محرم دانست .

وی افزود :  ابزارهای هنری در جامعه امروز مدام در حال تغییر است و تعزیه ای در این فضا موفق و با طراوت خواهد بود که بتواند  با نگهداری اصالت و روح تعزیه ، نوگرایی را در آن تعمیم بخشد که اصل نمایش تعزیه ، تطهیر شدن و به آرامش رسیدن مخاطب تعزیه است و تعزیه بیان  تعلقات مذهبی درقالب هنر است که باعث تاثیر گذاری بسیار آن شده است .

بحیرایی  با تاکید بر اینکه این نماش ایینی نشات گرفته از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی  است گفت اگر تمام اصول نمایش در تعزیه به کار گرفته شود نه فقط در ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) بلکه در تمامی ایام سال میتوانیم شاهد برگزاری این نمایش مذهبی باشیم .

وی با بیان اینکه تعزیه به خوبی می‌تواند روحیه انقلابی و ایثار و شهادت را در جامعه ایجاد کند، گفت: در تعزیه  زبان هنر در جهت تعظیم شعائر مذهبی به‌کار گرفته شد.

مسئول کانون بسیج هنرمندان نهاوند خاطر نشان کرد این مراسم در روزهای ۲۰ رمضان ساعت ۲۱:۳۰ – ۲۱ رمضان ساعت ۱۶ و ۲۲ رمضان ساعت ۲۱:۳۰ در محل میدان قیصریه جنب مرقد مطهر شاهزاده  برگزار خواهد شد .و آقایان خسرو اسماعیلی معین البکاء – محمد اسماعیلی نسخه گردان و آقایان رضا ساکی ، پیمان حامدی ،محمد رضا روستایی و … در آن به هنر نمایی می پردازند .

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش