جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 4744

صدای نهاوند:
مسئولان ، خیرین و تعدادی از مردم شهرستان نهاوند در نهمین روز از ماه مبارک رمضان با حضور در ضیافت افطاری مرکز معلولین ذهنی و جسمی دختران بالای ۱۴ سال مرکز حضرت زهرا(س)، روزه خود را در کنار معلولینی افطار کردند که در نگاه و مظلومیت و ناتوانی جسم آنها فقط یک چیز را میبینی و آن هم یاد خدا.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، تنها مرکز نگهداری دختران معلول جسمی وذهنی بالای ۱۴ سال استان همدان در شهر نهاوند ساختمانی قدیمی و در معرض تخر یب با قدمت۷۵سال است که ۷۵ معلول روزهای زندگی خود را در آن سپری می کنند.

این روزها آنقدر غرق برق تجملات ساختمان ها و برج های چند طبقه مسکونی و تجاری چندصد میلیونی و میلیاردی با رنگ و لعاب تزئینات مختلف با انواع نماهای سنگ های قیمتی ما را مجذوب خود کرده که اصلا یادمان رفته که در شهر نهاوند، بلوار شهید حیدری، خیابان شفا روبروی بیمارستان شهید حیدری ساختمانی قدیمی و فرسوده با قدمتی بیش از ۷۵ سال مامن و پناهگاه ۷۵ دختر معلول عقب مانده جسمی و ذهنی است که به دور از خانواده و محبت مادری زندگی می کنند  و هر لحظه احتمال دارد با یک حادثه ناگوار طبیعی مانند زلزله نفس های معصوم و جسم ناقص و درد گرفته آنان برای همیشه بی حرکت و آرام بماند.

IMG_5891

عصر روز چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه بچه های مرکز توانبخشی حضرت زهرا(س) سفره دار بودند، سفره دار مومنان خدا در میهمانی خدا.
محفلی آراسته بودند از عشق، از نور، محبت، ایمان و توکل به خدا. مادرانی که مادر یار بودند، مادر یار معلولان ایزوله که از داشتن مهر مادری محروم نیستند، ولی مادرانشان از نوازش آنان محرومند، حال آنکه این فرشته های زمینی جای خود را در دل هر انسانی دارند.
معلولان ایزوله که شدید ترین درجه های معلولیت جسمی و ذهنی را در این مرکز دارند، بچه های معصومی هستند که حتی قدرت بیان درد و رنج خود را ندارند. معصوم اند، زیرا گناهی ندارند و جز خوبی را درک نمی کنند.

فرماندار شهرستان نهاوند در این مراسم اظهار داشت: برپایی این گونه ضیافت ها را می توان در یک کلمه ضیافت مهر و مهربانی دانست که با حضور خیرخواهانه، خیرین و دستان پرمهر آنان معنا می یابد.

کریم حمیدوند گفت: حضور در این مرکز توانبخشی به معنای قدم نهادن به دیار معصومان و عاشقان خدمت است.

IMG_5913

حمیدوند افزود: نگهداری معلول کار پرهزینه ای است و سازمان بهزیستی همیشه در این راستا با چالش مواجه بوده است.چون سازمان نگهداری از معلولین جسمی و ذهنی با هزینه های درمانی بالایی مانند فیزیوتراپی و رادیولوژی مواجه است و اعتبارات سازمان کل بهزیستی کشور در این راستا کمک شایانی نمی تواند انجام دهد.

 

وی ادامه داد: تا به حال با کمک و انفاق خیرین کمک های خوبی در ارگان ها و بخش های مختلف شده است.و امید است با شناسایی خیرین و فراهم کردن زمینه بازدید از مراکز نگهداری معلولین و آگاه کردن آنان نسبت به کودکان معلول و نحوه نگهداریشان،میزان مشارکت و ورود خیرین و سرمایه داران در امر وقف وخیریه را بالاتر ببریم.

فرماندار شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: ساختمان نگهداری از کودکان معلول حضرت زهرا(س)  شهرستان نهاوند بسیار قدیمی و دارای بافت فرسوده می باشد که محل مناسبی برای نگهداری این کودکان نیست. لذا زمینی در محدوده شهر روبروی بیمارستان آیت الله علیمرادیان برای این مرکز در نظر گرفته شده است که نیاز به تملک دارد و با همکاری اداره راه و شهرسازی در حال اجرای تشریفات قانونی برای واگذاری به این مرکز هستیم.

کریم حمیدوند از سازمان بهزیستی و خیرین شهرستان نهاوند درخواست کرد که در امر تملک زمین مورد نظر ورود پیدا کرده تا هرچه زودترمعلولین و مسئولین مرکز نگهداری از کودکان معلول حضرت زهرا(س) از مکان مناسبی برخوردار شوند.
IMG_5913

در پایان این این مراسم همراه مسئولان و مهمانان رفتیم تا با این فرشتگان پاک و معصوم که فقط خدا می داند چه می گویند و چه در دل دارند همدردی و شادشان کنیم، اما نگاهمان به فضای بی آلایش و بی زرق و برق آنجا که افتاد  لبخندمان به گریه و نفسمان به شماره افتاد آنجا بود که در ذهنمان تلگنری زده شد برای ارتباط با خدا، برای فهمیدن قدر سلامتی و  برای علت ها، برای بودها و باورها.

چنان فضای غریبی در کنار تمامی دردها و معصومیت و نگاه عاشقانه این دختران فراموش شده در زندگی برما حاکم شده بود که با دیدن ساختمان قدیمی و فرسوده محل زندگی آنان، گویی دل سنگ ها نیز برای مظلومیت جسمی این دختران  می سوزد.

در پایان این مراسم و ضیافت مبلغ ۲۸ میلیون و پانصد هزار تومان با کمک خیرین و نیکوکاران شهرستان نهاوند جهت کمک به این مرکز اهدا شد.

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش