شوراها و دهیاران می‌توانند با فرهنگ‌سازی در تبیین برنامه‌های دولت نقش محوری داشته باشند

حرکت کارخانه سیمان نهاوند در جهت کسب موفقیت و افتخار است

برنامه فعالیت پزشکان متخصص در کلینیک تخصصی امام خمینی (ره) نهاوند اعلام شد

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه

ورود به منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند تا پایان خرداد ماه ممنوع است

شأن نماز جمعه مطالبه‌گری و بیان مطالبات مردم است

دو کشته و ۲ زخمی در تصادف ساعاتی قبل جاده نهاوند_ فیروزان

سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

  • کد خبر : 4623

صدای نهاوند:

رئیس امور آب شهرستان نهاوند گفت: سطح آبهای زیرزمینی نهاوند  سالانه ۷۵ سانتی‌متر افت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، آرش کولیوند  اظهار داشت: تا سال ۷۵ در شهرستان نهاوند برداشت از منابع آبی زیرزمینی متناسب با میزان نفوذ آب در سفره‌های زیر زمینی بود ولی متأسفانه از سال ۷۵ تاکنون این توازن به هم خورده و ۱۳٫۷ متر آب سفره‌های زیر زمینی شهرستان نهاوند کاهش یافته است که می‌توان گفت سالانه ۷۵ سانتیمتر از سطح آب سفره‌های زیرزمینی در شهرستان کاهش پیدا می‌کند.

سفره‌های زیرزمینی نهاوند در آستانه بحرانی شدن

کولیوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند از نظر منابع آبی نسبت به سایر شهرهای استان در وضعیت بهتری به سر می‌برد ولی اگر برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی ادامه داشته باشد وضعیت شهرستان بحرانی می‌شود.

وی اظهار داشت: براساس طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی تمامی چاه‌های غیرمجاز باید مسدود شده و با چاه‌های مجاز کشاورزی دارای اضافه‌برداشت نیز باید برخورد قانونی صورت گیرد.

رئیس امور آب نهاوند تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم طرح احیا و تعادل‌بخشی نصب کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های مجاز بوده و چاه‌هایی که برداشت آنها بیش از حد مجاز باشد آب و برق آنها بطور هوشمند قطع می‌شود که امیدواریم با اجرای طرح تعادل بخشی، سطح آبهای زیرزمینی متعادل می‌شود.

بحران آب نهاوند برای مسئولان ملموس نیست

وی عنوان کرد: متأسفانه عدم ملموس بودن خطر برداشتهای غیرمجاز آب از سفره‌های زیرزمینی برای مسئولان یکی از اساسی‌ترین مشکلات در حوزه آب منطقه‌ای شهرستان نهاوند است و فرهنگ‌سازی لازم در این خصوص برای شهروندان صورت نگرفته است.

کولیوند با اشاره به اینکه هزار و ۱۰۰ حلقه چاه آب مجاز در شهرستان نهاوند وجود دارد که ۲۱۶ کنتور هوشمند بر روی این چاه‌ها نصب شده است، عنوان کرد: براساس قوانین مصوب از سوی مجلس، ارائه هرگونه خدمات به متقاضیان مالکان چاه کشاورزی منوط به نصب کنتور بر روی این چاه‌هاست.

وی عنوان کرد: از پاییز سال ۹۳ تا پاییز سال ۹۴ سطح آبهای زیرزمینی شهرستان نهاوند یک متر و ۱۱ سانتیمتر کاهش پیدا کرد و با توجه به اینکه بارندگیها در پاییز سال ۹۴ نسبت به بلندمدت ۵۵ درصد افزایش داشت امسال وضعیت آبهای زیرزمینی شهرستان به برداشت چاه‌ها بستگی دارد.

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش