سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  • کد خبر : 4540

صدای نهاوند:

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند گفت: همایش تخصصی”کشف معبد لائودیسه،نهاوند را جهانی می کند با محوریت تخصیص اعتبار برای کاوش‌های باستان‌شناسی معبد لائودیسه نیمه دو تیرماه امسال در نهاوند برگزار می‌شود.

محسن جانجان در گفتگو با پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: معبد لائودیسه یکی از آثار باستانی دوران سلوکیه است که در منطقه دوخواهران نهاوند واقع شده که در صورت کشف این معبد گردشگری شهر نهاوند متحول شده و این شهرستان در سطح ملی و جهانی مطرح میشود.

جانجان گفت: همایش بزرگ”کشف معبد لائودیسه،نهاوند جهانی”نیمه دوم تیرماه امسال با محوریت تخصیص اعتبار برای کاوش‌های باستان‌شناسی معبد لائودیسه با سخنرانی مهدی رهبر  سرپرست سه فصل کاوش معبد لائودیسه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  برگزار می‌شود.

وی افزود:  پس از کشف آثاری ارزشمند از محله دوخواهران و چند فصل کاوش در این، در سال ۱۳۲۷ به شماره ثبت ۳۷۴ به فهرست آثار ملی پیوست که علت ثبت این منطقه کشف کتیبه به خط یونانی در ۳۲ سطر بر روی قطعه‌سنگی به ابعاد ۴۶ در ۸۵ سانتی‌متر مربوط به  انتی کوس شاه سلوکی به تاریخ ۱۹۳ قبل از میلاد است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند گفت: اگر اعتبارات استانی و ملی مناسبی جهت کاوش و تملک منازل مسکونی در این منطقه تخصیص یابد بی‌شک شهرستان نهاوند و ایران در کانون توجه رسانه‌ها و گردشگران خارجی و اروپایی قرار می گیرد.

محسن جانجان افزود: برای تخصیص اعتبار مورد نظر برای کاوش معبد لائودیسه حضور، حمایت و مشارکت مردم نقش مهم و اساسی دارد.

لازم به ذکر است: مردم نهاوند خود دست به کار شده و با راه انداختن کمپینی چند هزار نفری بر لزوم ادامه کاوش و گمانه زنی ها برای کشف معبد لائودیسه تاکید دارند. گویا این معبد نیز به دنبال هویت گمشده اش می گردد که کاوش آن اینگونه به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

کانال صدای نهاوند

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. فرزاد گفت:

    با سلام. لطفا ادرس این کمپین مردمی را اعلام بفرمایید تا بتوانیم در ان عضو شویم.این موضوع بی اندازه مهم است و نقشی تعیین کننده در چیشرفت شهرمان خواهد داشت.

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش