سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  • کد خبر : 4528

صدای نهاوند:

کمپین مردمی دو هزار نفری “معبد لاودئیسه باید کاوش شود” با هدف و شعار ما از مسوولان انتظار داریم، با توجه به اهمیت کشف این معبد که می تواند شهرستان نهاوند را صاحب یک برند کشوری و جهانی نموده و تحول بزرگی در گردشگری آن ایجاد نماید ، اعتبار لازم را برای ادامه کاوش به این شهرستان اختصاص دهند تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند،  در پی بازدید  هفته گذشته پرفسور مهدی رهبر سرپرست سه فصل کاوش باستان شناسی معبد لاودئیسه نهاوند در منطقه دوخواهران و بیان این مطلب که: تخصیص اعتبار برای کشف معبد لائودیسه ، نهاوند را جهانی می سازد کمپین دوهزار نفری مردم نهاوند جهت درخواست از مسئولان استانی و شهرستانی برای تخصیص اعتبار به این پروژه تشکیل شده است.

معبد لائودیسه یکی از آثار باستانی دوران سلوکیه است که در منطقه دوخواهران نهاوند واقع شده که در صورت کشف این معبد گردشگری شهر نهاوند متحول شده و این شهرستان در سطح ملی و جهانی مطرح میشود.

 کشور یونان بسیار علاقه‌مندبه پیدا شدن این معبد است زیرا کشف این اثر در سرنوشت تاریخی هر دو کشور ایران و یونان مهم است و می تواند سبب رونق گردشگری و محکم‌تر شدن روابط فرهنگی شود و کشف تنها معبد یونانیان در محله دوخواهران نهاوند با نام لائودیسه که می‌تواند میراث فرهنگی نهاوند را متحول و جهانی کند.

از سال ۸۴ تا کنون سه فصل کاوش در شهر نهاوند و منطقه دوخواهران صورت گرفته است و با توجه به کشف کتیبه، سرستون و پایه ستون و اشیا دیگر در این منطقه ،تقریبا ۹۰درصد یقین داریم که بنای معبد لائودیسه در داخل امامزاده ویا مسجد دو خواهران، قراردارد.

کانال صدای نهاوند

photo_2016-06-05_17-10-47

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. بهلول گفت:

    لازم نیست هزینه از اونها بگیرید. اگر اینقدر مرد شهر پای کار هستند و این کمپین را درست کردند، به شهروندن نهاوندی بگید هر کدون ماهی هزار تون بدند!!
    یا از سیگاریهای شهر بخاهید پول یک پاکت سیگارشون در ماه برای این منظور واریز کنند به حساب.
    از خود مردم هم بخاهید هیات امناش را تشکیل بدند و نظارت داشته باشند.

  2. شهبازی گفت:

    به استناد کاوشها و حفاریها و نظرات دکتر مهدی رهبر معبد لائودیسه در محدوده امامزاده و مسجد دوخواهران قرار دارد لذا بایستی به جای شلوغ بازی در تلگرام و ایجاد جار و جنجال به متقاعد کردن مسئولین محلی علی الخصوص چهره های مذهبی نظیر امام جمعه ورئیس اوقاف نهاوند همت گماشته شود که امامزاده حفاری شود. از طرفی امامزاده دوخواهران هیچگونه سندیت تاریخی و کتیبه ای مبنی بر امامزاده بودن ندارد و قطعا به عنوان نشانه ای برای گم نشدن محل معبد به صورت امامزاده قلمداد شده است پس اگر هم حفاری و تخریب شود منع مذهبی ندارد.پس بهتر است این کمپین در این مسیر هدایت شود

  3. ناشناس تهران گفت:

    شهری که همه چیزش به باد فنا رقته این یک مورد هم روش
    به یاد داریم که چه سر و صدای بابت ترمینال نهاوند به پا شد افتتاح شد اما ای کاش افتتاح نمی شد امروز در این شهر یک نفر نیست که بیاد و ماشینهای مسافر کش روستاها را سرو سامان بدهد و با زور هم شده آنها را به داخل ترمینال بکشد که اینقدر ورودی و خروجی شهر نهاوند با وجود این مسافرکشها بی انضباط نباشد و شهر را به روستا تبدیل کرده اند در روبروی ترمینال قدیم مسافر کشها برای خودشان یک ترمینال جدید افتتاح کرده اند درود بر فرمانداری که نمی تواند این مسائل کوچک را حل کند وای برا مسائل بزرگ

    • آموزگار گفت:

      بهتر نیست به جای سمپاشی در فضای نهاوند، یه فکری برای معضلات تهران خودتان بکنید .

  4. همشهری ن گفت:

    وقتی وجود این معبد جهانی در این شهر قطعیت دارد خرافات دیگر بی معنی است . و مردم نهاوند فقط منتظر تخصیص بودجه هستند. کمپین لائودیسه باید گسترده و فراگیر شود.

  5. فاطمه سلگی گفت:

    با سلام خدمت همه دوستان وهمشهری های عزیز….میخاستم بگویم…احتمالا به وجود آمدن امامزاده دوخواهران بر روی خرابه های معبد به همان دید مقدسی بر میگردد که در قدیم نسبت به آن مکان داشته اندودرطی سالها معبد به امامزاده تبدیل شده…ونکته مهم این است که با این عقیده این مکان حفظ شده تا مابه این نکته مهم پی ببریم..که این مکان یک بنای تاریخی است…واکنون با حفاری در این منطقه نه تنها به وجهه مذهبی آن لطمه نمیزند بلکه ارزش واعتبار آن را چند برابر میکند واین نشان دهنده ارزش واعتبار مردم ما از قدیم به مکانهای مقدس بوده وهست…اگر این مکان زمانی معبد بوده واکنون امامزاده شده…خیلی فرقی ندارد. ..زیرا در هر صورت محل ارتباط با معبود ومکان آرامش بوده..ولی باید هویت واقعی بنا شناخته وروند تغییر دیدگاه آن بررسی شود..وهمچنین اسرار وداستان هایی که در دل تاریخ خود دارد پیدا شود ..ودرنهایت این عمل با خود آگاهی های بسیاری به ارمغان خواهد آورد…واین نکته نه تنها برای مردم وشهر نهاوند مهم خواهد بود بلکه ما نسبت به شناخت تاریخ وعرضه آن به همه مردم دنیا مسئولیت داریم…امیدوارم که همه برای این کار مهم همکاری کنند ودوستان عزیزی که کمپین به راه انداخته اند تا آخر بر حرف خود پافشاری کنند…این یادمان باشد که حق گرفتنی است..

  6. فرزاد گفت:

    تنها راه نجات این شهر تشکیل NGOهاست. متاسفانه امیدی به اختصاص بودجه از سوی استان نیست. مقامات شهر هم که الان ناراحت فیش های حقوقی خودشونن … فقط باید مردم شهر همت کنند باید نسل جدید و جوان شهر پیش قدم شود و شروع کند .قطعا با شروع ان از طرف مردم، گامهای خوبی برداشته خواهد شد حتی از سوی مسئولان بی کفایت.

  7. mohsen گفت:

    درود بر همه همشهریهای عزیز بنظر من این کمپین باید ادامه پیدا کنه تا بعضی بفهمهند که دبگه زمان خرافات کوتاه فکری به پایان رسیده . الان دیگه وقت پیشرفت نهاوند و ساختن نهاوند نوینه

  8. ممنونم بابت مطالب مفیدی که قرار میدید!

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش