جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 4491

صدای نهاوند:

امام جمعه نهاوند گفت:  آموزش و پرورش برگزاری نشستهای تخصصی را برای آشنا نمودن نسل جوان با ویژگیهای امام راحل در برنامه های کاری خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی روز پنجشنبه در همایش تبیین اندیشه های حضرت امام که از سوی آموزش و پرورش نهاوند در محل کانون شهید باهنر برگزار شد افزود: زنده نگهداشتن اندیشه های امام راحل یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهیم تا امام و راه آن بزرگوار فراموش نشود .
وی افزود: مساله تحریف از مسائلی است که از صدر اسلام وجود داشته و باعث شد که حتی حضرت علی(ع) به عنوان فردی بی نماز به جامعه معرفی شود و یا واقعه عاشورا به گونه ای دیگر برای مردم بیان گردد.
امام جمعه نهاوند با تبیین بخشهایی از ویژگیهای شخصیتی امام راحل(ره) گفت: حضرت امام معتقد به امدادهای غیبی بودند که البته تحقق این امداد را مشروط به عمل به وظیفه می دانستند.
وی مردم باوری و اعتقاد به آنان را از دیگر ابعاد شخصیتی امام ذکر کرد و گفت: حضرت امام از روز اول به نقش مردم توجه داشت و به رای و نظر آنان احترام قائل بود و به این خاطر همواره از آنان به ویژه از محرومان دفاع و حمایت می کردند.
وی افزود: امام (ره) همواره به فکر فقرا و پابرهنگان جامعه بود و آنان را صاحبان اصلی انقلاب می داست نه مرفهین بی درد و ثروتمندان که فقط به فکر خود بودند لذا همیشه توصیه می کردند که مسئولان به حال آنان رسیدگی نمایند.
وی استکبار ستیزی را از دیگر ویژگی های رهبر کبیر انقلاب ذکر کرد و گفت: امام راحل استکبار ستیزی را یکی از اصول انقلاب معرفی نموده بود و بدون هیچگونه ترس و واهمه ای با استکبار شرق و غرب مقابله می نمود.
امام جمعه نهاوند در ادامه به تهاجم فرهنگی دشمن و ایجاد شبهه در ذهن جوانان اشاره نمود و افزود: انقلاب اسلامی که باعث کوتاه شدن دست ابرقدرتهای شرق و غرب از کشور شد امروز آماج تهاجم فرهنگی از طریق اینترنت و همچنین القاء شبهه در باورهای دینی جوانان شده که وظیفه همه است در برابر این ترفند دشمن مقابله نمایند .
در این مراسم حجت الاسلام رحیم مولوی از علمای حوزه علمیه قم نیز گفت: تفکر حضرت امام یک تفکر قرآنی بود که توانست در برابر قدرتهای بزرگ ایستادگی نماید و این باعث جاذبه بالای امام در بین مردم شده بود.
وی اخلاق را از سیره های عملی امام راحل ذکر کرد و افزود: اخلاق مداری که نیاز جامعه امروز ماست از ویژگی های حضرت امام بود که دوست و دشمن به آن معترف بودند و مردم آن بزرگوار را به خاطر این مساله مهم بسیار دوست می داشتند.
وی از رافت حضرت امام به عنوان یکی دیگر از ویژگیهای مدیریتی رهبر فقید انقلاب یاد کرد و گفت: رافت و مهربانی امام باعث شد که یکی از کسانی که می خواست علیه انقلاب کودتا کند به واسطه این رافت، امام به فردی شهادت طلب تبدیل نمود که در دوران دفاع مقدس افتخارات زیادی برای کشور بوجود آورد و سرانجام به شهادت رسید.
وی در پایان برگزاری نشستهای تخصصی را برای آشنا نمودن نسل جوان با ویژگیهای امام راحل امری ضروری خواند و از آموزش و پرورش خواست در این زمینه تلاشهای لازم را به عمل آورند.
حضرت امام خمینی (ره) در ۱۲ بهمن ۵۷ به عنوان رهبر انقلاب وارد کشور شده و پس از ۱۰ سال هدایت انقلاب اسلامی سرانجام در ۱۴ خردادماه سال ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوستند.

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش