صدای نهاوند:
نقش خبرنگاران و رسالت اصحاب قلم در روشنگری جامعه اهمیت بسزایی دارد و رسانه ها بعنوان یکی از ارکان پیشرفت و توسعه پایدار کشور محسوب می شوند.
به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، انتقال واقعیت های جامعه به مسوولان، رسالت خطیری است که تلاشگران عرصه ی قلم و رسانه برعهده دارند و باانجام بهینه ی آن پیشرفت جوامع را رقم می زنند.
خبرنگاران رسانه های جمعی به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان و بر اساس رسالت کاری خود در ترویج فرهنگ پاسخگویی مدیران به جامعه و افکار عمومی نقش اساسی ایفا می کنند.
مقام معظم رهبری هم بارها در سخنان خود پیرامون ضرورت پاسخگویی مدیران فرموده است:مسئول در جمهوری اسلامی عملکرد خودش را به طور واضح در اختیار مردم قرار بدهد.از نظر من، هیچ کس مصونیت آهنین ندارد. همه در مقابل قانون و مسؤولیتهای خودشان پاسخگو هستند و باید جواب مردم را بدهند.
همچنین معظم له در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۸۸ در سخنان خود فرمودند: شفافیت معنایش این است که مسئول در جمهورى اسلامى عملکرد خودش را به طور واضح در اختیار مردم قرار بدهد؛ این معناى شفافیت است، باید هم بکنند.
مسئولان مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران بارها نگه داشتن حرمت و جایگاه خبرنگاران و استقبال از انتقادهای سازنده این قشر تاثیرگذار را توصیه کرده اند.
مقام معظم رهبری در تاریخ هشتم شهریور ۱۳۸۶ در سخنان خود فرمودند: مردم حق دارند بعد از گذشت زمان معقولی، از مسؤولان هر یک از بخش ها سؤال کنند که نتیجهی کار شما چیست؟ باید خودتان را برای پاسخگویی آماده کنید. باید کار را بهگونهای تنظیم کنید که بتوانید محصول و نتیجهی آن را به مردم نشان دهید و دلیل نقایص آن را باز گویید. مردم حسابگر و هوشیارند.
خبرنگار که باشی خواسته یا ناخواسته در غم و شادی میلیون ها انسان شریک می شوی، انگار قلبت به وسعت تمام جغرفیای قلب های انسان ها وسیع می شود. خبرنگار که باشی از کنار هر حادثه ای، رویدادی به راحتی نمی گذری..پا به پای مردم اشک میریزی و با شادی ان ها خنده بر لبانت نقش می بندد.
بر اساس همین رسالت و وظیفه ای که بر عهده خبرنگاران و اصحاب رسانه قرار گرفته است، اعضا هئیت تحریریه پایگاه خبری صدای نهاوند، تصمیم گرفتند در جهت تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری به مسئولین و مدیران در خصوص پاسخگویی به موقع به مردم، ماهی یکبار مدیران دستگاه های مختلف شهرستان نهاوند را با دعوت نامه کتبی و در کمال احترام و ادب به دفتر این رسانه دعوت کنند تا مردم بتوانند به صورت مستقیم با تماس تلفنی با آنها ارتباط برقرار کنند و مشکلات و مسائل خود را بیان کنند و مدیر مربوطه هم پاسخ بدهند.
در اولین گام امیر رضا یوسفیان شهردار مدیر و با تجربه شهر نهاوند با قبول این دعوت دو ساعت با صبر،حوصله و متانت پاسخگوی سوالات و مشکلات مردم بودند.
رئیس اداره مالیاتی شهرستان نهاوند مهمان بعدی دفتر پایگاه خبری صدای نهاوند بودند، که دو بار یکبار به صورت گفتگوی حضوری در سالن جلسات فرمانداری و بار دوم در زمان تقدیم دعوت نامه کتبی در دفتر ایشان قبول کردند در این جلسه حضور و شرکت داشته باشند.
اما متاسفانه رئیس امور مالیاتی ظهر شنبه با مدیر مسئول پایگاه خبری صدای نهاوند تلفنی تماس گرفته و اعلام می کند بنا به دلایلی که تلفتی امکان گفتن آن نیست نمی تواند در این جلسه حاضر شود. که این موضوع باعث ناراحتی و گلایه تعدادی از همشهریان می شود.
امروزه لزوم پاسخگویی مسئولان به افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست و در این میان رسانه های گروهی در عصر ارتباطات به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مدیران دولتی نقش بسزایی را ایفا می کنند که باید مدیران و مسئولان علاوه بر اهمیت ویژه به مقوله خبر، همکاری و تعامل را با رسانه ها برای انعکاس و حل مشکلات داشته باشند.
از تمامی مسئولینی که به درخواست ها و مطالبات و انتقادات مردم و رسانه ها پاسخگو هستند بویژه مدیران پاسخگوی منتخب رسانه ها صمیمانه قدردانی می کنیم.
انتظار داریم مسئولان مختلف شهرستانی بدون مبالغه و با صداقت و حفظ امانت پاسخگوی مطالبات و خواسته های مردم بوده و گزارش عملکرد خود را به اطلاع آنان برسانند. اگرچه در همین راستا نیز مسئولان زیادی را می شناسیم که حتی وقت استراحت خود را نیز صرف رسیدگی به مشکلات مردم و پاسخگویی به اصحاب رسانه می کنند.
اصحاب رسانه نماینده افکار عمومی و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند و از این رو مسئولان باید همکاری لازم را با اصحاب رسانه داشته باشند تا بدین وسیله به رسالتی که بر عهده آنان گذاشته شده است، پاسخ دهند.
تعهدی که مسئولان نسبت به شهروندان در راستای پاسخگویی دارند گامی به سوی اخلاق مداری دولت است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
خبرنگاران سعی می کنند با تهیه گزارش هایی از سطح جامعه به پیشرفت و آبادانی شهر و کشور خود کمک می کنند البته اگر گوش شنوایی وجود داشته باشد، متاسفانه در چند سال اخیر برخی از مسئولان با بی توجهی و عدم پاسخگویی نسبت به انتقادات سازنده اصحاب رسانه خود را کنار کشیده اند و تلاشی برای رفع معضلات مطرح شده از سوی مردم نمی کنند.
تماس های مکرر شهروندان با خبرنگاران محلی و اظهار مشکلات و معضلات شهری از سوی آنان و تمایل به اصلاح و آبادانی شهر تنها دلایل ادامه کار از سوی گزارشگران محلی است.
امروزه هیچ خبری را نمی شود پنهان کرد چون مردم بلافاصله در جریان اخبار روز دنیا قرار می گیرند در این زمینه مسئولان هم باید به افکار عمومی در خصوص عملکرد خود و انتقادات وارده پاسخ بدهند.
با یلام . جناب آقای صادقی اگر یک مدیر خودش را از جنس مردم بداندنبایدنگران خیلی ازمواردباشد. شفاف بودن بامردم خیلی از توقعات وابهامات رااز بین می برد.مردم نهاوند انسانهای کم توقع وقانعی می باشند. مطرح کردن تنگناهها وشنیدن آنهااز زبان مدیر ومسئول باعث مشود ارباب رجوع راضی از آن اداره ونهاد بیرون برود. یادش بخیر آقای بیات ریس قبلی تامین اجتماعی نهاوند چنین شیوه ای راداشتند وخیلی هم موفق بودند. آقای صادقی فرار از مردم وعدم باسخ گویی تاکی می تواند باشد
فقط متاسفم، آقایان تا کی فرار، روز جزایی هم هست