دو کشته و ۲ زخمی در تصادف ساعاتی قبل جاده نهاوند_ فیروزان

سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

  • کد خبر : 4381

صدای نهاوند:

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: ما برای رسیدن به اهداف چشم انداز ۲۰ ساله نظام نیاز به ۵۸۲ هزار میلیارد تومان سرمایه داریم که برای جذب سرمایه گذار باید آنچه که در بضاعت داریم تلاش کنیم و در این زمینه با دید باز برخورد کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، کریم حمیدوند ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان نهاوند اظهار داشت: سلاح ایمان، رحمت و الطاف خداوندی همیشه در امورات کشور معجزه گر بوده است.

حمیدوند با اشاره به نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت: اقتصاد مقاوتی جنبه های بسیار وسیعی دارد که دانشمندان علم اقتصاد، آن را اقتصاد تاب آور معنا کرده اند و این نامگذاری و هدف گذاری نشان از علم هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری دارد که  نجات و حیات کشور را در عمل به این علم و منشا الهی آن تشخیص داده است.

وی افزود: معاون رئیس جمهور به عنوان فرمانده پایگاه اقتصاد مقاوتی در کشور با تلاش مسئولان مربوطه جهت تحقق شعار سال برنامه ها و طرح های کارشناسی مناسبی را تهیه کرده است.

فرماندار شهرستان نهاوند ادامه داد:اقتصاد مقاومتی یک برنامه است که با شعار دادن محقق نمی شود و باید زمینه های لازم برای به فعالیت رساندن ظرفیتهای داخلی از جمله بحث سرمایه گذاری فراهم گردد که خوشبختانه با جدیت دولت در این زمینه اراده و عزم خوبی در کشور بوجود آمده و  آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت موفق و استان لرستان به عنوان پایلوتی که به اختیارات نیاز دارد معرفی شده است.

کریم حمیدوند اظهار داشت: اقتصاد مقاوتی شامل جنبه های مختلفی مانند درون زایی و برون گرایی می باشد ،که در بخش اول باید استفاده از امکانات درونی را در اولویت، کاری قرار داده و از واردات کالای خارجی جلوگیری و با فرهنگ سازی و تشویق نسبت به خریدو تولید کالای ایرانی،تولید داخل را حمایت کنیم.

حمیدوند افزود:در بخش برون گرایی نیز باید به صادرات کالا و ارزش افزوده توجه بیشتری داشته باشیم تا مانع خروج مواد و سرمایه های اولیه کشور باشیم.

وی با توجه به چشم انداز ۲۰ ساله کشور که تحقق رشد دونیم درصدی در اقتصاد  ایران پیش بینی شده است گفت:وقفه ای  که به خاطر تحریم ها به وجود آمده و رشد منفی اقتصادی در دولت های نهم و هم، وظیفه سنگینی بردوش اعضاو خانواده دولت تدبیر و امید نهاده است تا برای پر کردن این وقفه، به رشد هشت و نیم در صدی دست پیدا کنیم که برای تحقق این مهم لازم است که ۵۸۲ هزار میلیاد تومان سرمایه گذاری و جذب سرمایه انجام شود.

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری لازم است همه مسئولان و مدیران دستگاه های مختلف با سرمایه گذاران ملاقات و گفتگو کنند و با تعامل و همکاریاحساس امنیت را برای سرمایه گذار فراهم کنند.

کانال صدای نهاوند

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش