سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  • کد خبر : 4212

صدای نهاوند:

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان با بیان اینکه طرح راه‌اندازی واحدهای تولیدی در روستاهای همدان انجام نشده است گفت:به‌سبب مشکلات اعتباری برخی دهیاری‌های استان همدان تجمیع می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، فریدون عربی در مراسم هم‌اندیشی دهیاران و روسای شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان اسدآباد، اظهار داشت: طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی در روستاها در استان همدان انجام نشده که این نشان از کم کاری و عدم اطلاع‌رسانی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورای اسلامی استانداری همدان عنوان کرد: ۵۱ طرح مشارکتی برای استان شناسایی و مشخص شده بود که متاسفانه این طرح‌ها عملیاتی نشده است.

وی افزود: به دلیل مشکلات اعتباری ناچاریم برخی از دهیاری‌ها را تجمیع کنیم.

عربی عنوان کرد: ۱۴۰ حسابدار در بخشداری‌ها مشغول به کار هستند که این تعداد از افراد پس از آزمون بخشداری‌ها به ۳۰نفر کاهش پیدا می‌کنند.

وی تاکید کرد: در موضوع اقتصاد مقاومتی نیز بحث گردشگری روستایی مطرح و برخی از روستاها  به عنوان پایلوت گردشگری در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورای اسلامی استانداری همدان تصریح کرد: باتوجه به اشباع شدن کشاورزی در روستاها، ایجاد مشاغل خانگی و مشاغل کارگاهی مختلف نیز می‌تواند در راستای ماندگاری مردم در روستاها موثر بوده و بازخورد لازم در راستای سوددهی به مردم را همراه داشته باشد.

وی به تعداد دهیاری‌های استان اشاره و اظهار داشت: تعداد ۷۵۱ دهیاری در همدان وجود دارد که اعتبار سال گذشته ۱۹ میلیارد و ۳۶۲ میلیون تومان بوده که کمتر از دو میلیارد تومان به بخشداری پیرسلمان و مرکزی واریز شده است.

عربی تاکید کرد: سه درصد از بودجه به مسائل فرهنگی اختصاص داده شده است که از این بودجه می‌توان برای برنامه‌های قرآنی بهره گرفت.

وی بااشاره به فرارسیدن ماه رمضان و لزوم تجهیز خانه‌های عالم در روستاها بیان کرد: خانه‌های عالم اسدآباد کامل و تنها برخی از آنها نیاز به تجهیزات دارند.

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش