سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 3773

صدای نهاوند:

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: سد گرین نهاوند در آستانه ۵ سالگی است ولی پس از گذشت این مدت تنها بین ۸ تا ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که مردم منطقه از اجرای این پروژه دلسرد شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، مرتضی عزالدین اظهار داشت: مهمترین بحث در سد گرین نهاوند تغییر تخصیص کشاورزی به شرب است که جلسات و پیگیریهای موردنظر در این زمینه در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه به وزارت نیرو اعلام شده جنوب استان همدان نیازمند آب شرب بوده و انتظار می‌رود تخصیص این سد به عنوان شرب تایید شود، افزود: پس از حل این مسئله این پروژه آماده واگذاری به بخش خصوصی خواهد بود.

سد گرین در اولویت واگذاری به بخش خصوصی قرار دارد.

عزالدین با بیان اینکه پروژه سد گرین نهاوند پس از تایید وزارت نیرو مبنی بر تخصیص آب شرب به بخش خصوصی برای اجرا واگذار می‌شود، تصریح کرد: پروژه سد گرین نهاوند از مهمترین پروژه‌های استان همدان و غرب کشور محسوب می‌شود که در اولویت واگذاری به بخش خصوصی قرار دارد.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه سد گرین نهاوند نزدیک به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، عنوان کرد: احداث این سد مشکلات بسیاری در زمینه تامین آب شرب جنوب استان را برطرف خواهد کرد.

انتقال آب از نهاوند به همدان در اولویت و برنامه نیست

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان درباره برخی مباحث مطرح شده در زمینه انتقال آب از نهاوند به همدان نیز گفت: انتقال آب از نهاوند به همدان در اولویت و برنامه نیست و مطالعه‌ای نیز در این زمینه انجام نشده است بلکه گزینه‌های دیگری از جمله سد تالوار برای تامین آب همدان در نظر گرفته شده است.

وی اجرای سد گرین برای جنوب استان همدان را الزامی دانست و گفت: خوشبختانه امسال بارش خوبی در سطح استان همدان رخ داد و اگر سدی در جنوب استان همدان با مشخصات فنی سد گرین وجود داشت به طور ضمن ذخیره بارشها از ایجاد خسارت برای مردم منطقه نیز جلوگیری می‌کرد.

به گزارش تسنیم؛ سد گرین نهاوند در آستانه ۵ سالگی است ولی پس از گذشت این مدت تنها بین ۸ تا ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که مردم منطقه از اجرای این پروژه دلسرد شده‌اند.

عملیات اجرایی سد گرین نهاوند سال ۹۰ با حضور معاون اول رئیس جمهور وقت و سنایی نماینده سابق مردم نهاوند به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های استان همدان آغاز شد. سد گرین براساس زمان‌بندی مشخص شده باید در مدت ۶ سال اجرایی می‎شد که معاون اول رئیس جمهور وقت در آیین کلنگ‌زنی این پروژه گفت: اگر پیمانکار متعهد شود که سه ساله این پروژه را اجرایی می‎کند اعتبارات کل پروژه را در این مدت تخصیص می‎دهیم.

سال ۹۱ پروژه سد گرین به عنوان یکی از پروژه‌های مهرماندگار استان همدان مطرح شد تا بتوان با تخصیص سریع اعتبار این پروژه بزرگ در پایان دولت وقت به بهره‎برداری رسیده و سند آن نیز به نام این دولت ثبت شود.

اعتبارات مصوب سال های قبل سد گرین نهاوند تخصیص پیدا نکرده است

اما نه تنها اعتبارات این پروژه افزایش نداشت بلکه اعتبارات مصوب سالانه پروژه نیز تخصیص پیدا نکرد و سبب شده تا امروز پروژه سد مخزنی سد گرین با ظرفیت ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب پس از گذشت ۴ سال تنها ۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید پروژه‌های عمرانی کشور اولویت‌بندی شده و بخش اعظمی از اعتبارات عمرانی دولت به سمت پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد روانه شد و همین امر سبب شد تا سد گرین به علت پیشرفت فیزیکی پایین از اعتبارات دولتی بی‎نصیب بماند.

در سال ۹۳ اعتبار این پروژه به یک میلیارد تومان نیز نرسیده و برای سال ۹۴ نیز تنها یک میلیارد تومان برای پروژه در نظر گرفته شده که این مسئله نشان می‌دهد افتتاح پروژه سد گرین قابلیت تبدیل شدن به آرزوی بزرگ مردم نهاوند را دارد.

دولت در اواخر سال گذشته در مصوبه‌ای اعلام کرد که دستگاه‌ها می‎توانند پروژه‌های با پیشرفت کمتر از ۵۰ درصد را برای اجرا با روش‌های مالی استاندارد و مورد قبول دولت به بخش خصوصی واگذار کند.

پس از ابلاغ این مصوبه و برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در همدان یکی از فعالان بخش خصوصی برای اجرای این پروژه علاقه نشان داده و پیگیری‌های لازم را داشته است ولی برخی مسائل از جمله تایید نشدن اهلیت سرمایه‌گذار مانع واگذاری به بخش خصوصی شد اما گویا سال ۹۵ گره موجود در این پروژه باز شده و شاهد از سرگیری عملیات اجرایی سد خواهیم بود.

کانال-صدای-نهاوند-۳۰۰x60

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. reza گفت:

    سد میخواییم چیکار؟
    همون کارخونه سیمانی که زدن واسه هفت جد و آبادمون بسه
    غیر از آلودگیش چه نفعی واسه نهاوند بدبخت داشت؟
    بیکاریم میفهمید بیکاریم میفهمید؟
    پول نداریم میفهمید؟
    پول نداریم میفهمید؟

    • امین گفت:

      سد خوبه در صورتی که به توسعه ی کشاورزی نهاوند کمک کنه. نهاوند که صنعت نداره. تنها چیزی که داره کشاورزیه. کشاورزی هم آب لازم داره.

  2. رامين گفت:

    امیدوارم هیچوقت این سد به سرانجام نرسه . چون هیچ منافع اکولوژیکی برای محیط زیست نهاوند نداره و فقط اتلاف سرمایه و نابودی محیط زیست رو در پی داره . مسئولین استانی هم اگه در این رابطه نگرانی دارند فقط به خاطر تامین آب شرب همدانه و لا غیر

  3. سنایی گفت:

    سنایی کجایی؟؟؟؟ دقیقاً کجایی؟؟؟؟
    بی کفایتی هم گاهی مفید واقع می شود. بیمارستان جدید و سد گرین نهاوند حاصل بی لیاقتی دولتمردان گذشته است و لا غیر…

  4. امین گفت:

    خیلی جالبه! وقتی سد اجرا می شه که تغییر کاربری از کشاورزی به آب شرب بده. نهاوند که مشکل آب شرب نداره، پس سد رو برا کجا می خوان درست کنن؟!

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش