جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 3571

صدای نهاوند:

امام جمعه نهاوند گفت: جمعیت هدف، در تهاجم فرهنگی دشمن، جوانان هستند و به همین علت برگزاری مراسم اعتکاف با حضور جوانان و نوجوانان خاک ریزو سنگر مقام، برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در گفتگو با پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم آیه۱۲۵ سوره بقره عبادت اعتکاف را در ردیف طواف خانه خدا و نماز قرار داده است و نشان دهنده این است که طواف، اعتکاف و نماز از بهترین ابزار برای قرب به خداوند است.

مغیثی گفت:  اعتکافی که در صدر اسلام انجام می گرفت، در  دهه آخر ماه رمضان بود، ولی در ایران اسلامی در قبل  و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایام البیض ماه رجب به دو علت مراسم معنوی اعتکاف برگزار می شود.

وی ادامه داد: دلیل اول روزه گرفتن در روزهای ۱۳٫ ۱۴٫ ۱۵ ماه رجب که بسیار ثواب و فضیلت دارد. و دوم به خاطر مصادف شدن با ولادت مولای متقیان امام علی (ع) است وملت ایران اسلامی چون به عشق و ارادت به اهل بیت معروف هستند، در این سه روز اعتکاف انجام می شود به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به این امر شده و هر سال به کیفیت و کمیت آن اضافه می شود .

امام جمعه نهاوند عنوان کرد: واجب اعتکاف عبارت است از ماندن این سه روز درمسجد و گرفتن روزه ،حتی اگر عبادت دیگری انجام نشود . ولی مرسوم است که اوقات معتکفین با سخنرانی ،تلاوت قرآن ،ادعیه،  مخصوصا دعای ام داوود،که در روز سوم انجام می شود پربار شود.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی اظهار داشت: با کمک مسئولان، خیرین و والدین باید برنامه ریزی شود تا بیشتر نوجوانان و جوانان در این مراسم معنوی با شکوه شرکت کنند چون جمعیت هدف، در تهاجم فرهنگی دشمان، جوانان هستند.

مغیثی افزود: اعتکاف خاک ریز و سنگر مقامی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

کانال-صدای-نهاوند-۳۰۰x60

 

 

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش