جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 3543

صدای نهاوند:

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: در تعطیلات نوروزی سال جاری ۸۶ هزار  نفر از مسافران و گردشگران سراسر کشور از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی نهاوند بازدید نمودند.

به گزارش ایرنا محسن جانجان روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: با توجه به آمارهای اعلام شده از شهرستانها و مناطق استان ، شهرستان نهاوند امسال بعد از همدان دومین شهر استان در زمینه جذب گردشگر بوده است.
وی افزود: با توجه به برودت هوا و بارندگی نوروز امسال به ویژه در روز ۱۳ بدر به طور طبیعی ۳۵ درصد میزان بازدید کنندگان از مراکز گردشگری طبیعی شهرستان کاهش داشته است که در صورت مساعد بودن هوا تعداد گردشگران در نهاوند بیشتر می شد.
وی در عین حال بیشترین بازدیدهای صورت گرفته را از مراکز گردشگری طبیعی مانند سرابها و طبیعت زیبای نهاوند عنوان کرد و گفت: از مجموع بازدیدهای صورت گرفته که به صورت رسمی در سایت سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده ۷۲ هزار و ۱۸۰ نفر از سرابهای نهاوند ، ۱۰ هزار و ۷۹۵ نفر از جاذبه های انسان ساخت مانند پارکها و بوستانها و دو هزار و ۸۷۰ نفر نیز از جاذبه های تاریخی و فرهنگی مانند موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند ، موزه مردم شناسی در حمام حاج آقا تراب و موزه شهدا بازدید نموده اند.
جانجان در ارتباط با اقامت مسافران نوروزی در ایام تعطیلات نیز گفت: در ایام تعطیلات پنج هزار و ۷۶۸ نفر در نهاوند اقامت داشته اند که ۲۳۰ نفر آنها در هتل ، ۳۱ نفر در میهمان پذیرها ، سه هزار و ۴۳ نفر در اقامتگاههای موقت ، دو هزار و ۳۲۸ نفر در کمپهای موقت و ۹۵۰ نفر نیز در مراکز اسکان آموزش و پرورش بوده است .
وی به بازدیدهای نظارتی ایام نوروز اشاره کرد و گفت: از سوی ستاد تسهیلات سفر شهرستان در ایام تعطیلات ۲۵ مورد بازید به عمل آمده که ۱۰ مورد آن از مراکز اقامتی ، ۱۲ مورد رستورانها ، و سه مورد بازدید از مراکز دفاتر خدمات مسافری بوده که نتیجه آن دادن چهار تذکر و یک تشویق برای مراکز فوق بوده است.
جانجان جذب گردشگر در نهاوند را در فصل گرم سال پر رونق تر اعلام کرد گفت: با توجه به ویژگیهای جغرافیایی شهرستان نهاوند و جاذبه های طبیعی منحصر به فردی که دارد این شهرستان در فصل گرم سال نسبت به سایر شهرستانها قابلیت جذب مسافر و گردشگر را دار می باشد که لازم است زیر ساختهای لازم در شهرستان با همکاری همه دستگاهها فراهم شود .
وی در بخش دیگری از گفت و گوی خود از ادامه کاوش معبد لائودیسه در سال جاری نیز خیر داد و گفت: با توجه به اینکه برای ادامه کاوش معبد لائودیسه نیاز به تغییر کاربری از سوی شهرداری می باشد لذا در آینده نزدیک اعتباری به این برنامه اختصاص داده خواهد شد و کار کاوش نیز ادامه خواهد یافت .
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر ۱۹۰ هزار نفر از شهرهای گردشگری استان به ویژه در زمینه طبیعی می باشد که سالانه دهها هزار مسافر جذب آنها می شود .این شهرستان در ۱۰۵ کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.

کانال-صدای-نهاوند-۳۰۰x60

photo_2016-04-06_21-44-42

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش