جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 3506

صدای نهاوند:

استاندار همدان گفت: برای سد گرین نهاوند سرمایه گذار انتخاب شده و ۲۳۰ میلیارد تومان برای سرمایه گذاری تعیین شده و آب آن برای جنوب استان و شهرهای ملایر، فیروزان و نهاوند در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، محمد ناصر نیک بخت ظهر دوشنبه در نخستین جلسه شورای اداری استان همدان با اشاره به طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان اظهار داشت: این طرح از برکات سفر مقام معظم رهبری بود و درست است که سد تالوار جوابگوی آب همدان نیست اما با اجرای خط لوله این طرح، این مشکل حل و جایگزین آن هم تعیین شد.

نیک بخت ادامه داد: برای سد گرین نیز سرمایه گذار انتخاب شده و ۲۳۰ میلیارد تومان برای سرمایه گذاری تعیین شده و آب آن برای جنوب استان و شهرهای ملایر، فیروزان و نهاوند در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به نامگذاری سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: اقتصاد مقاومتی موضوعی بوده که مقام معظم رهبری به آن توجه داشته اند و امسال وقتی سال را به این موضوع نامگذاری کردند باید همه به آن توجه بیشتر کنیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه نرخ رشد اقتصادی کشور باید به هشت مثبت برسد، اظهار کرد: از الزامات اقتصادی برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی تامین سالانه ۹۰۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری ریالی و ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری ارز است که البته سرمایه گذاری باید به وسیله بخش خصوصی تامین شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی جذب بخش خصوصی به سرمایه گذاری است، بیان داشت: استان همدان پیشروترین استان در اقتصاد مقاومتی است که کلید آن در سال ۹۳ زده و همایش سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی در همدان برگزار شد.

کانال-صدای-نهاوند-۳۰۰x60

 

 

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. رامين گفت:

    طرفداران محیط زیست همچنان امیدوارند سد گرین به سرانجام نرسد و پروژه تعطیل شود چون چیزی جز نابودی سراب گاماسیاب و به دنبال آن محیط زیست پیرامون آن
    را به دنبال ندارد .

  2. ر.سلگي گفت:

    امیدواریم این سد درست نشود و ناکام بماند چرا که با این اخباری که نوشته اید از این پس ملایریها و همدانیها علاوه بر مکیدن خون مردم نهاوند و اب آنها نیز به سرقت خواهند برد .

    همدانیها سابقه نابودی دشت رزن ، قهاوند ، بهار و کبودرآهنگ و آوراگی مردم آن دیار را برای تامین اب شرب همدان به بهانه تامین اب نیروگاه شهید مفتح را دارند.

    آنها همشهریان استر مردخای هستند که خواندن رزومه وی به اهل علم و دانش توصیه می شود.

  3. ابراهيمي گفت:

    با سلام، بنده به دلایل ذیل با طرح تأمین و انتقال آب از گاماسیاب نهاوند به شهر همدان مخالف هستم:
    ۱- نرخ بیکاری در شهرستان نهاوند در مقایسه با همدان بسیار بالاست به دلیل اینکه عمده منبع درآمدی مردم نهاوند در شهر از محل کسب و کار بازاری و در روستاها از محل کشاورزی آن هم به روش سنتی است لذا درآمد ازبخش صنعت در این شهرستان در مقایسه با شهرستان همدان بسیار اندک می باشد. بنابراین با انتقال آب گاماسیاب (به عنوان منبع اصلی تأمین آب کشاورزان روستاهای جنوب نهاوند) به شهر همدان قطعاً از حجم آب کشاورزی شهرستان کاسته شده و کشاورزان نهاوند را با بیکاری مواجه خواهد کرد. ضمناً آب گاماسیاب جزو حقابه این کشاورزان می باشد.
    ۲- در حال حاضر سدسازی و عرضه محوری در برنامه های و استراتژی های آب کشور منسوخ شده و مدیریت تقاضای آب جای آن را گرفته است. لذا مناسب است موضوع مدیریت مصرف آب، بازچرخانی آب و استفاده از پساب در شهر همدان مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.

    در پایان، در صورت اصرار در اجرای طرح مزبور، لازم است در مقابل آب انتقالی، استانداری محترم همدان متعهد به ایجاد و راه اندازی صنایع مختلف در شهرستان نهاوند جهت جبران بیکاری بوجود آمده در بخش کشاورزی (ناشی از انتقال آب کشاورزی) گردد.
    با احترام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش