جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 3494

صدای نهاوند:

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: با تامین اعتبار فاز نخست طرح راه آهن غرب کشور از ایستگاه ملایر تا شهر فیروزان نهاوند  به طول ۸۰ کیلومتر در شش ماه اول امسال  به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، عبداله بهادری با بیان اینکه راه‌آهن غرب یکی از زیرساختهای حیاتی منطقه غرب کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: پس از تامین این اعتبار فاز نخست این طرح از ایستگاه ملایر تا شهر فیروزان  نهاوند به طول ۸۰ کیلومتر در شش ماه اول و فاز دوم از فیروزان به کرمانشاه در شش ماه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در مورد قطعه پایانی راه‌آهن غرب کشور بیان کرد: قرارداد راه‌آهن غرب کشور از ایستگاه کرمانشاه تا مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین به طول ۳۳۰ کیلومتر نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که عملیات اجرایی این قطعه نیز در دست اجرا است.

بهادری بزرگراه کربلا را دیگر زیرساخت با اهمیت کرمانشاه و منطقه غرب کشور دانست و بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح ملی در غرب استان کرمانشاه و حد فاصل اسلام‌آباد غرب به قصرشیرین و مرز خسروی به طول ۱۲۲ کیلومتر از سال ۸۶ آغاز و تاکنون ۳۳ کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: برای افتتاح ۳۵ کیلومتر از قطعات دوم، سوم، پنج ب و قسمتی از کنار گذر کرندغرب از این بزرگراه در سال ۹۵ تلاش می‌شود و امسال در صورت تأمین اعتبار باقیمانده مسیر در قطعه چهارم و پنج الف و تکمیل قطعه هفت و تقاطع غیرهمسطح ابتدای شهر سرپل‌ذهاب به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کار مطالعاتی قطعات هشت، نه و ده از بزرگراه کربلا و کنار گذر شهر مرزی قصرشیرین به طول ۳۳ کیلومتر که بخشی از بزرگراه کربلا محسوب می‌شود آغاز شده است.

بهادری عمران بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه را از دیگر طرحهای زیرساختی این منطقه بیان کرد و افزود: برای تکمیل فعالیتهای عمرانی در بازارچه‌های مرزی منطقه اورامانات، سومار، قصرشیرین و سرپل ذهاب در امسال تلاش می‌شود.

وی به ادامه فعالیتهای راهداری برای حذف نقاط پر خطر در محورهای استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای نیازمند موشکافی عوامل موثر در آن است و اداره کل راه و شهرسازی برای به حداقل رساندن عوامل خطر در جاده‌ها تلاش می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه تلاش برای برنامه‌ای منسجم و کارشناسی شده نیاز است، افزود: وقتی سخن از زیرساختها و مرزهای این استان به عنوان فرصتی برای رشد و توسعه استان به میان می‌آید برنامه‌ریزی اصولی ضرورت می‌یابد.

وی افزود: سوت قطار راه‌آهن غرب در صورت تأمین اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی تا پایان سال ۹۵ شنیده می‌شود.

کانال-صدای-نهاوند-۳۰۰x60

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش