دو کشته و ۲ زخمی در تصادف ساعاتی قبل جاده نهاوند_ فیروزان

سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

  • کد خبر : 3364

صدای نهاوند:

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: نهاوند به علت دارا بودن موقعیت جغرافیایی ویژه، آب فراوان و خاک مستعد منطقه توریستی ویژهاستان همدان به شمار می‌رود و از مکان‌های دیدنی و تاریخی متعددی برخوردار است.

محسن جانجان در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار داشت: تمامی هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و اماکن در نظر گرفته‌شده برای اسکان مسافرین نوروزی در شهرستان نهاوند آمادگی کامل دارند.

جانجان با بیان اینکه تا این لحظه افزون بر ۳۱۰ نفر از گردشگران و مسافران در اماکن اسکان در نظر گرفته‌شده شهرستان اسکان یافتند، اظهار کرد: با توجه به افزایش حضور و سفر مسافران انتظار می‌رود تا پایان تعطیلات نوروز این آمار نیز افزایش پیدا کند.

وی در ادامه آمار بازدید از اماکن دیدنی و گردشگری شهرستان را تا روز گذشته بیش از ۱۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیشترین بازدید از سراب سرسبز گیان بوده که این روند با نزدیک شدن به‌روزهای پایانی تعطیلات و روز طبیعت افزایش خواهد داشت.

جانجان اظهار داشت: سراب گاماسیاب، سراب ملوسان، سراب فارسبان، سراب کنگاور، کهنه جنگل ‌و سراب گیان، خرابه‌های قلعه سرسام گبری، کتیبه و ستون‌های معبد لا اودیسه، تپه باستانی گیان، حمام حاج‌آقا تراب، مسجد جامع نهاوند، مقبره شیخ‌ ابوالعباس نهاوندی، مقبره نعمان‌ابن مقرن، شاهزاده محمد و علی، تالاب وسج، تالاب (آب‌بند) رودباری و بوستان جنگلی ابوذر ازجمله مکان‌های دیدنی و تاریخی این شهرستان به شمار می‌آیند.

وی بابیان اینکه سراب گیان از عجایب زیبای خلقت است، گفت: این سراب با چشمه‌های جوشان، پر آب و زلال در ۲۱ کیلومتری جنوب غربی نهاوند در پای کوه‌های گرو از سلسله جبال زاگرس در امتداد دره‌ای به نام «درون» که دو کوه بزبی و گو چال آن را احاطه کرده‌اند، واقع‌شده است.

وی افزود: در جنوب غربی گیان منطقه جنگلی سراب به وسعت ۹۰ هکتار یکی از عجایب زیبایی خلقت و نشانه عظمت آفریدگار هستی‌بخش کائنات است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند: این جنگل در سه کیلومتری گیان واقع‌شده و دارای انواع و اقسام درختان بزرگ و کهن‌سال و کوچک است که به‌طور خودرو در کنار مسیر آب سراب روئیده‌اند.

کانال-صدای-نهاوند-۳۰۰x60

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش